واتساپ پیام‌های مکررا بازارسال شده را محدود می‌کند

مجله چارخونه » فناوری » واتساپ پیام‌های مکررا بازارسال شده را محدود می‌کند
واتساپ پیام‌های مکررا بازارسال شده را محدود می‌کند
فهرست محتوا

در طول رویدادهای همه گیر جهانی مانند انتخابات و یا بحران پاندمیک کنونی همه کاربران مدام به دنبال دریافت اطلاعات مهم و ضروری و به اشتراک گذاری آن با اطرافیانشان هستند. اما گاهی اوقات این اطلاعات به دست آمده می‌توانند نادرست و از منابع نامعتبر باشند.

یه گزارش مجله چارخونه، وایرال شدن چنین اطلاعات نادرستی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی از سرعت گسترش بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. از سوی دیگر اطلاع رسانی اخبار نادرست به کاربران مختلف برخی اوقات بسیار خطرناک و زمینه‌ساز به وجود آمدن بحران‌های بعدی است. به همین سبب پیام رسان واتساپ محدودیت تازه‌ای برای بازارسال پیام‌ها ایجاد کرده‌است.

کاهش 70 درصدی پیام‌های بازارسال شده در واتساپ

واتساپ در همین راستا چندی پیش سعی کرده بود با محدود کردن تعداد افرادی که یک پیام می‌تواند برای آن‌ها ارسال شود، از سرعت پخش اطلاعات نادرست بکاهد. اما اخیراً این شرکت محدودیت‌های بیشتری را در این خصوص ایجاد کرده‌است. در واقع هم اکنون پیام‌هایی که به دفعات زیادی به کاربران مختلف بازارسال شده باشند، از این پس با محدودیت بیشتری مواجه می‌شوند و فقط قابلیت ارسال به یک کاربر را خواهند داشت که به نظر ایده خوبی می‌آید.

واتساپ در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده به TechCrunch گفته که از زمان معرفی این محدودیت تازه این شرکت با کاهش 70 درصدی پیام‌های بازارسال شده مکرر روبه‌رو شده‌است. در متن این بیانیه آمده:

به تازگی محدودیت تازه‌ای را برای بازارسال پیام‌های مکرر به تنها یک کاربر معرفی کرده‌ایم. از زمانی که این محدودیت تازه را اعمال کرده‌ایم، شاهد کاهش 70 درصدی پیام‌های به شدت بازارسال شده در سطح جهانی در این پیام رسان بوده‌ایم.

البته جای تعجبی هم ندارد. تصور بر این است که کاربران به سبب افزایش زحمت در ارسال پیام به افراد مختلف از بازارسال آن به دفعات پرهیز می‌کنند. البته توجه داشته باشید که این محدودیت فقط در خصوص پیام‌هایی که به دفعات بازارسال شده‌اند به کار رفته است. یعنی اگر کاربران بخواهند پیام‌های دیگر را بازارسال کنند نباید با این محدودیت مواجه شوند.

https://mag.charkhoneh.com/8847
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *