آی او اس جدید قابلیت تشخیص چهره کاربران با ماسک را هم دارد

مجله چارخونه » فناوری » آی او اس جدید قابلیت تشخیص چهره کاربران با ماسک را هم دارد
آی او اس جدید قابلیت تشخیص چهره کاربران با ماسک را هم دارد
فهرست محتوا

بیماری پاندمیک قرن حاضر موجب تغییرات بسیاری در سراسر جهان شده است. بسیاری از شرکت‌های ابرقدرت دنیا وادار به ایجاد تغییرات بنیادین در سیستم کاری و فعالیت‌های خود شده‌اند. مشاغل پرخطر دنیا دورکاری را در برنامه‌های خود گنجانده‌اند. حتی مدارس و دانشگاه‌ها هم سیستم آموزش از راه دور را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

اما این تغییرات به همین جا ختم نمی‌شود. بحران کوید-19 علاوه بر این که در فعالیت‌های پایه تغییرات بنیادین ایجاد کرده‌است بر عملکرد بسیاری از اپلیکیشن‌ها هم تأثیر گذاشته‌است. به عنوان مثال کاربران با وجود ماسک‌هایی که در مکان‌های عمومی بر چهره دارند، نمی‌توانند به راحتی از سیستم شناسایی چهره برای بازکردن قفل دستگاه‌های خود استفاده کنند. در واقع آن‌ها مجبورند ماسک خود را در آورده و سپس از این سیستم استفاده کنند. در نتیجه این اقدام می‌تواند منجر به بالارفتن شانس ابتلا به بیماری شود.

به جای اسکن چهره رمز عبور خود را وارد کنید

به گزارش مجله چارخونه، اپل درصدد است تغییراتی را در سیستم تشخیص چهره خود ایجاد کند تا به این ترتیب قدم موثری در راستای حل این مشکل کاربران و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بردارد. در حقیقت اگر سیستم شناسایی چهره، تشخیص دهد که کاربران ماسک بر صورت خود دارند، از آن‌ها می‌خواهد که به جای این که اسکن دوباره چهره را بارها و بارها تکرار کند، رمز عبور خود را وارد کنند.

این ترفند جدید اپل که در نسخه به روز رسانی جدید آی او اس 13.5 Beta 3 مشاهده شده، به کاربران آی‌فون کمک می‌کند که هنگامی که ماسک بر صورت دارند از دردسرهای جانبی رهایی یابند. سیستم تشخیص چهره اپل پیش از این به روزرسانی نرم افزاری اگر چهره کاربران را تشخیص نمی‌داد متوقف و بسته می‌شد که برای کاربران به خصوص در اماکن عمومی بسیار دردسرساز بود.

اما حالا با این نسخه نرم افزاری جدید سیستم تشخیص چهره متوقف می‌شود و از کاربران می‌خواهد که رمز عبور 6 رقمی خود را وارد کنند. توسعه دهندگان این برنامه در روز چهارشنبه گذشته خبر از ایجاد این تغییرات در نسخه بتا IOS 13.5 داده‌اند که گویا نوید رفع مشکلات جانبی را می‌دهد و حالا سیستم با تشخیص ماسک بر چهره کاربران آن‌ها را مستقیماً به صفحه وارد کردن رمز عبور هدایت می‌کند.

در نسخه جدید آی او اس چهره خود را با ماسک اسکن کنید

بر اساس گزارش‌های رسیده این اقدام اپل در پی اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی در بسیاری از شهرهای ایالات متحده صورت گرفته است. البته اگرچه شاید این تغییرات بسیار ناچیز به نظر برسد، اما حداقل به کاربران کمک می‌کند تا در مکان‌های عمومی ماسک خود را از صورتشان برندارند و پتانسیل ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد. به علاوه این قابلیت می‌تواند در مکان‌های شلوغی که خطر ابتلا به کرونا در آن‌ها زیاد است مانند صف نانوایی یا داروخانه‌ها کمک بزرگی به کاربرانی باشد که در آن شرایط نیاز به دسترسی فوری به آی‌فون خود دارند.

در حال حاضر نسخه بتا IOS13.5 فقط از طریق درگاه توسعه دهنده اپل دردسترس است. بنابراین ممکن است چند هفته‌ای زمان ببرد تا به صورت عمومی در اختیار همه کاربران قرار بگیرد. ناگفته نماند بر اساس گزارشات به دست آمده از کاربران آی‌فون در چین، سیستم تشخیص چهره جدید می‌تواند حتی برای شناسایی چهره کاربران با پوشیدن ماسک هم پیکربندی شود. کافیست یک بار دیگر به تنظیمات این بخش مراجعه کنید و چهره خود را این بار به صورتی که گونه‌ها و دهان خود را با ماسک پوشانده‌اید، به سیستم تشخیص چهره معرفی کنید. اما با این وجود باید بدانید ممکن است با این اقدام در شرایط نامساعد امنیتی قرار بگیرید. چرا که بسیاری از افراد هستند که می‌توانند با پوشیدن ماسک چهره‌ای مشابه نیمه صورت شما داشته باشند و بتوانند به راحتی تلفن همراه شما را با پوشیدن ماسک باز کنند.

https://mag.charkhoneh.com/8973
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *