نقد و بررسی برنامه آیتول؛ باربری به‌روش هوشمند!

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی برنامه آیتول؛ باربری به‌روش هوشمند!
نقد و بررسی برنامه آیتول؛ باربری به‌روش هوشمند!
فهرست محتوا

داشتن خودرو علاوه بر سهولت در جابجایی و کاهش هزینه‌های رفت و آمد، نیاز به رسیدگی و صرف برخی هزینه‌ها از جمله پرداخت عوارض، جریمه، بیمه‌نامه و هزینه‌های سرویس خودرو دارد. رسیدگی به هر کدام از موارد به صورت مجزا، مستلزم به خاطرسپاری و  پیگیری است. این‌روزها با باز شدن پای زندگی دیجیتال به خانه‌های مردم، رسیدگی و پیگیری این امور آن هم به صورت یکجا توسط برخی اپلیکیشن‌ها راحت و قابل دسترس است. یکی از این اپلیکیشن‌ها آیتول است. درادامه برای دانلود برنامه و نقدوبررسی آن با مجله چارخونه همراه باشید.

 

آیتول چیست؟

اپلیکیشن آیتول سامانه‌ مربوط به خودرو و وابسته به سازمان شهرداری تهران است که خدماتی‌ از قبیل استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی، عوارض شهرداری، عوارض سالیانه، خلافی پلیس، عوارض طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، انجام امور بیمه‌ و کنترل تعمیرات خودرو را ارائه می‌دهد.

امکانات آیتول

امکانات این اپلیکیشن تحت سه قسمت پرداختی‌ها، بیمه و سرویس‌ها ارائه شده‌‌اند.

  1. پرداختی‌ها

قسمت پرداختی‌ها شامل موارد زیر است:

  • عوارض آزادراهی

با ثبت شماره پلاک خودروی خود در اپلیکیشن می‌توانید وضعیت عوارض قابل پرداخت و پرداخت نشده را استعلام و از طریق این اپلیکیشن نسبت به پرداخت آن اقدام نمایید. همچنین آیتول به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن کد VIN خودرو جزئیات و سوابق ترددهای آزادراهی خود را مشاهده نمایید.

  • عوارض شهرداری تهران

از طریق استعلام بر اساس شماره پلاک می‌توانید نسبت به اطلاع از میزان مجاز تردد در محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) و همچنین خرید طرح ترافیک اقدام نمایید. همچنین با استفاده از این قابلیت می‌توانید عوارض پارک حاشیه‌ای را پرداخت نمایید.

  • عوارض سالیانه

این قابلیت گزینه مناسبی برای صرفه‌جویی در وقت و زمان شماست، چرا که بدون صرف وقت و مراجعه حضوری، می‌توانید عوارض سالیانه خود را استعلام و پرداخت نمایید.

  • خلافی پلیس

استعلام خلافی خودرو نیازمند وارد کردن بارکد پستی ۷ تا ۹ رقمی مندرج در کارت خودرو است. با وارد کردن این کد می‌توانید جرایم راهنمایی و رانندگی خود را استعلام و نسبت به پرداخت  نسبت پرداخت آن اقدام نمایید.

  1. بیمه

بر مبنای شماره پلاک و کد VIN خودرو می‌توانید از وضعیت بیمه‌خود مطلع شوید و در صورت نیاز به تمدید از طریق آیتول مبلغ بیمه خودروی خود اعم از تمدید و خرید را در هر زمان و مکان پرداخت نمایید.

همچنین این سرویس به شما امکان مقایسه قیمت و جزئیات بیمه‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف را می‌دهد.

  1. سرویس‌ها

در این قسمت می‌توانید سرویس‌ها خودروی خود مانند تعویض روغن و تعمیرات را ثبت نمایید و اپلیکیشن ضمن نگهداری از سابقه سرویس‌ها خودرو ، موعد بعدی را به شما یادآوری خواهد کرد.

 

در منوی جانبی اپلیکیشن می توانید علاوه بر دسترسی به کیف پول خود اعلان‌های مرتبط با خودروی خود را مشاهده نمایید، اطلاعات کاربری خود را تکمیل نمایید و لیست پرداخت‌های گذشته خود را مشاهده کنید.

 

ویژگی‌های آیتول

  • پرداخت کلیه موارد بالا هم از طریق اتصال به درگاه اینترنتی بانک و هم از طریق شارژ کیف پول آیتول امکانپذیر است. با شارژ کیف پول هر زمان و هر مکان می توانید بدون وارد کردن رمز دوم (رمز پویا) و با یک کلیک، پرداخت خود را انجام دهید.
  • برای استفاده بهتر شما از این اپلیکیشن شماره تماسی جهت پشتیبانی نیز قرار داده شده است. در صورتی که نیاز به پرسش یا برقراری ارتباط داشته باشید می‌توانید از طریق تماس با این شماره سوالات خود را مطرح کنید.
  • امکان تعریف و وارد کردن بیش از یک پلاک و استعلام و پرداخت کلیه موارد برای سایر پلاک‌ها نیز وجود دارد.

 

سخن پایانی

برنامه آیتول به عنوان یک مرجع معتبر، امکانات خوب و کاربردی را در قالب یک اپلیکیشن به صاحبین خودرو می‌دهد. با وجود کاربری آسان این اپلیکیشن، تلاش شده نیازهای مرتبط با عوارض خودرو کاربر در هر نقطه‌ای و به ساده‌ترین شکل اغنا شود. برای اثبات این موضوع کافیست یک‌بار این اپلیکیشن را نصب و قابلیت‌های آن را امتحان نمایید.

این بازی رایگان هم‌بازی خوبی برای مهمانی‌های خانوادگی یا دوستانه خواهد بود. برای دانلود بازی پانتومیم و نصب آن می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

برای دانلود و نصب برنامه آیتول بصورت رایگان تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/9517
5/5 - (2 امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام
    ۲۷ اسفند ۹۹ عوارض شهرداری را از طریق آیتول پرداخت کردم ولی تا الان چند بار عوارض شهرداری دوبل شده از خود آیتول برام اس ام اس میاد

    1. شما می توانید با مراجعه به برنامه آیتول در چارخونه با کلیک بر روی سه نقطه سمت چپ بالا، با ناشر برنامه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *