«خروج» ورود مجدد «سینما ماشین» به تهران را به همراه داشت

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » «خروج» ورود مجدد «سینما ماشین» به تهران را به همراه داشت
«خروج» ورود مجدد «سینما ماشین» به تهران را به همراه داشت
فهرست محتوا

برنامه اکران فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا پس از آنکه در چند هفته پیش برای اولین بار شیوه آنلاین در سایت فیلیمو را تجربه کرده بود حالا در یک تجربه جدید به اکران «سینما ماشین» رسیده است.

به گزارش مجله چارخونه، «سینما ماشین» با نمایش فیلم سینمایی «خروج» در پارکینگ برج میلاد کار خود را آغاز خواهد کرد. درایوین سینما، سینمایی شبیه به یک پارکینگ بزرگ است که برای نمایش فیلم در فضای باز از آن استفاده می‌شود. این نوع از سینما پیش از انقلاب اسلامی نیز در دو منطقه ونک و تهران پارس هم تجربه شده بود.

«سینما ماشین» سینمایی با پرده عریض در یک پارکینگ بزرگ ماشین است که می‌توانید با خودروی شخصی خود وارد آن شوید و در جایگاه‌های از پیش تعیین شده توقف و در حالی که روی صندلی‌های ماشین‌ لم داده‌اید، با خانواده و دوستان فیلم مورد علاقه‌ خود را تماشا کنید.

«درایوین سینما» یکی از مرسوم‌ترین سینماهای دنیاست که جذابیت‌های خاص خودش را داشته و در فصل‌های بهار و تابستان طرفداران زیادی دارد. البته حالا که با همه‌گیر شدن کرونا ویروس و الزام قانون حفظ فاصله اجتماعی، تجمعات با فاصله کم در تمام دنیا محدود شده و بسیاری از سالن‌های سینما و تاتر هم تعطیل شده، این «سینما ماشین‌ها» می‌تواند کمی دغدغه‌های سینما دوستان را برطرف کنند.

سابقه «درایوین سینما» در تهران

سابقه این نوع سینما در ایران به سال ۱۳۴۲ و درایوین سینمای ونک و تهرانپارس باز می‌گردد که متاسفانه با وجود استقبال فراوانی که از آن‌ها شد اما در سال‌های بعد هیچ‌وقت تکرار نشد.

اما اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید در این اکران ماشینی حضور داشته باشید باید بدانید که تهیه بلیط این اکران یک هفته‌ای که از ۱۲ اردیبهشت در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد انجام می‌شود فقط از طریق سینماتیکت و از صبح پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در دسترس است.

لازم به ذکر است که طرح «سینما ماشین» با مشارکت سازمان هنری رسانه‌ای اوج و موسسه سینمایی نورتابان برای اولین بار بعد از انقلاب کلید خواهد خورد و همانطور که گفته شد در این طرح فیلم «خروج» به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران اکران خواهد شد.

گفتنی است که این طرح تحت تدابیر بهداشتی و با مجوز و موافقت ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا انجام خواهد گرفت.

نکات و شرایط حضور در «سینما ماشین»:

برای حضور در سینما ماشین توجه به چند نکته و رعایت چند شرط ضروری است که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:‌

۱ – هر جایگاه متعلق به یک خودرو است.

۲ – نمایش فیلم فقط برای سرنشینان جلو امکان پذیر است و سرنشینان عقب امکان تماشای مناسب فیلم را ندارند.

۳ – در صورت بارندگی شدید، سانس لغو خواهد شد و بلیط شب دیگری در اختیار قرار خواهد گرفت.

۴ – لطفا ماشین های شاسی بلند از جایگاه های عقب تر استفاده نمایند.

۵ – از ورود موتور، ون، وانت و مینی بوس جلوگیری خواهد شد.

۶ – درب های محوطه نمایش فیلم از نیم ساعت قبل از شروع سانس باز خواهند شد.

۷ – داشتن رادیو برای خودروها ضروری است.

 

https://mag.charkhoneh.com/8882
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *