نقد و بررسی اپلیکیشن آرش و آنا؛ دوستانی بهتر از آب روان!

مجله چارخونه » برنامه‌ » نقد و بررسی اپلیکیشن آرش و آنا؛ دوستانی بهتر از آب روان!
نقد و بررسی اپلیکیشن آرش و آنا؛ دوستانی بهتر از آب روان!
آرش و آنا
فهرست محتوا

با شیوع ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین نهادهایی تحت تاثیر این ویروس ناچار به تغییر روال عادی شد نظام آموزشی کشور بود. از اوایل اسفند 1398 آموزش‌های مدارس به صورت مجازی برگزار شد که این امر فارغ از نقاط ضعف و قوت خود، برای دانش‌آموزان ابتدایی بازدهی خوبی نداشت. همین مسئله به یکی از دغدغه‌های والدین تبدیل شده است.

 

یکی از اپلیکیشن‌هایی که سال‌هاست در حوزه آموزش فعالیت چشمگیر و اثربخشی دارد و تا حدودی می‌تواند نگرانی والدین را از بابت آموزش درست فرزندشان رفع کند آرش و آنا است. این اپلیکیشن از طریق انیمیشن و منطبق با فرهنگ ایرانی توانسته تا دروس و مطالب کلیه مقاطع ابتدایی را برای دانش آموزان ساده سازی کرده و آموزش دهد. در ادامه با مجله چارخونه همراه باشید تا به بررسی و دانلود برنامه مکتب‌خونه بپردازیم.

 

دانلود آرش و آنا

نصب این برنامه کاربردی به حدود 22مگابایت فضای خالی در گوشی یا تبلت شما نیاز دارد. آرش و آنا برای دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم ابتدایی ساخته شده است. در هر مقطع تحصیلی کتاب‌های زیر در دسترس هستند:

  • ریاضی
  • فارسی
  • علوم تجربی
  • نگارش
  • قرآن
  • مطالعات اجتماعی
  • هدیه آسمانی

اپلیکیشن آرش و آنا با توجه به مخاطب خود یعنی کودکان مقطع ابتدایی، از گرافیکی خوب و دلپذیر برخوردار است. این برنامه آموزشی در جهت ساده‌سازی امور و ارتباط بیشتر کودک با اپلیکیشن، اقدام به طراحی دو شخصیت آرش و آنا نموده است که این دو کاراکتر در طول آموزش‌ها در کنار کودک شما هستند و همین جنبه نیز فرآیند یادگیری را لذت بخش تر می‌کند.

صدا گذاری این برنامه بسیار خوب بوده و گویندگان آن با صدایی رسا و مورد پسند کودکان صحبت می‌کنند.

 

 

آموزش به سبک آرش و آنا

با نصب و ورود به اپلیکیشن، از شما در خصوص سال تحصیلی کودک پرسیده خواهد شد و شما با انتخاب پایه فرزند خود از اول تا ششم ابتدایی، محتوای آموزشی مرتبط را دریافت خواهید کرد.

در صورتی که بیش از یک کودک دبستانی دارید، از طریق یک دستگاه موبایل و یک اپلیکیشن و فقط با جابه‌جا شدن بین سال‌های تحصیلی، می‌توانید به طور همزمان از این برنامه برای کودک دیگر خود نیز بهره ببرید.

با انتخاب هر کتاب وارد مسیر آموزش درس به درس آن کتاب خواهید شد. این مسیر که شبیه به یک اینفوگرافیک پاسخگو طراحی شده، توانسته سبکی مورد پسند کودکان و شبیه به بازی را ارائه دهد تا کودک هر مبحث درسی را همچون یک مرحله از بازی مشاهده کرده و برای فراگیری و مرور آن انگیزه بیشتری داشته باشد.

با ورود به هر مرحله از آموزش یک ویدئو با ساخت خوب و صداگذاری قوی پخش می‌شود که از جذابیت بصری و فکری بالایی برخوردار است.

ویدئوها با همراهی آرش و آنا همانند یک معلم دلسوز نظر کودکان را به خود جلب کرده و طعم شیرینی از آموزش را ایجاد می‌کنند.

چنانچه کودک در برنامه آرش و آنا مبحثی را نیمه کاره رها کند، امکان مراجعه به آن برای دفعات بعدی نیز فراهم است و درس از ابتدا برای کودک پخش خواهد شد.

آزمون در آرش و آنا

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های برنامه آموزشی آرش و آنا قسمت آزمون‌های آن است. در این بخش نیز همانند بخش آموزش با ورود به آن باید کتابی که خواستار شروع آزمون آن هستید را انتخاب نمایید، سپس 10 پرسش برای کودک در صفحه نمایش داده خواهد شد که وی می‌تواند جواب صحیح را از بین گزینه‌ها انتخاب نماید و در انتها و پس از پایان آزمون، نموداری از وضعیت پاسخگویی به سوالات آزمون نمایش داده خواهد شد تا کودک با سطح فراگیری خود در آن درس آشنایی یافته و در صورتی که نیاز به تکرار مباحث باشد با مراجعه به بخش آموزش، مجددا مراحل آموزشی را طی نماید تا آن درس را به خوبی هر چه تمام تر فرا بگیرد.

 

سرگرمی‌های رایگان و کاربردی

علاوه بر مباحث تحصیلی در این اپلیکیشن بخشی به نام سرگرمی نیز گنجانده شده تا زمانی که کودک خواهان تنوع در آموزش بود بتواند از این بخش استفاده نماید. در حال حاضر فقط دو سرگرمی زبان و کاردستی که محتوای یکسانی برای تمامی سالهای تحصیلی دارند در دسترس است.

 

جمع‌بندی

برنامه آرش و آنا با تمرکز روی مقطع ابتدایی و دروس آن توانسته تا بازار هدفی صحیح و پرمخاطبی را نشانه بگیرد و خوشبختانه متدهای آموزشی استفاده شده در آن به همراه هزینه کم دریافتی بابت آموزش، سبب شده تا کودکان و خانواده هایشان استقبال خوبی از این برنامه کرده باشند.

برای نصب و دانلود برنامه آرش و آنا می‌توانید از لینک زیر یا اسکن تصویر QR code استفاده کنید.

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *