نقد و بررسی بازی مثل آباد؛ سفری به دنیای ضرب‌المثل‌ها!

مجله چارخونه » بازی » کلمات و دانستنی‌ها » نقد و بررسی بازی مثل آباد؛ سفری به دنیای ضرب‌المثل‌ها!
نقد و بررسی بازی مثل آباد؛ سفری به دنیای ضرب‌المثل‌ها!
دانلود بازی مثل آباد
فهرست محتوا

در سال‌های اخیر بازی‌های سبک دانستنی‌ها و کلمات به‌خوبی جای خود را میان کاربران پیدا کرده‌اند. این بازی‌ها حافظه و قدرت خلاقیت شما را به‌چالش می‌کشند. اگر شما هم از طرفداران این سبک هستید، پس از بازی با مثل آباد لذت خواهید برد. این بازی ایرانی به‌جای کلمات مختلف فارسی، روی ضرب‌المثل‌های ایرانی تمرکز دارد و شما را با آن‌ها آشنا می‌کند. درادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود بازی مثل آباد بپردازیم.

دانلود بازی مثل آباد

برای دانلود بازی مثل آباد باید 37 مگابایت از حجم اینترنت‌تان را استفاده کنید. بازی مثل آباد محصول دیگری از چالیک استودیو است؛ احتمالا این شرکت سازنده بازی  را با بازی‌های Basketball، Dooz Emoji، Maze Ball، Tango و… می‌شناسید. بازی مثل آباد بیش‌از 900 مرحله جذاب دارد که شما را سرگرم می‌کند. این بازی با کاراکترهایی مربوط به زمان گذشته و موسیقی قدیمی ایرانی در فضایی سنتی طراحی شده است. پس از دانلود بازی مثل آباد و اجرای آن با بخش‌های شروع بازی، سازندگان، دکان و سکه رایگان روبرو می‌شوید.

شروع بازی

ابتدای ورود به مثل آباد صفحه‌ای به‌نمایش درمی‌آید که چگونگی اجرای بازی و موفقیت در آن را توضیح می‌دهد. پس از لمس این گزینه باید کاراکتر موردنظرتان را ازمیان آشپز، کتاب‌فروش، پیرزن، ماهی‌فروش، عکاس و… انتخاب کنید. کاراکترهای بازی مثل آباد همه اهالی و کسبه یک محله هستند. ابتدا فقط امکان استفاده از کاراکتر آشپز را دارید؛ سایر شخصیت‌های بازی پس از پیشرفت در مثل آباد و به‌دست آوردن سکه‌های بیشتر فعال می‌شوند. هر شخصیت دست‌کم چند فصل برای بازی دراختیارتان قرار می‌دهد و هریک از فصل‌ها چندین مرحله دارند. در به‌روزرسانی‌های بعدی مثل آباد مرحله‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.

اگر در مراحل بازی مثل آباد موفق شوید، اعتبار شخصیت بازی را افزایش می‌دهید. شیوه اجرای این بازی به این‌صورت است که باید پازلی از ضرب‌المثل حل کنید. صفحه‌ای از کلمات درهم ریخته دربرابرتان قرار می‌گیرد؛ کلمات را با ترتیبی درست به‌هم وصل کنید تا ضرب‌المثلی فارسی را برایتان نمایش دهد. ابتدای صفحه چند جای خالی کنارهم می‌بینید که تعداد کلمات مثل را نشان می‌دهند. اگر با ضرب‌المثل‌های قدیمی آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست.

با میان‌برها آشنا شوید

در این بازی ابزارها و میانبرهایی برای حل چالش طراحی شده که موفقیت در مثل آباد را راحت‌تر می‌کند. با لمس گزینه جابه‌جایی، کلمات به‌شیوه دیگری درهم می‌ریزند تا شما از زاویه‌ای متفاوت به آن نگاه و پاسخ درست را پیدا کنید. اگر می‌خواهید دوستانتان نیز در این بازی با شما شریک شوند، از گزینه از دوستانت بپرس کمک بگیرید. این گزینه صفحه‌ بازی را با سایر دوستانتان به‌اشتراک می‌گذارد و همه کنارهم می‌توانید به آن جواب دهید. هر دوی این گزینه‌ها رایگان هستند و سکه‌ای از شما نمی‌گیرند.

اگر به کمک بیشتری نیاز داشتید، با پرداخت 25 سکه از مثل‌نامه کمک بگیرید. مثل‌نامه معنی و کاربرد ضرب‌المثل را توضیح می‌دهد تا باتوجه به آن پاسخ درست را پیدا کنید. بازی مثل آباد راه دیگری نیز برای کمک به شما درنظر گرفته است. روی گزینه راهنما ضربه بزنید تا با کسر 45 سکه کلمه اول مثل به‌نمایش درآید. استفاده از ابزارهای کمکی محدودیتی ندارد و هر چندباری که خواستید، امکان کمک‌گرفتن از آن‌ها را دارید.

بازی مثل آباد روندی متعادل در میزان سختی مراحل طی می‌کند؛ به‌ بیان بهتر هرچه در این بازی جلوتر می‌روید، باید مراحل سخت‌تری را پشت‌سر بگذارید. گاهی علاوه‌بر کلمات به‌کار رفته در ضرب‌المثل، واژه‌های دیگری نیز برای گمراهی شما در بازی استفاده می‌شود. پس باید خیلی دقت کنید و واژه‌های درست را به‌هم بچسبانید. با موفقیت در هر مرحله دست‌کم 10 سکه جایزه می‌گیرید. اگر سکه‌های رایگان بیشتری می‌خواهید، روی گزینه دوبرابرکردن سکه‌ها ضربه بزنید. به‌این‌ترتیب با تماشای یک کلیپ تبلیغاتی سکه‌هایتان دوبرابر خواهند شد.

سکه

تعداد سکه‌هایی که پاداش می‌گیرید و سکه‌هایی که برای ابزارهای کمکی استفاده می‌کنید، هماهنگ نیست. بنابراین برای استفاده بیشتر از این ابزارها گاهی به سکه‌های بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. عضویت در صفحه تلگرام، عضویت در صفحه اینستاگرام، دانلود بازی‌های دیگر، خرید شارژ ونمایش تبلیغ به شما سکه‌های رایگان می‌دهد. باوجوداین برای دسترسی به سکه‌های بیشتر می‌توانید به قسمت دکان سر بزنید. دکان جایی برای فروش بسته‌های سکه با قیمت مناسب است. انواع بسته‌های 1000 تا 13000 تومانی شامل 160 تا 5000 سکه را از این بخش بخرید.

سخن پایانی

بازی ایرانی مثل آباد با هدف ترویج مثل‌های فارسی طراحی شده و به‌مرور زمان گنجینه لغات شما را افزایش می‌دهد. سیر متعادل سختی مراحل، استفاده از مثل‌های قدیمی و ناب، فضای گرافیکی و موسیقی جذاب و… از عواملی هستند که این بازی را محبوب کرده است. برای دانلود بازی مثل آباد و نصب آن از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

 

https://mag.charkhoneh.com/9485
1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *