حفاری‌های دو تونل پروژه حمل و نقل زیرزمینی لاس وگاس به اتمام رسید

مجله چارخونه » فناوری » دنیای خودرو » حفاری‌های دو تونل پروژه حمل و نقل زیرزمینی لاس وگاس به اتمام رسید
حفاری‌های دو تونل پروژه حمل و نقل زیرزمینی لاس وگاس به اتمام رسید
فهرست محتوا

چشم‌انداز آینده سیستم حمل و نقل زیرزمینی لاس وگاس نقش بسزایی در کاهش ترافیک و سهولت ارتباطات شهری این منطقه خواهد داشت. کنوانسیون لاس وگاس و مرجع اطلاعات بازدیدکنندگان به افرادتوصیه کرده‌اند که در آینده نزدیک برای جابه جایی در مناطق مرکزی این شهر، از سیستم ترانزیت زیرزمینی آن که مجهز به وسایل نقلیه الکتریکی است، استفاده کنند. اگرچه گسترش پیشنهادی این مسیر زیرزمینی محوطه بسیار وسیع‌تری را شامل می‌شود به گونه‌ای که در آینده فرودگاه بین المللی مک کاران و ورزشگاه لاس وگاس را به هم مرتبط خواهد کرد.

به گزارش مجله چارخونه و بر اساس مطلبی که به تازگی وب سایت معتبر ورج منتشر کرده است، شرکت Boring که متعلق به ایلان ماسک مدیر عامل تسلا است حفاری‌های مرحله دوم از دو تونل برنامه‌ریزی شده برای سیستم حمل و نقل زیرزمینی مرکز کنوانسیون لاس وگاس را به پایان رسانده است. مرکز همایش شهر (LVCC) سال گذشته این شرکت را برای توسعه این سیستم حمل و نقل طول و دراز گماشته‌است. برآورد شده که این سیستم زیرزمینی می‌تواند تا 52.5 میلیون دلار هزینه داشته باشد و احتمالا تا ژانویه 2021 تکمیل شود. ناگفته نماند این اولین فعالیت شرکت Boring در زمینه حمل و نقل تجاری است.

تجهیز سیستم حمل و نقل زیرزمینی لاس وگاس به خودروهای هیبریدی تسلا

این پروژه  که تحت عنوان Convension Centre Loop شناخته می شود، با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی منحصر به فرد تسلا، افراد را از طریق راه‌های زیرزمینی جابه‌جا می‌کند. گفته شده طراحی خدمات مجموعه به گونه‌ای است که قابلیت جابه‌جایی بیش از 4 هزار نفر در ساعت را دارد و قرار است مسیری که طی کردن آن به صورت پیاده در حدود 15 دقیقه طول می‌کشد را به کمتر از دو دقیقه کاهش بدهد. همچنین در آینده با گسترش مسیر، ارتباط بین فرودگاه بین المللی McCarran و استادیوم لاس وگاس هم حاصل می‌شود. اگرچه هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این مسیر اعلام نشده‌است.

حالا خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که ساخت دو تونل از این مجموعه به اتمام رسیده‌است. البته اولین تونل این پروژه در ماه فوریه گذشته به اتمام رسیده بود. به گزارش Verge این شرکت درصدد است به زودی ساخت ایستگاه‌های مسافربری را در دو انتهای این تونل‌ها شروع کند. به علاوه یک ایستگاه مسافربری دیگر هم در میانه راه برقرار خواهد شد.

ناگفته نماند پیشرفت این پروژه به عوامل مختلفی از جمله پروسه توسعه فعالیت‌های شرکت Boring و همچنین بحران جهانی کرونا مرتبط است. اما اگر همه چیز مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش برود، این پروژه باید به موقع در ماه ژانویه سال آینده برای نمایشگاه الکترونیک (CES) آماده شود و به استقبال عابرانی برود که تاکنون ساعت‌ها وقت صرف پیاده روی و رسیدن به مرکز شهر می‌کردند.

https://mag.charkhoneh.com/9336
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *