نقد و بررسی برنامه آرامشو : مدیتیشن فارسی ؛ فکرها را باید شست، جور دیگر باید دید!

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی برنامه آرامشو : مدیتیشن فارسی ؛ فکرها را باید شست، جور دیگر باید دید!
نقد و بررسی برنامه آرامشو : مدیتیشن فارسی ؛ فکرها را باید شست، جور دیگر باید دید!
فهرست محتوا

فشار زندگی و استرس کار، تاثیر بدی بر رویح و روان ما خواهند گذاشت. در صورتی که راهی برای خالی کردن استرس‌ها و افکار منفی وجود نداشته باشد به مرور زمان این فشارها تبدیل به بیماری‌های جسمی خواهد شد. یکی از راهکارهایی که بسیاری از مردم جهان برای رهایی از استرس و کنترل احساسات از آن استفاده می‌کنند «مدیتیشن» است. در این مطلب از مجله چارخونه با ما همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه آرامشو : مدیتیشن فارسی بپردازیم.

دانلود برنامه آرامشو

برای دانلود برنامه آرامشو : مدیتیشن فارسی نیاز به 36 مگابایت فضا در حافظه گوشی خود دارید. منبع اصلی اپلیکیشن، سایت www.headspace.com است و محتوای موجود در این سایت ترجمه شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. محتوای ارائه شده از جنس صوت است و گوینده محتوا صدایی آرامش‌بخش دارد.

این برنامه با ارائه بسته‌های متفاوت به ساده‌ترین روش‌ها مدیتیشن را آموزش می دهد. این روش‌ها شامل توصیف فضا، توصیف احساس، آموزش نفس عمیق، تمرکز، تسلط بر افکار، کنترل ذهن و … می‌باشد. کلیه محتواهای سایت در سه بازه زمانی کوتاه، متوسط و بلند طراحی و ارائه شده است. همچنین این برنامه علاوه بر افراد مبتدی برای حرفه‌ای ها نیز قابل استفاده و کاربردی است.

 

بسته‌های مدیتیشن

برنامه آرامشو شامل سه بخش زیر است:

  1. بسته‌های روزانه
  • بسته‌های روزانه شامل شش مرحله مقدماتی است که هر مرحله 5 جلسه را در بر می‌گیرد. هر جلسه نیز بر اساس سه بازه زمانی کوتاه، متوسط و بلند ارائه شده است.
  • زمان متوسط برای افرادی‌ است که سابقه آشنایی با مدیتیشن دارند و انتخاب زمان بلند نشان دهنده افرادی است قبلا تجربه مدیتیشن خوبی داشته‌اند.
  • امکان جابجایی روی فایل صوتی به صورت عقب‌تر یا جلوتر وجود دارد.
  • با اتمام هر سه فایل کوتاه، متوسط و بلند، می‌توانید به سراغ جلسات آتی بروید. تا جلسات پیش‌نیاز تکمیل و شنیده نشود قفل فایل‌های بعدی باز نخواهد شد.
  • در این برنامه توصیف فضا، نحوه تنفس صحیح دم و بازدم، چگونگی آنالیز روحی و جسمی بدن، افزایش سطح انرژی بدن، کنترل افکار در سطوح مبتدی و حرفه‌ای آموزش داده خواهد شد.

 

  1. تکی‌ها

بسته های تکی با هدف به نتیجه رسیدن در یک جلسه ارائه می‌شود و این‌طور که به نظر می‌آید بیشتر مناسب افراد نسبتا حرفه‌ای یا اندکی باتجربه است. این بخش شامل بسته‌های زیر است:

  • بسته صبح‌بخیر

این تمرین برای رفع حس تنبلی صبحگاهی توصیه شده است و بر اساس نوشته‌های داخل برنامه، مانند یک زنگ ساعت آرام و خوش‌صدا برای ذهن و بدن رفتار می‌کند.

  • بسته استرس

برای کاهش نگرانی می‌توان از بسته استرس بهره گرفت و با استفاده از تعالیم داده شده سطح استرس را کم کرد.

  • بسته قبل از امتحان

برای موفقیت در امتحان یکی از نکات بسیار مهم، داشتن تمرکز و آرامش برای تحمل فشار و استرس جلسه امتحان است. آرامشو شاید در رساندن جواب سوالات نتواند کمکی به شما بکند اما با آموزش آرامش و تمرکز باعث می‌شود بتوانید از پس هر امتحانی سربلند بیرون بیایید.

  • بسته غذا خوردن

شاید تعجب کنید اما غذا خوردن و لذت بردن از غذا اصولی دارد که با کمک آرامشو می‌توانید آن‌ها را بیاموزید و از طعم و مزه غذا بیش از پیش لذت ببرید.

  • بسته قدم زدن

خیلی از ما هنگام پیاده‌روی و قدم زدن از فکرکردن در لحظه حال خارج می‌شویم و در عوالم دیگری سیر می‌کنیم. آرامشو با ایجاد تمرکز به ما کمک می‌کند تا به لحظه حال بازگردیم و ارتباطمان را با محیط اطراف حفظ کنیم.

  • بسته خوابیدن

مشغله‌های کاری و عاطفی گاهی آن‌قدر ذهن ما را درگیر می‌کند که با شب‌ و هنگام خواب، حتی با وجود خستگی زیاد هم نمی‌توانیم بخوابیم. این برنامه با یک مدیتیشن ذهن را آرام کرده و شرایط را برای خوابیدن مهیا می‌کند.

  • بسته تکنولوژی

تکنولوژی ابتکار بشر برای پیشرفت و بهبود برخی امور بوده و هست. اما گاهی استفاده از تکنولوژی مانند گوشی موبایل و تلویزیون بیش از حد شده و موجب اختلال در زندگی روزمره می‌شود. با استفاده از این برنامه رابطه‌ای سالم بین شما و تکنولوژی برقرار خواهد شد.

  • بسته درد

آرامشو با شناسایی درد و تمرکز بر رفع آن، زحمت و رنج بدن را کم می‌کند.

 

  1. بسته‌های کوتاه

این بخش برنامه شامل 6 بسته کاربردی با عناوین «رها شو»، «تنفس»، «ذهن و بدن»، «شارژ شو»، «آرامش» و «تمرکز» ارائه شده است که گوش کردن به هر کدام از آنها می‌تواند تاثیری مثبتی در موضوع ارائه شده داشته باشد.

پروفایل کاربری

در قسمت پروفایل، شما می‌توانید دوره‌های گذرانده را مشاهده و مسیر پیش روی خود را ببینید. این قسمت در دو بخش «آمار من» و «مسیر من» علاوه بر نمایش تاریخچه فعالیت شما مانند تعداد روز و زمان مدیتیشن، بسته‌های مصرف شده را به شما نمایش می‌دهد.

سخن پایانی

برنامه «آرامشو: مدیتیشن فارسی» یکی از نیازمندی‌های زندگی شهرنشینی است. همه ما باید راهی برای تخلیه روح و روانمان از فشارها و استرس‌های روزانه داشته باشیم و مدیتیشن علمی ثابت شده است که می‌تواند درمان‌گر و راهگشا باشد.

شما می‌توانید این برنامه کاربردی را با اینترنت رایگان ایرانسل از چارخونه دانلود کنید و لذت ببرید.

 

https://mag.charkhoneh.com/9557
امتیاز دهید

یک پاسخ

  1. اپلیکیشن فوق العاده خوبیه حس میکنم آینده خیلی خوبی هم داشته باشیه چند هقتس استفاده میکنم و خیلی خیلی تاثیر عجیبی روم داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *