فیلم‌هایی که کرونا درآمدشان را نابود کرد (قسمت پایانی)

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم‌هایی که کرونا درآمدشان را نابود کرد (قسمت پایانی)
فیلم‌هایی که کرونا درآمدشان را نابود کرد (قسمت پایانی)
فهرست محتوا

در دو روز گذشته در مطالبی با عنوان فیلم‌هایی که کرونا درآمدشان را نابود کرده‌ است (قسمت اول و قسمت دوم) به معرفی 20 فیلمی پرداختیم که به بهانه کرونا موفق به اکران در سینماهای سراسر جهان نشدند. تاکنون تعداد بسیاری از فیلم‌ها چه با بودجه کلان تولید و یا حتی با بودجه متوسط و کم با تأخیر در اکران مواجه شده اند. در این مطلب از مجله چارخونه قصد داریم در آخرین قسمت از این سلسله گزارش به بررسی ۱۰ فیلم دیگر بپردازیم.

Ghostbusters: Afterlife

استودیو سونی تا پیش از بحران همه گیر کرونا، برای تابستان امسال برنامه‌های زیادی داشت. این استودیو قصد داشت علاوه بر اکران فیلم سینمایی Morbius، انتظار طولانی مدت طرفداران Ghostbusters 1&2 به کارگردانی ایوان ریتمن را به پایان برساند و فیلم سینمایی Ghostbusters: Afterlife از جیسون ریتمن پسر ایوان ریتمن را که در واقع ادامه‌ای برای فیلم‌های پدرش است، به پرده سینما بفرستد. اما متاسفانه این فیلم‌ هم مانند دیگر فیلم‌ها با بحران کرونا روبرو شد و برای اکران از جولای به مارچ 2021 موکول شده‌است. قرار شده این فیلم‌ دو هفته زودتر از Morbius یعنی در تاریخ 5 مارس به اکران برسد.

تاریخ اکران جدید علاوه بر این که از نظر ایمنی دست اندرکاران و تماشاچیان زمان بهتری برای پخش فیلم خواهد بود، به عوامل سازنده فیلم هم فرصت جبران تاخیرهای پیش آمده در امور مختلف را می‌دهد که در نتیجه بحران کوید-19 حاصل شده‌اند. به علاوه دست اندرکاران تولید می‌توانند سر فرصت و بدون عجله مراحل تولید فیلم را به پایان برسانند.

Top Gun: Maverick

اگرچه از تولید فیلم Top Gun تام کروز 34 سال می‌گذرد اما طرفداران این فیلم هنوز باید مدت بیشتری به انتظار بنشینند تا با تماشای A-Lister دوباره به آسمان‌ها بروند. واضح است که پس از عبور از بحران کرونا برای بازگشایی مجدد سینماها و شروع به کار کامل آن‌ها زمان زیادی باید سپری شود. بنابراین به طور قطع اکران فیلم سینمایی Maverick در ژوئن امسال واقعا میسر نیست. اما استودیو پارامونت ترجیح داده که به جای این که پخش این فیلم را کلا از تقویم اکران 2020 حذف کند، آن را به 23 دسامبر همین امسال موکول کند و در واقع تاریخ اکران سابق فیلم به تعویق افتاده The Tomorrow War را از آن خود کند. در حقیقت پارامونت با این اقدام راه را برای اکران دنباله فیلم Cruise در تعطیلات زمستانی پیش رو هموار می‌کند.

The SpongeBob Movie: Sponge On The Run

در پی بحران گسترده کرونا یکی از آخرین نسخه‌های انیمیشن معروف باب اسفنجی SpongeBob Movie:Sponge on Run که قرار بود در ماه می 2020 اکران شود هم با تاخیر مواجه شد و به تاریخ 31 جولای موکول شده‌است. با این وجود به نظر می‌رسد پارامونت با انتقال اکران باب اسفنجی به جولای کمی خوشبینانه به موضوع فکر کرده است. حتی با فرض اینکه سینماها در آن زمان مجدداً درهای خود را به روی تماشاگران باز کرده باشند، انتظار می‌رود تا مدتی روال عادی به گیشه‌ها بازنگردد و یقینا بسیاری از پردیس‌های سینمایی در ابتدا فقط فیلم‌هایی با ظرفیت محدود تماشاگران به نمایش در می‌آورند. به همین دلیل ، این امکان وجود دارد که باب اسفنجی باز هم در آینده مجبور شود تاریخ اکران خود را تغییر بدهد.

Candyman

ژوئن امسال به علت شیوع گسترده ویروس کرونا فیلم‌های جدید را به همراه ندارد. اگرچه فیلم سینمایی Candyman از نیا دکاستا از این ماجرا جدا افتاده است. استودیو یونیورسال تا همین اواخر هم قصد جابه‌جایی زمان اکران این فیلم را نداشت. اما بالاخره تسلیم شد و اکران آن را به 25 دسامبر 2020 موکول کرد. متاسفانه سپتامبر امسال با وجود این همه تاخیر در اکران فیلم‌های مختلف ماه بسیار شلوغی خواهد بود.

بسیاری از فیلم‌های صاحب امتیاز از جمله A Quite Place Part ll ،The Conjuring:The Devil Made Me Do It ،King’s Man همه در این ماه به نمایش در می‌آیند. و این در حالی است که تنها چند هفته بعد از این همه شلوغی‌ها فیلم Candyman  را هم بر پرده سینماها میبینیم. اما به هر حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست. شاید واقعا Candyman در جایگاه اکران جدیدش عملکرد بهتری نسبت به تاریخ اکران قبلی نشان بدهد.

Free Guy

Free Guy یک فیلم کمدی-اکشن از استودیوی سابق قرن 20 فاکس است که با بازی ستاره مشهور رایان رینالدز در نقش NPC در دنیای آزاد یک بازی ویدئویی تهیه شده‌است. اگر هر زمان دیگری بود این فیلم قطعا با اکران به موقع خود در تعطیلات 4 جولای فروش بی نظیری را از آن خود می‌کرد. اما عدم اطمینان از وضعیت گیشه‌ها در پی بحران کرونا دیزنی را برآن داشت که اکران آن را با 5 ماه تاخیر به 11 دسامبر موکول کند.

البته خوشبختانه به نظر می‌رسد این فیلم پتانسیل خوبی برای سرگرمی خانواده‌ها دارد و احتمالا مانند فیلم‌های دیگر با تم ویدئوگیم از جمله Jumanji از استقبال خوبی بهره‌مند می‌شود.

Bob’s Burgers: The Movie

Bob’s Burgers: The Movie یکی دیگر از انیمیشن‌های معروفی است که با توجه به بحران ویروس کرونا و نگرانی در خصوص وضعیت سینماها دچار تاخیر در تاریخ اکران خود از ژوییه 2020 شده‌است. تاریخ جدید اکران این فیلم 9 آپریل 2021 اعلام شده‌است که به نظر می‌رسد زمان مناسبی باشد.

در واقع این تاریخ قبلا متعلق به یکی از فیلم‌های استودیو فاکس مووی بوده‌است. البته در هر صورت هنوز هم مشخص نبود که آیا این انیمیشن موزیکال تا جولای امسال آماده اکران می‌شد یا خیر. اما به هر حال مانند فیلم‌های دیگر به سبب بحران کرونا دستخوش تاخیر در تاریخ اکران اولیه خود شد.

Jungle Cruise

Jungle Cruise یکی دیگر از فیلم‌های استودیو دیزنی است که این استودیو اکران آن را با یک سال تاخیر به دوران پسا کرونا منتقل کرده‌است. قرار شده این فیلم در 30 ژوییه 2021 به اکران برسد.

در واقع پس از تغییر تاریخ اکران اولیه Jungle Cruise در اکتبر 2019، این دومین بار است که این فیلم با جابه‌جایی تاریخ اکرانش مواجه می‌شود. ناگفته نماند در هر دو بار تاخیر در تاریخ نمایش عمومی فیلم مربوط به عواملی خارج از کنترل بوده‌است و ارتباطی با کیفیت تولید آن نداشته است.

اما در هر صورت با نقش آفرینی بازیگران مطرحی از جمله داوین جانسون و امیلی بلانت، تصور همه بر این است که Jungle Cruise هر زمان که به اکران برسد بازتاب بسیار خوبی داشته باشد.

The French Dispatch

The French Dispatch یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در ابتدا قرار بود در ژوئیه سال 2020 افتتاح شود. اما زمان اکران این فیلم با سه ماه تاخیر به 16 اکتبر موکول شده‌است. البته حتی پیش از به وجود آمدن بحران کنونی کرونا، تصمیم سونی و Searchlight Pictures مبنی بر اکران این فیلم در تابستان مورد تعجب همگان قرار گرفته بود.

فیلم‌های اندرسون اغلب اوقات کاندیدای دریافت جوایز جشنواره‌های معتبر سینمایی می‌شوند. بنابراین اگر بحران کرونا اتفاق نمی‌افتاد، بهتر بود که از ابتدا تاریخ اکران این فیلم را در پاییز انتخاب می‌کردند.

به علاوه فیلم Jojo Rabbit که متعلق به Serchlight است در سال 2019 در اواسط اکتبر به اکران نشست و از قضا فروش بسیار خوبی هم به همراه داشت. بنابراین شاید همین تصمیم در مورد اکران فیلم Love letter to The New Yorker اندرسون هم اجرا شود.

Soul

فیلم Soul به کارگردانی پیکسار آخرین فیلمی است که باید تاریخ اکران اولیه خود را در ماه ژوئن رها کند. قرار است این فیلم با قرار گرفتن در جایگاه سابق فیلم Raya Disney And Ladt Dragon که اکران آن به اوایل سال 2021 موکول شده، در نوامبر اکران شود. از سوی دیگر فیلم Onward پیکسار امسال به معنای واقعی بدشانسی آورد. در حقیقت این فیلم فقط اندکی قبل از شیوع بحران کرونا به پرده سینما رفت و متاسفانه اندکی بعد از آن سینماهای سراسر جهان مجبور شدند درهای خود را به روی تماشاچیان ببندند. بنابراین عاقلانه است که دیزنی با این همه خسارتی که تاکنون متضرر شده اکران Soul را به زمانی موکول کند که بحران کنونی تاثیری بر آن نداشته باشد.

البته ناگفته نماند که بخت و اقبال همیشه با پیکسار یار بوده‌است. فراموش نکنیم فیلم‌های پیکسار در تاریخ سینما فروش بسیار خوبی را رقم زده‌اند. قطعا فروش بی سابقه داستان اسباب بازی در سال 1995 از یادها نمی‌رود. امیدواریم این بار هم مانند همیشه شانس با پیکسار همراه باشد و یک بار دیگر شاهد فروش میلیونی فیلم‌های این کارگردان مطرح باشیم.

Infinite

استودیوهای فیلم سازی به دنبال احتمالات واقعی برای بازگشایی مجدد سینماها هستند و می‌دانند که باز شدن آن‌ها تا پیش از ماه جولای میسر نیست. به علاوه آن‌ها پس از صدور مجوز بازگشایی هم به زمانی چند هفته‌ای برای شروع مجدد فعالیت‌های خود نیازمندند.

بنابراین استودیو پارامونت باز هم اکران بخش سوم باب اسفنجی را یک هفته تاخیر انداخته و به 7 آگوست منتقل کرده‌است. در واقع این تاریخی است که قبلا متعلق به فیلم اکشن علمی تخیلی آنتوان فوکو به نام Infinite با بازی مارگ والبرگ بوده‌است.

حالا اکران آن با 9 ماه تاخیر از زمان اکران اولیه، به 28 می 2021 موکول شده‌است. در واقع این استودیو Infinite را با پتانسیل حداکثری در جذب تماشاگران می‌داند و به همین سبب است که اکران آن را از تابستان امسال به زمان دیگری موکول کرده‌است تا بتواند نهایت درآمد حاصل از فروش را از آن خود کند. حالا کافیست که 12 ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم آیا واقعا پیش‌بینی‌های این استودیو درست از آب در می‌آیند یا خیر.

Venom: Let There Be Carnage

اگر بخواهیم از نظر فنی در نظر بگیریم در واقع ادامه فیلم Venom اصلا برای سال جاری آماده اکران نبود. استودیو سونی برای مدت زمانی طولانی اکتبر 2020 را برای اکران فیلم Marvel در نظر گرفته بود که بر اساس گمانه زمانی‌ها همان Venom2 بوده است.

از همان زمان سونی اکران این فیلم را البته با نام جدید Venom: Let There Be Crange به 26 ژوئن 2021 موکول کرده است. در نتیجه آخرین نسخه فیلم Venom هم به لیست روزافزون فیلم‌های معوقه به دلیل بحران کرونا افزوده شد. اما از جنبه مثبت که به موضوع نظر کنیم، این اقدام سونی به معنای آن است که Marbius قبل از ادامه Venom به پرده سینما می‌رود. با این وجود شاید بتوان گفت این‌ها بخشی اجتناب ناپذیر از تولید فیلم‌های ادامه دار Sinster Six به شمار می‌روند.

https://mag.charkhoneh.com/8826
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *