تعداد دستیاران صوتی در جهان از انسان‌ها بیشتر می‌شود

مجله چارخونه » خبر » تعداد دستیاران صوتی در جهان از انسان‌ها بیشتر می‌شود
تعداد دستیاران صوتی در جهان از انسان‌ها بیشتر می‌شود
فهرست محتوا

اگر ایده استفاده از دستیار صوتی که هم اکنون جهان را فرا گرفته‌است برایتان هولناک است شاید زمان آن باشد دستگاه‌های هوشمند خود را به کنار بگذارید. بر اساس مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته به نظر می‌رسد در چند سال آینده تعداد دستیاران صوتی در جهان از تعداد آدم‌ها پیشی بگیرد.

به گزارش مجله چارخونه و بر اساس یافته‌هایی که از موسسه تحقیقاتیJuniper به تازگی منتشر شده‌است میانگین تعداد دستیاران صوتی در جهان در سال 2020 برآورد شده است. ارقام به دست آمده بر اساس برآوردهای این شرکت از تعداد مورد انتظار دستیارهای صوتی تا سال 2024 واقعا تکان دهنده است.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد در چند سال آینده حدود 8.4 میلیارد دستگاه مجهز به دستیار صوتی در جهان داشته باشیم. این شرکت تعداد دستیارهای صوتی را تا پایان سال 2020 حدود 4.4 میلیارد تخمین زده است. اگر رشد روز افزون این دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به همین روال ادامه داشته باشد بدان معنا است که تا چهار سال آینده یعنی تا پایان سال 2024 تعداد دستیارهای صوتی دوبرابر خواهد شد و به بالای 8 میلیارد دستگاه می‌رسد.

تلویزیون‌ها و گجت‌های پوشیدنی هم به دستیار صوتی مجهزند

همانطور که انتظار می‌رود، تلفن‌های هوشمند وظیفه شارژ دستگاه‌های مجهز به دستیار هوشمند را به عهده دارند. امروزه می‌توان گفت که تقریبا تمام دستگاه‌های هوشمندی که تولید می‌شوند به دستیار صوتی گوگل یا سیری مجهز هستند و این افزایش بی رویه اصلا نشانی از کندشدن تدریجی تولید از خود نشان نمی‌دهد. حتی امروزه گچت‌های پوشیدنی هم به سیستم دستیار صوتی هوشمند مجهز شده‌اند.

از آن‌جا که هر روزه به تعداد شرکت‌هایی که دستیارهای صوتی را به محصولات خود اضافه می‌کنند افزایش می‌یابد، این مطالعات جدید حاکی از آن است که وجود دستیارهای صوتی در وسایل نقلیه و تلویزیون‌های هوشمند هم در چند سال آینده رشد چشمگیری خواهند داشت.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده که آیا واقعا قرار است روز به روز به تعداد این دستیارهای صوتی اضافه شود و پیش بینی‌ها درست از آب در بیاید؟ خب در جواب باید بگوییم از آن‌جا که روز به روز افراد بیشتری به استفاده از این دستیارهای هوشمند عادت می‌کنند و برای استفاده از دستگاه‌های هوشمند خود با آن‌ها به صحبت می‌نشینند، واضح است که این دستیارهای هوشمند حالا حالاها در کنار ما هستند و جایی نمی‌روند.

بنابراین اگر تاکنون به استفاده از این دستیارهای صوتی عادت نداشته‌اید شاید بهتر باشد شما هم در عادت‌های دیجیتالی خود تجدید نظری داشته باشید و به زندگی در کنار این دستگاه‌های هوشمند خو بگیرید. در مجله چارخونه همراه ما باشید تا از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی و تجهیزات جانبی مطلع شوید.

https://mag.charkhoneh.com/9350
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *