آیا تصاویر ثبت شده از یوفو در آسمان برزیل حقیقت دارد؟

مجله چارخونه » فناوری » هوا و فضا » آیا تصاویر ثبت شده از یوفو در آسمان برزیل حقیقت دارد؟
آیا تصاویر ثبت شده از یوفو در آسمان برزیل حقیقت دارد؟
یوفو در آسمان برزیل
فهرست محتوا

دنیای اینترنت در حال منفجر شدن از اخبار جدیدی پیرامون مشاهده یک یوفو در آسمان برزیل در چهارشنبه شب گذشته است که گویا شواهد قانع کننده‌ای هم در مورد آن وجود دارد. کاربران بسیاری سعی دارند تا با کنار هم گذاشتن قطعات ویدئوهای مختلف پرده از اسرار این اتفاق عجیب بردارند. در این میان Reddit گویا سرنخ‌های جالبی در این مورد پیدا کرده است.

به گزارش مجله چارخونه، یوفو به اشیاء ناشناس پرنده‌ای گفته می‌شود که علت آن را نمی‌توان به آسانی و در لحظه تشخیص داد. این اشیاء مرموز پرنده در فارسی تحت عنوان بشقاب پرنده هم شناخته می‌شوند. سال‌هاست که خبرها و شایعات بسیاری در خصوص دیده شدن این اشیاء پرنده از گوشه کنار جهان به گوش می‌رسد. اما آیا واقعا این‌ها بیگانگانی هستند که از فضا برای ملاقات با انسان‌ها می‌آیند؟

فیلم‌هایی از مشاهده این یوفو در آسمان برزیل هم در شب و هم در روز از طریق کاربران مختلف در تویتر ارسال شده‌اند. حتی یکی از ویدئوهای یوتیوب در نزدیکی فضاپیمای مظنون وجود دارد که آن را فرود آمده بر خاک زمین نشان می‌دهد.

به علاوه با نگاهی به تصاویر ماهواره‌ای گوگل مپ متوجه شدیم که سایت محل فرود آمدن این یوفو در گوگل مپ به صورت تصویر یک چاله سفید ثبت شده‌است. اگرچه با اندکی دقت بیشتر متوجه می‌شویم که این شیء بیشتر به ترکیبی از یک کاسه و صافی شباهت دارد.

هیچ یک از سازمان‌های دولتی و محلی گزارشی از یوفو در آسمان برزیل ثبت نکرده اند

به گزارش خبرگزاری برزیلی UOL، در خصوص این رویداد هیچ یک از سازمان‌های آتش نشانی و پلیس  گزارشی ثبت نکرده‌اند. بر اساس گزارش‌های به دست آمده از GLOBO هم هیج تماسی در روز چهارشنبه راجع به این واقعه از سوی مقامات این شهر صورت نگرفته است. با این تفاسیر موضوع کمی شک برانگیز می‌شود.

ViCE در این خصوص گزارش داده که هشتگ #Mage UFO به یکباره خاموش شده و سپس به طرز مرموزی ناپدید شده است. همچنین مقامات توییتر به درخواست‌های Gizmodo برای اظهار نظر در این مورد پاسخی نداده‌اند. Reddit هم خاطرنشان کرده که تمام موضوعات و سرنخ‌های مربوط به Mage از میان برداشته شده‌اند.

کارشناسانی که تکذیب می‌کنند

در نهایت یکی از کارشناسانی که در خصوص یوفو مطالعاتی داشته در این خصوص می‌گوید که از مقامات مسئول خواسته شده که این اخبار جدید و حواشی آن را تحت کنترل خود در بیاورند و به سرعت جمع کنند. زیرا این‌ خبرها دیگر تکراری شده‌اند. این‌ها همه شوخی فریب آمیزی برای گول زدن مردم است. در واقع زباله‌های درآمدزای یوتیوب هستند که مدام تکرار می‌شوند.

تقلب‌های شناخته شده‌ای که همیشه وجود داشته‌اند و هنوز هم هر ازگاهی به وجود می‌آیند. این مقام همچنین بر این باور است که اگر یوفو در ریو یا هر شهر دیگری سقوط کند، ایستگاه‌های تلویزیونی و ماهواره‌های موجود در زمین قطعا تصاویر و فیلم‌هایی از این لحظات ثبت خواهند کرد. بنابراین شاید بهتر باشد عاقلانه‌تر به موضوع نگاه کنیم.

اما در مورد تصاویر ثبت شده بر نقشه گوگل که سایت فرود یوفو را به عنوان یک چاله سفید نشان داده‌است چه باید گفت؟ گوگل در گفتگو با VICE توضیح داده که این اتفاق پدیده‌ای معمول در این برنامه است.

احتمالا در آن لحظه نور خورشید از ساختمان‌ها منعکس شده و نقطه دید ماهواره را کور کرده‌است. متاسفانه بعید هم نیست که نقشه گوگل از آن روز تا به حال به روز رسانی شده باشد و این سفیدچاله دیگر در آن دیده نشود.

با آسمان شب بیشتر آشنا شوید

به هر حال چه دنیای یوفوها وجود داشته باشد و چه داستان‌های جعلی و ساخته تخیل برخی از انسان‌ها باشد، آسمان شب و کهکشان‌ها همیشه برای ما جذاب بوده است. اگر شما هم به دنیای فضا و ستارگان علاقه دارید می‌توایند یکی از برنامه‌های کاربردی که در این بخش برای گوشی‌های همراه ساخته شده است را روی تلفن خود نصب کنید و با استفاده از امکانات GPS گوشی خود نهایت لذت را از آسمان شب ببرید و با دنیای کهکشان‌ها به آسانی آشنا شوید. برای این منظور ما برنامه Star Walk 2  را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید آن را از لینک زیر روی گوشی خود نصب کنید.

https://mag.charkhoneh.com/9134
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *