آی‌فون در تبدیل صوت به متن از گوگل پیکسل عقب افتاده

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » آی‌فون در تبدیل صوت به متن از گوگل پیکسل عقب افتاده
آی‌فون در تبدیل صوت به متن از گوگل پیکسل عقب افتاده
فهرست محتوا

اگرچه شکی نیست که اپل یکی از ابرقدرت‌های اصلی دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود و کاربران بسیاری را در سراسر جهان از آن خود کرده است اما به هر حال این غول دنیای تکنولوژی هم نقطه ضعف‌هایی دارد که باید درصدد رفع آن برآید. اخیرا کلیپ کوتاهی توسط جیمز چام یکی از توسعه دهندگان در توییتر پست شده که حاکی از آن است که دستگاه تلفن گوگل پیکسل به صورت قابل توجهی در رو نویسی و تبدیل صوت به متن نسبت به آی‌فون سریع‌تر است.

به گزارش مجله چارخونه، از زمان ارائه OG Pixel تاکنون گوگل تمرکز بیشتر خود را بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گذاشته‌است و در بخش سخت افزاری نیروی کمتری صرف کرده‌است. شاید همین موضوع سبب شده که آی‌فون در این رقابت حتی از نسخه‌های قدیمی پیکسل هم عقب بیافتد.

در گزارشی که فون‌آرنا منتشر کرده،‌ چام برای نشان دادن تفاوت فاحش سرعت عمل این دو گوشی در تبدیل صوت به متن، عبارت مشابهی را برای هر دو گوشی می‌خواند. تبدیل صدا به متن در پیکسل به صورت آنی و روان صورت می‌گیرد و تقریبا هیچ تاخیری هم ندارد. در حالی که آی‌فون همچنان مشغول تبدیل صوت به متن و نوشتار آن است، پیکسل کارش را تمام کرده و متن روان و بدون اشتباه را تحویل داده‌است. این بازندگی برای ابرقدرتی چون اپل شرمساری بسیاری به همراه آورده است.

با تبدیل سریع متن تعامل بهتر با دستار صوتی فراهم می‌شود

چام در این خصوص بر این باور است که تبدیل سریع‌تر صوت به متن منجر به تعامل سریع‌تر کاربران با دستیار صوتی می‌شود. با این آزمایش مشخص شد که اپلیکیشن سیری اپل نه تنها در متن نویسی کندتر عمل می‌کند، بلکه از دقت پایین تری هم برخوردار است. البته شکی نیست که اپل اخیرا در فناوری هوش مصنوعی به دستاوردهای بسیاری دست پیدا کرده‌ اما همچنان در این خصوص نه تنها از گوگل بلکه حتی از آمازون هم عقب مانده است.

البته اپل اقدامات فراوانی را برای از میان برداشتن ضعف خود در این زمینه انجام داده‌است و برای دستیابی به اهداف خود با چندین و چند شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی به همکاری پرداخته است. جدیدترین این شرکت‌ها Inductiv که اپل به تازگی همکاری خود را با آن آغاز  کرده‌ است و در زمینه استارتاپ‌‌های یادگیری ماشینی فعالیت دارد.

اما به هر حال شکی نیست که برای به ثمر نشستن این تلاش‌ها در قالب یک سیری با فناوری جدید و سریع هنوز زمان بسیار زیادی نیاز است. اما تا آن زمان کاربران آی‌فون می‌توانند برای بهره گیری از مزایای پیکسل و تبدیل صوت به متون روان از صفحه کلید Gboard استفاده کنند تا بتوانند لذت استفاده از این فناوری ماشینی گوگل را تا حدودی احساس کنند.

در مجله چارخونه همراه ما باشید تا از تازه‌ترین اخبار دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی مطلع شوید.

https://mag.charkhoneh.com/9332
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *