واتس اپ اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی را می خواهد

مجله چارخونه » خبر » واتس اپ اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی را می خواهد
واتس اپ اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی را می خواهد
واتس اپ
فهرست محتوا

چند روزی است خبری منتشر شده که کاربران نظرات خوبی به آن نداشته اند. در طی چند روز گذشته پیامی از سوی واتس اپ به کاربران ارسال شده که در آن از قوانین جدید این شرکت سخن گفته است. در این پیام ذکر شده اگر کاربران حداکثر تا 20 بهمن ماه سال 1399 اجازه دسترسی کمپانی به اطلاعاتشان را ندهند دیگر قادر به استفاده از این اپلیکیشن نیستند.

 

درخواست واتس اپ

 

در دنیای امروز و با این حجم از فعالان حوزه مجازی، دیتا ماینینگ و یا دریافت اطلاعات حرف اول را می­زند. چراکه کمپانی های بزرگ می­توانند با اطلاعات و دیتا هایی که از طریق کاربران کسب می­کنند قدرت نمایی کرده و حرف بیشتری در برابر رقبای خود داشته باشند. در نتیجه دلیل اصلی آغاز چنین حرکتی قدم برداشتن واتس اپ برای دریافت اطلاعات بیشتر است.

همانطور که بسیاری از شما می­دانید چند سال پیش واتس ­اپ توسط فیسبوک خریداری شد. اگر نگاهی به لیست دسترسی های فیسبوک به اطلاعاتتان بیندازید متوجه برخی مسائل می­شوید. فیسبوک سالهاست که به دیتا های زیادی که متعلق به کاربران است دسترسی دارد. اکنون قصد دارد این دسترسی را از طریق اپلیکیشن واتس ­اپ نیز ادامه داده تا گنجینه اطلاعات خود را کامل کند. از این رو کاربران با پیام دسترسی سرور مواجه شده ­اند که در صورت قبول نکردن باید اپلیکیشن واتس ­اپ را ترک کنند.

 

دریافت اطلاعات

 

چند نکته را باید در اینجا ذکر کنیم که توجه به آن ها خالی از لطف نیست.

  • فیسبوک سالهاست به اطلاعات کاربران دسترسی دارد.
  • تا به الان هیچگونه پیام و یا اجازه ای برای دسترسی کمپانی ها وجود نداشته است.
  • در حال حاضر قصد دارند به صورت کاملا علنی به دیتا ماینینگ بپردازند.
  • اطلاعات کلیه کاربران به صورت کد در سرور ها جا به جا می­ شود و یک هکر عادی به هیچ عنوان نمی­ تواند آن ها را مورد بررسی قرار بدهد.
  • کاربران اگر مشکلی با این موضوع ندارند می­ توانند اجازه دسترسی را بدهند.
  • دسترسی مسنجر های گوناگون با یکدیگر متفاوت بوده و نباید انتظار مشابه داشت. اما این در حالی است که حجم اطلاعاتی که واتس ­اپ و فیسبوک می­خواهند بیش از حد نیاز است.

 

تا به این لحظه که این خبر سراسر اینترنت را فرا گرفته کاربران جایگزین های بسیاری را معرفی کرده اند. یکی از گزینه های مناسب اپلیکیشن سیگنال است که کاربران می­توانند آن را به صورت رایگان از چارخونه دریافت کنند. لیست دسترسی های این اپ بسیار محدود تر بوده و کاربران می­توانند حس امنیت بیشتری را در حین کار با برنامه تجربه کنند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *