واتساپ از تماس تصویری همزمان 50 کاربر در نسخه بتا جدید خود خبر داد

مجله چارخونه » خبر » به‌روز رسانی » واتساپ از تماس تصویری همزمان 50 کاربر در نسخه بتا جدید خود خبر داد
واتساپ از تماس تصویری همزمان 50 کاربر در نسخه بتا جدید خود خبر داد
فهرست محتوا

فیسبوک در واکنش به استقبال کاربران زوم حدود یک ماه پیش از قابلیت جدید خود تحت عنوان اتاق‌های مسنجر رونمایی کرد. چند روز پیش هم پخش زنده این رویداد توسط فیسبوک انجام شد و حالا خبرها حاکی از آن است که قابلیت جدید فیسبوک در پیام رسان واتساپ که متعلق به این شرکت است ادغام شده‌است.

به گزارش مجله چارخونه، با گسترش بحران ویروس کرونا و قوانین قرنطینه‌ای که در ماه‌های گذشته در سراسر جهان اتفاق افتاد، پیام رسان‌های صوتی و تصویری با افزایش استفاده بیش از حد کاربران مواجه شدند. در این میان زوم به علت قابلیت‌های گسترده‌ای که به خصوص در زمینه تماس‌های تصویری داشت، بیش از سایر پیام رسان‌ها مورد استقبال کاربران قرار گرفت. از سوی دیگر فیسبوک با مشاهده این استقبال عجیب کاربران از زوم به تکاپو افتاد تا از قافله عقب نیافتاده باشد.

تماس تصویری همزمان 50 کاربر با اتاق مسنجر

ناگفته نماند پیام رسان فیسبوک تا پیش از این هم از قابلیت تماس تصویری برخوردار بود. اما محدودیت‌هایی در خصوص تعداد افراد مجاز به شرکت در تماس‌های گروهی داشت. به علاوه افراد برای استفاده از تماس‌های تصویری این پیام رسان مجبور بودند که حتما یک حساب کاربری در فیسبوک داشته باشند. اما در اتاق مسنجر جدید فیسبوک کاربران برای شرکت در تماس‌های گروهی نیازی به ایجاد حساب کاربری در فیسبوک نخواهند داشت. به علاوه ظرفیت محدود این تماس‌های گروهی به 50 کاربر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش به دست آمده از WABetaInfo، فیسبوک اتاق‌های مسنجر یا همان Messenger Rooms را در به روز رسانی جدید نسخه اندرویدی برنامه واتساپ بتا 2.20.163  این پیام رسان خود ادغام کرده‌است.

کاربران نسخه اندوریدی واتساپ با به روز رسانی این برنامه در منوی به اشتراک گذاری چت‌های خود با گزینه جدیدی به نام اتاق یا همان Room مواجه خواهند شد و با فشردن این گزینه مستقیما به مسنجر هدایت می‌شوند. کاربران در این قسمت می‌توانند با ایجاد یک اتاق مسنجر تماس ویدئویی گروهی ایجاد کنند و تا 50 کاربر دیگر را هم در تماس گروهی خود دعوت کنند.

ناگفته نماند میانبر ایجاد اتاق مسنجر در سایر قسمت‌های واتساپ از جمله قسمت تماس‌ها هم وجود دارد. البته این ویژگی فعلا فقط برای تعداد محدودی از کاربران برخی کشورها از جمله ایالات متحده که از نسخه اندروید بتای این پیام رسان استفاده می‌کنند، در دسترس است. اما احتمالا به زودی در کشورهای بیشتری گسترش می‌یابد.

https://mag.charkhoneh.com/9166
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *