انیمیشن Soul | معرفی اثر متفاوت و تازه کمپانی پیکسار

مجله چارخونه » فیلم و سریال » انیمیشن Soul | معرفی اثر متفاوت و تازه کمپانی پیکسار
انیمیشن Soul | معرفی اثر متفاوت و تازه کمپانی پیکسار
انیمیشن Soul
فهرست محتوا

سال های سال است که ترکیب والت دیزنی و پیکسار وظیفه سورپرایز کردن ما را با انیمیشن­های خود دارند. این کمپانی­ها امسال هم ما را چشم انتظار نگذاشتند و انیمیشن Soul را معرفی کردند.

امروز در مجله چارخونه قصد داریم تا انیمیشن Soul محصول مشترک دیزنی و پیکسار را معرفی کرده و بخش­هایی از آن را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که احتمالا شنیده­اید انیمیشن Soul یکی از بحث برانگیز­ترین انیمیشن های 2020 و چند سال اخیر است. این اثر متفاوت ساخته پیت داکتر، خالق آثار بینظیری مانند Up، inside out، Monsters inc می باشد که بار دیگر موفق به حذف رده سنی از انیمیشن شده است.

 

کارگردان انیمیشن Soul

 

مدت هاست که در آثار خاصی که وارد بازار انیمیشن می­شوند، شاهد هنجار شکنی ها و مفهوم های والا­تری هستیم. اینبار نیز در انیمیشن Soul می بینیم که چگونه یک فرد در حال تلاش برای تحقق یافتن علاقه­اش است. روند قصه اما به رنگارنگیه دنیای کودکانه پیش نمی­رود و اتفاقاتی رخ می­دهند که شاید در نگاه اول القا کننده حس افسردگی باشند. اما با تماشای کامل انیمیشن Soul ناگهان ورق برمی­گردد.

 

معرفی انیمیشن Soul

 

داستان Soul

شخصیت اصلی قصه جو گاردنر، یک معلم موسیقی ساده اما با آرزو های بزرگ است. جو که همیشه عاشق و دلباخته­ی موسیقی Jazz و اجرا زنده بود، هیچگاه نتوانسته بود به روی صحنه برود. بزرگترین تجربه وی آموزش موسیقی به کودکانی بود که شاید استعداد چندانی هم نداشتند. اما به هر حال این اتفاق سبب شد تا او چند قدمی به آرزو دیرینه خود نزدیک تر شود و خود را برای اجرا آماده کند.

داستان انیمیشن روح اما به اینجا ختم نمی شود و تازه آغاز قصه است. جو گاردنری که تمام عمر آرزوی اجرای زنده را در سر می­پروراند، درست قبل از اجرا دچار حادثه ای می شود و به کما می­رود. روند داستان سرایی از اینجا به بعد تغییر می کند و وارد دنیا های تازه ای می شویم که هر یک تمثیلی از برزخ، دنیای پس از مرگ و پیش از مرگ هستند.

 

دنیای پس از مرگ

 

به طور کلی در طول انیمیشن روح چندین مفهوم در حال جدال با یکدیگرند. انتخاب یک هدف والا و رسیدن به آن، پوچ بودن زندگی و لذت بردن از تمام لحظات زندگی همگی در 100 دقیقه انیمشین جای گرفته اند. پیت داکتر و تیمش سعی کرده اند به بهترین شکل ممکن این تناقض ها را به نمایش بگذارند. زمانیکه شروع به دیدن Soul  می­کنید کاملا متوجه الهامات آن از Coco و inside out می شوید.

 

الهام انیمیشن Soul از coco

 

صداپیشگان انیمیشن Soul

سرتاسر انیمیشن Soul شاهد ورود شخصیت های مختلفی هستیم، اما هیچکدام جایگاه ویژه­ای در خط داستان ندارند. منظورمان این است که دو کارکتر اصلی جو و 22 وجود دارند و دیگران عملا در اختیار فضای فیلم و دو شخصیت اصلی هستند. جیمی فاکس و تینا فی صداپیشگان دو شخصیت کلیدی داستان هستند. جیمی فاکس بازیگر مشهور برنده اسکار بوده و تینا فی بازیگر و نویسنده نام آشنای دنیای هنر است.

 

صداپیشه جو گاردنر

 

حرف آخر

انیمیشن متفاوت Soul از آن مدل آثاری است که تا مدت ها از حرف زده خواهد شد. دیدگاهی که پیکسار در آثار تازه خود آغاز کرده بسیار فراتر از یک انیمشین ساده است. پیش از این نمونه چنین آثاری را فقط در انیمه ها دیده بودیم. در آخر شاید انیمیشن Soul کم و کاستی هایی داشته باشد اما اثری است که کوچک و بزرگ را درگیر خود می­کند و بی­ شک یکی از مدعیان اسکار امسال است. شما می توانید از طریق چارخونه انیمیشن روح را تهیه کنید.

 

تماشای انیمیشن روح در چارخونه

 

https://mag.charkhoneh.com/9916
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *