نرم افزار اندرویدی جدید گوگل به مهارت‌های خواندن کودکان کمک می‌کند

مجله چارخونه » فناوری » نرم افزار اندرویدی جدید گوگل به مهارت‌های خواندن کودکان کمک می‌کند
نرم افزار اندرویدی جدید گوگل به مهارت‌های خواندن کودکان کمک می‌کند
فهرست محتوا

بر اساس گزارش‌های به دست آمده، نرم افزار اندرویدی گوگل تحت عنوان Read Along که در آموزش مهارت‌های خواندن به دانش آموزان دبستانی کمک می‌کند از پنجشنبه گذشته به صورت آزمایشی در اختیار کاربران 180 کشور جهان قرار گرفته‌است.

به گزارش مجله چارخونه، در واقع این نرم افزار هنگامی که کودکان از بازی‌های برنامه یا از آموزش‌های خواندن آن استفاده می‌کنند، از قابلیت‌های تبدیل نوشتار به گفتار و فناوری تشخیص گفتار گوگل برای ارائه بازخوردهای کودکان استفاده می‌کند. گوگل در وبلاگ رسمی خود در این مورد گفته این نرم افزار هم اکنون از 9 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی و هندی پشتیبانی می‌کند. Read Along برای نخستین بار در مارس 2019 تحت عنوان نرم افزار Bolo در هندوستان رونمایی شد.

بر اساس اظهارات گوگل، کودکان با کمک یک دوست درون برنامه به نام Diya در نرم افزار Read Along راهنمایی‌هایی را در خصوص آموزش‌های خود دریافت می‌کنند. در حقیقت Diya به عنوان یک دوست در این راه در کنار کودکان قرار می‌گیرد و مانند والدین یا معلمان کودکان را تشویق می‌کند و بازخوردهای مثبتشان را به آن‌ها یادآوری می‌کند. از قابلیت‌های دیگر Diya این است که کودکان می‌توانند با لمس آن از تلفظ صحیح یک کلمه یا جمله مطمئن شوند.

کمک‌های کمک آموزشی گوگل همچنان ادامه دارد

گوگل همچنین می‌گوید داده‌های صوتی ضبط شده توسط این برنامه روی دستگاه‌های کاربران می‌ماند و همان‌جا آنالیز و تجزیه و تحلیل می‌شود. یعنی این داده‌ها به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شوند. به علاوه برای استفاده از این برنامه نیاز به اتصال اینترنتی نیست و کودکان می‌توانند به صورت آفلاین از آموزش‌های آن بهره‌مند شوند. البته ناگفته نماند کاربران برای دریافت آموزش‌ها و داستان‌های جدید باید حتماً به اینترنت متصل شوند. به علاوه بر اساس گفته‌های گوگل کاربران برای استفاده از این نرم افزار نیاز به ورود به آن ندارند و همچنین تبلیغات و یا خریدهای درون برنامه هم در آن به چشم نمی‌خورد.

از آن‌جا که شیوع گسترده ویروس کرونا دانش‌آموزان را به ماندن در خانه وادار کرده‌است، گوگل با ارائه این برنامه در تلاش است قدم موثری در راه آموزش کاربران بردارد. اما اقدامات آموزشی گوگل به همین جا ختم نمی‌شود. با توجه به این که رعایت قوانین فاصله اجتماعی و قرنطینه همچنان ادامه دارد، گوگل دسترسی رایگان کاربران به برخی از خدمات پیشرفته Google Meet را در ارتباط با G Suit تا 30 سپتامبر گسترش داده‌است.

همچنین این شرکت بیش از 4 هزار کتاب کروم را به دانش آموزان روستایی در کالیفرنیا اعطا کرده‌است و برخی صفحات منابع آموزشی را برای کمک به معلمان و خانواده‌ها ارائه کرده که می‌توانند با استفاده از محصولات گوگل در آموزش کودکان نقش بسزایی ایفا کنند.

https://mag.charkhoneh.com/9022
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *