نقد و بررسی برنامه دیکشنری PicoDic؛ همه زبان‌های دنیا در جیب شما!

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی برنامه دیکشنری PicoDic؛ همه زبان‌های دنیا در جیب شما!
نقد و بررسی برنامه دیکشنری PicoDic؛ همه زبان‌های دنیا در جیب شما!
فهرست محتوا

یکی از کارآمدترین ابزارهای هر زبان‌آموز و نیاز کاربردی بسیاری از افراد از جمله کارمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان «دیکشنری» است. با وجود گوشی‌های تلفن همراه و استفاده روزافزون از اپلیکیشن‌ها، دیکشنری‌های کاغذیِ قطور و سنگین جای خود را به اپلیکیشن‌های کم حجم و آسان داده‌اند. یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دیکشنری، دیکشنری PicoDic است که با ارائه امکانات متنوع نیاز کاربران را به بهترین شکل برطرف می‌کند. در این مطلب از مجله چارخونه با ما همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه دیکشنری PicoDic بپردازیم.

دانلود اپلیکیشن دیکشنری PicoDic

برای نصب این دیکشنری کارآمد نیاز به حدود 20 مگابایت فضا در گوشی موبایل خود دارید. در قبال آن امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:

مکالمه

فرض کنید در یک ملاقات کاری قرار گرفته‌اید و از بد حادثه زبان شما اصلا خوب نیست. کافیست با استفاده از قابلیت مکالمه PicoDic، صدای فرد مقابل خود را ضبط کنید و ترجه آن را بشنوید. یا جمله خودتان را به زبان فارسی ضبط کنید و ترجمه آن را برای فرد مقابل پخش کنید. این قابلیت به 20زبان مختلف، محتوای صوتی شما را ترجمه می‌کند.

زبان‌های قابل ترجمه شامل فارسی، انگلیسی، ایتالیایی، بلغاری، پرتغالی، تایلندی، ترکی، دانمارکی، روسی، رومانیایی، ژاپنی، سوئدی، عربی، فرانسوی، فنلاندی، کرواتی، کره‌ای، لهستانی، هلندی و هندی است.

دیکشنری

در این قسمت شما به دیکشنری‌های مختلفی دسترسی خواهید داشت. با جستجو بر اساس کلمه یا عبارت می‌توانید به ترجمه آن دست پیدا کنید و علاوه بر آن عبارات مشابه یا اصطلاحات مرتبط با کلمه را مشاهده نمایید.

زبان‌های ارائه شده برای دیکشنری شامل موارد زیر است:

دیکشنری انگلیسی به فارسی و بالعکس (رایگان)

دیکشنری ارمنی به فارسی و بالعکس (رایگان)

دیکشنری اسپانیایی به فارسی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری انگلیسی به اسپانیایی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری فارسی به آلمانی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری آلمانی به انگلیسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری ایتالیایی به فارسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری ترکی به فارسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری روسی به فارسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری روسی به انگلیسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری ژاپنی به فارسی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری سوئدی به فارسی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری عربی به فارسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری عربی به انگلیسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری فرانسوی به فارسی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری فرانسوی به انگلیسی و بالعکس (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دیکشنری مالای به فارسی (دسترسی با پرداخت درون برنامه)

دانشنامه ویکی‌پدیای فارسی و انگلیسی (رایگان)

همچنین در قسمت افزونه دیکشنری انگلیسی، عربی و فارسی به آرشیو متنوعی از سایر دیکشنری‌های مرتبط با زبان مورد نظر مانند فرهنگ عمید و دهخدا، دیکشنری خواص سبزیجات، دیکشتری گیاهان دارویی و .. در بخش دیکشنری فارسی دسترسی خواهید داشت.

عبارات کاربردی گردشگری

یکی از چالش‌‌های سفر به خارج از کشور زبان مردم آن کشور و برقراری ارتباط دوطرفه در موارد معمول و کاربردی مانند رفت و آمد، خرید و .. است. با استفاده از دیکشنری PicoDic با خیال راحت سفر کنید و نیازهای اولیه خود در سفر را با استفاده از قابلیت عبارات گردشگری در سفر برطرف نمایید. این قسمت برای بیش از 25 زبان مختلف، بیش از 300 عبارت پرکاربرد را در اختیار شما می‌گذارد. هر کدام از زبان‌ها شامل دسته‌بندی‌های زیر می‌باشد:

  1. عبارات منتخب
  2. موارد ضروری
  3. سفر و مسیرها
  4. هتل
  5. غذا خوردن
  6. زمان، تاریخ، شماره‌ها
  7. فناوری
  8. بهداشتی و سلامتی
  9. اورژانسی

 

به عنوان مثال در قسمت «موارد ضروری» عبارات مربوط به سلام و احوال‌پرسی زبان موردنظر، جمله مربوط به بلد نبودن زبان مورد نظر و اعلام فارسی بودن زبان، معرفی فرد، عبارات مربوط به خرید مانند «قیمتش چقدر است؟»، و سوالات عمومی مانند «سرویس بهداشتی کجاست؟» قابل مشاهده، شنیدن، به اشتراک گذاشتن و کپی کردن است.

با ستاره‌دار کردن جمله‌های پرکاربرد، می‌توانید آن‌ها را در قسمت عبارات منتخب مشاهده نمایید.

زبان‌های ارائه شده در این قابلیت شامل اسپانیایی، اردو، آلمانی، اکراینی، انگلیسی، اندونزیایی، بلغاری، ایتالیایی، تایلندی، پرتغالی، چینی، ترکی، دانمارکی، تایوانی، ژاپنی، روسی، عربی، سوئدی، فنلاندی، فرانسوی، مالایی، کره‌ای، نروژی، مجاری، هلندی، ویتنامی، یونانی و هندی است.

تلفظ انسانی

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید تلفظ صحیح کلمات یا جملات انگلیسی را بر اساس زبان مورد نظر و همچنین مرجع تلفظ (در صورت وجود) بشنوید.

مراجع برای زبان‌ انگلیسی شامل لانگمن، آکسفورد، کمبریج و گوگل می‌باشد که درباره سایر زبان‌ها فقط امکان شنیدن تلفظ با مرجعیت گوگل امکانپذیر است.

واژه‌های جستجو شده

در این قسمت می توانید تاریخچه واژه‌هایی که جستجو کردید را مشاهده نمایید.

دفتر واژگان

با ایجاد لیست‌های مختلف در دفتر واژگان می‌توانید واژه‌های مورد علاقه خود را بر اساس دسته‌بندی‌های مورد نظر خود ذخیره نمایید و هر زمان که خواستید در سریع‌ترین زمان به آن دسترسی خواهید داشت. واژگان را می‌توانید بر اساس پرکاربرد، احوال‌پرسی، مکالمات روزمره، نامه‌نگاری و … دسته‌بندی نمایید.

 

جستجوی واژه

در منوی پایینی برنامه PicoDic می‌توانید در قسمت «جستجوی واژه»، ترجمه واژه را جستجو کرده و علاوه بر ترجمه آن، در صورتی که توضیحی در دانشنامه ویکی پدیای انگلیسی یا فارسی وجود داشته باشد نیز مشاهده نمایید.

 

ترجمه

با استفاده از قابلیت «ترجمه» می‌توانید علاوه بر تایپ متن خود در قسمت متن، عکس متن را نیز در صورتی واضح و خوانا باشد منتشر نمایید. کلمات یا جملات تصویر، تبدیل به متن خواهند شد و به این ترتیب می‌توانید بدون تایپ کردن، ترجمه آن را مشاهده نمایید. بخش ترجمه مانند گوگل ترنسلیت به شما امکان شنیدن تلفظ صحیح کلمه یا متن انگلیسی را خواهد داد. این تلفظ به دو حالت بریتانیایی (بریتیش) یا آمریکایی(آمریکن) آن قابل تنظیم است.

در پایان، ترجمه متن را نیز می‌توانید کپی کرده، به اشتراک بگذارید یا در لایتنر خود اضافه کنید.

آموزش

دیکشنری PicoDic بخشی به نام آموزش دارد که در آن می‌توانید کتاب‌های آموزشی «504واژه کاملا ضروری» و «1100واژه‌ای که باید بدانید» را دانلود نمایید. بخشی از هر دو کتاب رایگان است اما برای دانلود کامل دو کتاب باید مبلغ 000/12 تومان پرداخت کنید که با این پرداخت کلیه امکانات اپلیکیشن برای شما قابل دسترس خواهد بود.

لایتنر

با روش یادگیری زبان با روش جعبه لایتنر آشنا هستید؟ یکی از موثرترین راه‌های به خاطر سپردن معنی کلمات، استفاده از جعبه لایتنر است.

در جدول آماده‌سازی لایتنر در اپلیکیشن PicoDic می‌توانید از طریق 8خانه مشخص شده واژه‌ها را به خاطر بسپارید.

سخن پایانی

این روزها خیلی از مروادات کاری و دروس ارائه شده در دانشگاه و سایر موسسات آموزشی به زبان انگلیسی است. علاوه بر آن بسیاری از ما یا در حال یادگیری زبان هستیم یا دوره آموزش زبان را به پایان رسانده‌ایم. بنابراین داشتن یک دیکشنری کامل و بی نقص که بتواند در هر لحظه اطلاعات لازم را به ما بدهد واجب و کارآمد است. اپلیکیشن دیکشنری PicoDic همان ابزار کارآمدی است که نیاز آن در تلفن همراه همواره احساس می‌شود. شما می‌توانید اپلیکیشن دیکشنری PicoDic را از چارخونه دانلود کنید و با امکانات گسترده این برنامه از نزدیک آشنا شوید.

 

برای دانلود و نصب برنامه دیکشنری PicoDic  بصورت رایگان تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/9589
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *