فیلم Tesla | معرفی و نقد فیلم بیوگرافی نیکولا تسلا

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم Tesla | معرفی و نقد فیلم بیوگرافی نیکولا تسلا
فیلم Tesla | معرفی و نقد فیلم بیوگرافی نیکولا تسلا
فیلم tesla
فهرست محتوا

پرداخت فیلم های بیوگرافی از گذشته کار سختی بوده است. کمتر مواقعی پیش می آید که فیلمی با موضوع زندگینامه بتواند نظر مردم و منتقدان را هم زمان جلب کند. یکی از فیلم های بیوگرافی 2020 فیلم Tesla اثر مایکل آلمریدا است که نقد های متفاوت بسیاری کسب کرد. با مجله چارخونه در معرفی فیلم تسلا همراه باشید.

 

معرفی فیلم tesla

 

 

مایکل آلمریدا کارگردان

 

اولین بار فیلم تسلا بهمن سال 1398 در جشنواره فیلم های مستقل ساندنس اکران شد. این فیلم در مرداد 99 به بازار عرضه شد و واکنش های متفاوتی را به خود دید. به طور کلی فیلم Tesla تازه ترین اثر آلمریدا به بخشی از داستان زندگی نیکولا می پردازد. این فیلم متاسفانه امتیاز 5 را کسب کرد و نتوانست جایگاه خود را به عنوان یک فیلم بیوگرافی درخور تثبیت کند.

 

بازیگر نقش اول

 

نیکولا تسلا برای مدتی به عنوان همکار و دستیار توماس ادیسون در کارگاه او مشغول به کار بود. این همکاری به دلایل مختلفی به سرانجام نرسید. فیلم Tesla به این قسمت از زندگی این مخترع می­پردازد. متاسفانه باتوجه به طرز تفکر و سبک زندگی تسلا اطلاعات زیادی از زندگی وی در دسترس نبود. به همین دلیل بخش هایی از فیلم رنگ و بوی تخیل را به خود می گیرد که امری طبیعی است.

 

توماس ادیسون

 

هدف اصلی فیلم های بیوگرافی در وهله اول سرگرم کردن مخاطب به بهترین شکل است. به همین خاطر است که کارگردان ها سعی می کنند با کنایه و تصاویری جذاب که کمی تخیل شده اند، معنای اصلی را به بهترین شکل ممکن منتقل کنند. از زمان آغاز فیلم Tesla ما شروع به شناخت نیکولا تسلا می کنیم. بخش بزرگی از این آشنایی بر عهده راوی فیلم است که تلاش می کند ما را از ابهامات دور کند.

 

نمایی از فیلم tesla

 

قصه فیلم

 

آنچه فیلم در تلاش است تا به مخاطب نشان دهد، بخشی از زندگی و وجود تسلا است که جدی گرفته نشد. نیکولا تسلا هیچگاه توسط ادیسون جدی گرفته نشد و ایده هایش مورد تایید قرار نمی گرفت. بعد از جدایی نیکولا تسلا از ادیسون، او تصمیم به کار انفرادی می گیرد. در طول مسیر متوجه نظام سرمایه داری جامعه می شود که در تک تک بخش های دنیا نفوذ کرده است.

فیلم Tesla با بازی خوب ایتان هاک توانسته این مفهوم را تا حدودی منتقل کند. ما در سراسر فیلم می توانیم حس و حال تسلا را از چهره­ی بازیگر آن به خوبی درک کنیم. اما از حق نگذریم، برخی شات های اشتباه، کنایه های بی معنی و استفاده از منابع پیش پا افتاده روند فیلم را با مشکل رو­به­رو کرده است. از طرفی فیلم هیجان آنچنانی ندارد و به راحتی می­تواند مخاطب خود را خسته کند.

 

بازیگران فیلم tesla

 

حرف آخر

با همه تفاسیر تماشای فیلم Tesla خالی از لطف نیست. با وجود کم و کاستی های فراوان، بازیگران به خوبی از پس انتقال احساسات برآمده­اند. در کنار این موضوع فیلم می تواند تا حدی شما را با زندگی و رفتار تسلا آشنا کند. شما­ می­توانید از طریق وبسایت چارخونه این فیلم را خریداری کرده و به تماشای ان بنشینید. فرای زندگینامه بودن فیلم سعی کنید ساعتی را با آن سرگرم شوید و از تنقلاتی که آماده کرده­اید لذت ببرید.

 

تماشای فیلم تسلا در چارخونه

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *