لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی مصاحبه‌های کاری کاربران را بهبود می‌بخشد

مجله چارخونه » فناوری » لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی مصاحبه‌های کاری کاربران را بهبود می‌بخشد
لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی مصاحبه‌های کاری کاربران را بهبود می‌بخشد
فهرست محتوا

اگرچه سریال‌هایی مانند Westworld ساخته شده‌اند که شاید با قوه تخیل نویسنده فیلمنامه از هوش مصنوعی در جهت هیجان بخشیدن به داستان فیلم استفاده کرده‌اند، اما در دنیای واقعی هیچ دلیل منطقی برای ترسیدن از هوش مصنوعی وجود ندارد.

اگر قسمت‌های پایانی فصل 3 این سریال را دیده باشید، شاید از آشفتگی‌های این قسمت مبهوت شده باشید. داستان این سریال در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی تحت عنوان میزبان، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که در این سریال تازه واردان یا مهمانان نامیده می‌شوند، با پرداخت مبالغی هنگفت می‌توانند وارد محوطه پارک وست‌ورلد شوند و در آن‌جا بدون آن‌که با ممانعت کسی روبه رو شوند قادر خواهند بود هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند که این داستان منجر به اتفاقات عجیب و غریب بعدی در این سریال تخیلی می‌شود. اما اگر از داستان‌های علمی تخیلی در این خصوص بگذریم، هوش مصنوعی می‌تواند در بسیاری مواقع مفید واقع شود.

به گزارش مجله چارخونه، هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها به کمک بشر آمده است. از بحران کنونی گرونا گرفته تا ترجمه همزمان متون به زبان‌های مختلف دنیا همه و همه توسط هوش مصنوعی برای انسان میسر شده‌اند. حالا شبکه اجتماعی حرفه‌ای لینکدین در اقدامی بی سابقه از خدمات هوش مصنوعی برای کمک به کاربرانش استفاده کرده‌است. در واقع کاربران این شبکه از این پس می‌توانند از قابلیت هوش مصنوعی برای ارزیابی و تهیه مصاحبه‌های شغلی موفق کمک بخواهند.

کرونا بی کاری عده بسیاری از افراد را در پی داشته است

همان گونه که مطلع هستید، بحران اقتصادی شدید دنیای امروز که ناشی از گسترش بیش از حد ویروس کرونا است، بسیاری از شرکت‌ها را وادار ساخته تا کارگران و کارمندان خود را تعدیل کنند که این امر منجر به بیکاری بسیاری از افراد در جوامع مختلف شده است. بنابراین بسیاری از افراد که هم اکنون فاقد شغل یا درآمد ثابت هستند به شدت در پی یافتن شغلی جدید هستند. اما با وجود وضعیت اقتصادی بحرانی و موج بی‌کاری در شرایط کنونی پیداکردن شغلی جدید دشوار به نظر می‌رسد.

لینکدین هم از فرصت پیش آمده استفاده کرده و در حال آزمایش ویژگی تازه‌ای تحت عنوان ویدئوی معرفی است که به کارفرمایان و افراد جویای کار کمک می‌کند تا بتوانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند. اما با این وجود مصاحبه‌های ویدئویی برخی اوقات نیاز به مهارت‌های خاصی دارند که شاید بسیاری از کاربران بلد نباشند.

اینجاست که هوش مصنوعی به میدان وارد می‌شود و به کمک کاربران می‌شتابد. بر اساس اظهارات لینکدین زمانی که کاربران از ابزار تدارک مصاحبه استفاده می‌کنند، ارزیابی‌های برنامه شروع می‌شود.

در واقع بازخورد همه واکنش‌های کاربران از جمله قدم زدن، میزان استفاده از کلمات کلیدی و جلوگیری از بازگو کردن عبارات حساس در مصاحبه‌ها همه در ارزیابی لحاظ می‌شوند. این یعنی شما توسط یک هوش مصنوعی ارزیابی شده‌اید و بنابراین هوش مصنوعی سعی کرده برای موفقیت مصاحبه شغلی، شما را پشتیبانی کند. حالا اگر توسط این سیستم ارزیابی بتوانید ویدئوی مناسبی تهیه کنید و شغل دلخواه خود را به دست آورید باید از ویژگی‌های خوب هوش مصنوعی سپاسگذار باشید.

https://mag.charkhoneh.com/8990
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *