کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن؛ آموزش راه و رسم زندگی با صدای عادل فردوسی پور

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » معرفی کتاب » کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن؛ آموزش راه و رسم زندگی با صدای عادل فردوسی پور
کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن؛ آموزش راه و رسم زندگی با صدای عادل فردوسی پور
فهرست محتوا

خیلی از ما در طول روز دچار وسواس فکری می‌شویم و دقایق زیادی مشغول فکر کردن به اتفاقات روزمره‌ای هستیم که از بابت آن‌ها احساس گناه یا نگرانی می‌کنیم و خود را برای انجام یا عدم انجام آنها سرزنش می‌کنیم. کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن، درباره‌ی خطاهای ما موقع فکر کردن صحبت می‌کند که منجر به تصمیم‌گیری‌های اشتباه می‌شود. در این مطلب با مجله چارخونه همراه باشید تا به نقد و بررسی و دانلود کتاب صوتی «هنر شفاف اندیشیدن» نوشته رولف دوبلی با صدای عادل فردوسی پور از رادیو گوشه(نشر چشمه) بپردازیم.

 

داستان کتاب

تاکنون زمان خود را صرف کاری کرده‌اید که در آینده متوجه شوید ارزشش را نداشته است؟ آیا تا به حال مبالغ زیادی برای خریدهای اینترنتی پرداخت کرده‌اید؟ برای شما پیش آمده که سهام خود را خیلی زود یا خیلی دیر فروخته باشید و نتیجه لازم را از سرمایه‌گذاری نبرده باشید؟ آیا سرمایه‌گذاری منجر به شکست و ضرر و زیان مالی داشته‌اید؟

کتاب هنر شفاف اندیشیدن با مطرح کردن مواردی این‌چنینی تحت عنوان خطای ذهنی، به مثابه راهنمایی است که به ما کمک می‌کند تا با دیدی شفاف‌تر تصمیماتی هوشمندانه‌تر بگیریم.

این کتاب در ۹۹ فصل نوشته شده اما نگران نباشید. فصل‌ها خیلی کوتاه هستند و کل حجم کتاب از ۳۲۴ صفحه فراتر نرفته است.

یکی از نکات جالب این کتاب که تاثیر زیادی در فروش کتاب داشته این است که هر فصل از سایر فصول مستقل است. یعنی شما می‌توانید تیتر هر فصلی که به نظرتان جذاب‌تر است را انتخاب کرده و همان فصل را مطالعه کنید، بدون آن که باشد قسمت‌های قبلی کتاب را خوانده باشید.

هدف دوبلی از نوشتن این کتاب به گفته‌ی خودش این بوده که اگر ما بتوانیم خطاهای فکری‌مان را بشناسیم، آن‌وقت می‌توانیم از تصمیمات اشتباه در زندگی شخصی و شغلی‌مان بپرهیزیم و در نتیجه شاهد جهشی در موفقیت‌مان باشیم.

ایده نوشتن کتاب از کجا آمد؟

ایده‌ی نوشتن «هنر شفاف اندیشیدن» از گپ و گفتی میان او و نسیم نیکلاس طالب، آماردان، تحلیلگر ریسک، تاجر وال استریت و نویسنده لبنانی-آمریکایی به سرش زد. آن‌ها درباره‌ی وال استریت با هم صحبت می‌کردند و از اشتباهات مدیران تجاری می‌گفتند. آن‌ها همزمان متعجب شدند که چطور برخی از رهبران تجاری، چنین تصمیمات اشتباهی می‌گیرند و به نتیجه رسیدند که بررسی گذشته از احتمالا آینده خبر می‌دهد. همین بحث زمینه‌ی شکل‌گیری کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» شد.

درباره نویسنده؛ رولف دوبلی

رولف دوبلی، متولد سال ۱۹۶۶ رمان‌نویس، تاجر و کارآفرین سوئیسی است. او فارغ‌التحصیل ام‌بی‌ای و دکترای فلسفهٔ اقتصاد از دانشگاه سنت گالن سوئیس است.

دوبلی از مؤسسان getAbstract است که کارش انتشار خلاصه‌ی کتاب‌ها و چکیده‌ی مقاله‌ها بود. او سال ۲۰۰۲ نویسندگی را با نوشتن رمان شروع کرد اما مشهورترین کتابش که به خاطر آن شهرت جهانی پیدا کرد همین «هنر شفاف اندیشیدن» است. روزنامه‌ی تایمز به کتاب لقب «خودآموز محبوب آلمان‌ها» را داد.

درباره مترجم و صداپیشه؛ عادل فرودوسی پور

ترجمه این کتاب توسط عادل فردوسی پور، بهزاد توکلی و علی شهروز انجام شده است. با عادل فردوسی پور که آشنا هستید؟

عادل فردوسی‌پور متولد مهر ۱۳۵۳ در یزد، گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده، مجری تلویزیونی، مترجم، گوینده و مدرس دانشگاه صنعتی شریف اهل ایران است. فردوسی‌پور بیشتر شهرت خود را مدیون برنامه 90 بوده است که در آن، مجری و تهیه‌کننده بود.

عادل فردوسی‌پور پیش از این چهار کتاب دیگر با نام‌های فوتبال در برابر دشمن، کتاب جامع فوتبال، هنر خوب زندگی کردن و پیگیر اخبار نباشید را ترجمه و روانه بازار کتاب کرده است. کتاب فوتبال در برابر دشمن نوشته سایمون کوپر نیز توسط خود او خوانش شده است.

عادل فردوسی پور و مترجمان همکاران وی، در ترجمه کتاب هنر شفاف اندیشیدن به نثر ساده و شیوای نویسنده وفادار بوده‌اند و تلاش آن‌ها برای انتقال مفاهیم کتاب، رضایت مخاطبان فارسی‌زبان را جلب کرده است چنان‌که این کتاب نیز در بازار نشر ازجمله کتاب‌های پرفروش محسوب می‌شود.

قسمتی از یک کتاب

عادل فردوسی‌پور مقدمه‌ای فوتبالی برای کتاب نوشته است.

«تصور کنید در زمین فوتبال هیچ خطایی اتفاق نمی‌افتاد. آن وقت واژه‌ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم معنا نداشت. اشک‌ها و لبخندها محو می‌شدند و زیبایی فوتبال هم رنگ می‌باخت. آدم‌ها شبیه ربات‌های برنامه‌ریزی شده‌ای بودند که وظیفه‌شان بردن بدون کوچک‌ترین اشتباه بود. حالا تصور کنید در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می‌شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباه نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ‌افروزی‌ها به پایان می‌رسید؟ جرم و جنایت از صفحه روزگار محو می‌شد؟ انسان‌ها با همدیگر روابط بهتری برقرار می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها و پیش‌بینی جهانی که هرگز تجربه‌اش نکرده‌ایم، کار دشواری است؛ اما آن چه قابل پیش‌بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آن جا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، امکان شناختن آن‌ها نیز امری ممکن است»

جمع‌بندی

اگر دلتان می‌خواهد ایرادهای خودتان را پیدا کنید و به شکل خودآموخته‌ای زندگی‌تان را بهبود دهید، کتاب هنر شفاف اندیشیدن به کارتان می‌آید. این کتاب فقط برای اهل تجارت نیست و برای تصمیم‌گیری‌های بهتر در کار و زندگی کاربرد بسیاری دارد

برای دانلود کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن با اینترنت رایگان، تصویر زیر را کلیک یا آن‌را لمس کنید

 همچنین می‌توانید کیو‌آر‌کد زیر را با گوشی خود اسکن کنید

https://mag.charkhoneh.com/9831
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *