کاربران اپل به زودی قادر به ویرایش پیام‌های ارسال شده می‌شوند

مجله چارخونه » فناوری » کاربران اپل به زودی قادر به ویرایش پیام‌های ارسال شده می‌شوند
کاربران اپل به زودی قادر به ویرایش پیام‌های ارسال شده می‌شوند
فهرست محتوا

اگرچه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله وایبر، تلگرام و غیره به کاربران اجازه ویرایش پیام‌های ارسال شده را می‌دهند، اما هنوز این قابلیت در پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ یا پیام رسان آی‌فون دیده نمی‌شود و پیام‌های ارسال شده در این شبکه‌ها قابلیت ویرایش ندارند. اما ظاهراً اپل درصدد تغییر این مشکل برآمده است.

به گزارش مجله چارخونه و بر اساس خبری که Apple Insider منتشر کرده است، این شرکت با اخذ گواهی ثبت اختراع به شماره 20200133478 از سازمان ثبت اختراع ایالات متحده درصدد رفع محدودیت‌های پیام رسان خود برآمده است.

اپل می‌گوید پیام رسانش محدودیت‌های زیادی دارد

به نظر می‌رسد اپل درصدد برداشتن برخی محدودیت‌ها برای کاربرانش برآمده و می‌خواهد مشکلات کاربران برای ویرایش پیام‌های ارسال شده را حل کند. با این تفاسیر از این پس کاربران این شرکت پس از ارسال پیام لازم نیست نگران اشکالات تایپی خود باشند. کافیست آن را ویرایش کنند تا نسخه اصلاح شده آن توسط گیرنده پیام خوانده شود.

البته گویا یک گزارش از پیام‌های ویرایش شده در این پیام رسان حفظ خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا متن اصلی برای هر دو طرف قابل مشاهده خواهد بود یا خیر. اما در هر صورت، این اقدام اپل قابلیت کارآمدی برای کاربران خواهد بود و بی شک بسیار بهتر از پروتکل فعلی استفاده از ستاره (*) برای مشخص کردن اشتباهات تایپی در پیام‌های ارسال شده‌است.

البته ناگفته نماند این مجوز در مورد قابلیت ویرایش پیام‌های ارسالی هیچ صحبتی نکرده‌است. اگرچه شاید ذکر همه موارد و تغییرات در یک گواهی ثبت اختراع بسیار دشوار باشد. اما به نظر می‌رسد عمده تمرکز این مجوز بیشتر بر متدهای داخلی است تا صفحه کلیدی که برای تعامل با پیام‌رسان استفاده می‌شود.

با این تفاسیر می‌توان حدس زد که شاید به محض افزوده شدن این امکان جدید، آی‌فون‌های بعدی با قابلیت پشتیبانی از Apple Pencil تولید می‌شوند. به علاوه پیش‌تر هم گواهی ثبت اختراعی از اپل مشاهده کردیم که دلالت بر این دارد که نسخه آینده Apple Pencil با همه دستگاه‌های هوشمند این شرکت سازگار خواهد بود. بنابراین خیلی هم دور از انتظار نیست که آی‌فون‌های آینده هم قلم داشته باشند.

WeChat تهدید جدیدی برای اپل

اما از این‌ها که بگذریم، این حق ثبت اختراع همچنین درباره راه اندازی برنامه‌های دیگری در داخل پیام‌رسان هم خبر می‌دهد. در واقع هم اکنون بسیاری از کاربران اپل ترجیح می‌دهند به جای استفاده از پیام‌رسان این شرکت، از پیام‌رسان‌های مشابه از جمله WeChat استفاده کنند. بنابراین شاید اپل در تلاش است که پیام رسان خود را بیشتر شبیه WeChat کند. WeChat برترین شبکه اجتماعی چین است و ظاهراً اپل آن را تهدیدی برای اکوسیستم پیام رسان خود می‌داند. به علاوه WeChat جدیداً قابلیت جدیدی به برنامه خود اضافه کرده‌است که کاربران بدون این که از برنامه خارج شوند به بازی یا خواندن کتاب و سرگرمی‌های دیگر می‌پردازند. در حقیقت به نظر می‌رسد این قابلیت جدید اپل را بیش از پیش نگران کرده است و به همین دلیل هم فعلاً به روز رسانی‌های WeChat را در دستگاه‌های هوشمند خود متوقف کرده‌است.

https://mag.charkhoneh.com/8906
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *