نقد و بررسی برنامه سپهر؛ صداوسیمایی همراه!

مجله چارخونه » برنامه‌ » ویدئو و رسانه » نقد و بررسی برنامه سپهر؛ صداوسیمایی همراه!
نقد و بررسی برنامه سپهر؛ صداوسیمایی همراه!
دانلود برنامه سپهر
فهرست محتوا

اگر به برنامه‌های صداوسيما علاقه داشته باشید، دنبال‌کردن همه قسمت‌های یک برنامه اهمیت ویژه‌ای برای شما پیدا می‌کند. البته گاهی به‌دلیل رسیدگی به کارهای دیگر، ماندن در ترافیک، عدم دسترسی به تلویزیون و… نمی‌توانید پای برنامه موردعلاقه‌تان بنشینید. برنامه‌های موبایلی مختلفی برای پخش برنامه‌های صداوسیما تولید شده‌اند. در این میان برنامه سپهر به‌عنوان نماینده رسمی صداوسیما خدمت متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. درادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه سپهر بپردازیم.

 نصب و دانلود برنامه سپهر

این برنامه فقط به‌شکل آنلاین و با استفاده از اینترنت فعالیت می‌کند. برای دانلود برنامه سپهر در حوزه ویدیو و رسانه فقط به پنج مگابایت اینترنت نیاز دارید. با سپهر می‌توانید سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را به‌صورت زنده تماشا کنید. همچنین اگر موفق به تماشای برنامه موردنظرتان نشدید، می‌توانید آن را در سپهر تماشا و دانلود کنید. ویژگی مثبت دیگر سپهر دسترسی آن به همه کانال‌های صداوسیما است‌؛ بنابراین همه شبکه‌های تلویزیونی رادیویی سراسری، برون‌مرزی و مراکز استانی دراختیارتان قرار می‌گیرد.

این برنامه راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها را به‌نمایش می‌گذارد تا اطلاعات مربوط به هر برنامه شامل کارگردان، تهیه‌کننده، موضوع و… مشخص شود. اگر می‌خواهید از ساعت پخش برنامه‌ها باخبر شوید، سری به جدول پخش شبکه در برنامه سپهر بزنید. شما می‌توانید فهرستی از شبکه‌های موردعلاقه‌تان بسازید تا راحت‌تر و سریع‌تر شبکه‌‌ها را پیدا کنید. برنامه سپهر همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را در دسته‌بندی‌های مختلف مشخص کرده‌؛ پس کافی است سراغ گروه محبوب خود بروید تا به برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

خانه

خوشبختانه ساختار ساده سپهر باعث شده کاربران میان گزینه‌های مختلف سردرگم نشوند. پس از دانلود برنامه سپهر و نصب آن به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و نیازی به ثبت‌نام در برنامه ندارید. فضای سفید و قرمز این برنامه برای کاربران جذاب است. ابتدای این صفحه تصاویری از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی را به‌شکل آلبومی می‌بینید. کنار نام و تصویر هر برنامه روز و ساعت پخش و شبکه آن نیز قرار گرفته است.

با تماشای محتوای برنامه سپهر در بخش‌های درحال‌ پخش، دسته‌بندی موضوعی، سراسری، استانی و برون مرزی از اوقات‌فراغت خود لذت ببرید. شبکه‌های مختلف سراسری را مانند قرآن، افق، سلامت و… در برنامه سپهر ببینید. اگر به تماشای شبکه‌های استانی علاقه‌مند هستید، در این برنامه می‌توانید شبکه‌های تبرستان، سهند، سینا و… را تماشا کنید. طراحان برنامه سپهر امکان دیدن شبکه‌های برون مرزی نظیر العالم، پرس تی‌وی، الکوثر و… را نیز فراهم کرده‌اند.

دسته‌بندی موضوعی

طراحان سپهر در این بخش همه برنامه‌ها را متناسب با موضوع‌شان در گروه‌های فیلم و سریال، ورزشی، کودک و نوجوان، مذهبی، مستند و خبر گنجانده‌اند. برای مثال در بخش فیلم و سریال می‌توانید شبکه‌های آی‌فیلم، نمایش، تماشا و نما را پیدا کنید. برنامه‌های رادیویی نیز در این گروه‌بندی‌ها قرار می‌گیرند.

درحال پخش

برنامه سپهر در قسمت درحال پخش مانند یک تلویزیون عمل می‌کند و برنامه‌های هر شبکه را به‌شکل آنلاين پخش می‌کند. به‌این‌ترتیب دیگر دوران دعوا و بحث سر تصاحب دستگاه تلویزیون و تماشای برنامه دلخواه سر آمده است! در این قسمت با فهرستی از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مواجه می‌شوید. کنار هر شبکه تصویر کوچکی از برنامه درحال پخش‌، نام آن، زمان شروع و مدت‌زمان برنامه قابل مشاهده است. با کلیک روی برنامه می‌توانید از برنامه‌های قبلی و بعدی شبکه نیز باخبر شوید. این بخش از برنامه سپهر امکانات مختلفی مانند پرش 15 ثانیه‌ای به جلو یا عقب، توقف پخش، نمایش تمام‌صفحه، تغییر حالت صفحه نمایش و تغییر کیفیت و سرعت پخش دراختیار کاربران می‌گذارد.

شبکه‌های شیما

با دانلود برنامه سپهر و نصب آن از مزایای مختلفی بهره‌مند می‌شوید. این برنامه اندرویدی چند شبکه اینترنتی ویژه را راه‌اندازی کرده که فقط در سپهر امکان تماشای آن‌ها را دارید. این شبکه‌ها برنامه‌هایی پرمخاطب و محبوب پخش می‌کنند و به‌قدری جذاب  هستند که متوجه گذر زمان نمی‌شوید. شبکه جام به پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی می‌پردازد. اگر از دنبال‌کنندگان فیلم و سریال هستید، به‌هیچ‌وجه شبکه نما را ازدست ندهید.

این شبکه برترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی را پخش می‌کند. خوشبختانه برنامه سپهر کودکان را فراموش نکرده است! در شبکه جوانه از تماشای کارتون‌ها و انیمیشن‌های سرگرم‌کننده لذت ببرید. شبکه نوا به‌طور تخصصی در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند. آثار برجسته و پرطرفدار موسیقی ایران و جهان را در شبکه نوا بشنوید. سپهر یک شبکه ویژه و هم‌نام خودش نیز راه‌اندازی کرده و در آن به برنامه‌های برای همه سلیقه‌ها پخش می‌کند.

سخن پایانی

دانلود برنامه سپهر به شما کمک می‌کند تا از آخرین برنامه‌های صداویما باخبر باشید. نمایش شبکه‌های اختصاصی، پخش برنامه‌های درحال پخش و پشتیبانی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی گوشه‌ای از قابلیت‌های متعدد سپهر هستند. برای دانلود و نصب برنامه سپهر می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

https://mag.charkhoneh.com/8858
2.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *