رایا و آخرین اژدها | شاید بهترین انیمیشن دیزنی تا به امروز

مجله چارخونه » فیلم و سریال » رایا و آخرین اژدها | شاید بهترین انیمیشن دیزنی تا به امروز
رایا و آخرین اژدها | شاید بهترین انیمیشن دیزنی تا به امروز
رایا و آخرین اژدها
فهرست محتوا

معمولا اگر از کسی سوالی درخصوص انیمیشن بپرسید، بی برو برگرد کلمه والت دیزنی از ذهنش می گذرد. احتمالا اغراق نکرده ایم اگر بگوییم والت دیزنی یکی از بهترین و محبوب ترین کمپانی های ساخت انیمیشن است. لیست بلند بالای آثار آنقدر آشنا به نظر می رسد که دیگر نیازی است از همکاری های مشترک با پیکسار سخن بگوییم. اینبار نیز والت دیزنی مخاطب را سورپرایز کرده و با رایا و آخرین اژدها به میدان بازگشته است. با مجله چارخونه همراه باشید تا رایا و آخرین اژدها را معرفی کنیم.

 

بررسی فنی انیمیشن رایا و آخرین اژدها

 

همانند بسیاری از انیمیشن های دیزنی در رایا و آخرین اژدها از همان کلیشه های ثابتش استفاده کرده است. البته اشتباه نکنید، به هیچ عنوان منظورمان زیر سوال بردن اثر نیست. منظور برخی المان های مشترک بوده که با توجه به شرایط جامعه، سیاسی و … تغییر می کنند. اگر بخواهیم صادق باشیم، رایا و آخرین اژدها قدم دیگری به سوی انیمیشن های آینده است. زمانیکه شروع به تماشای این اثر می کنید متوجه ریزه کاری ها و المان های جذاب انیمیشن می شوید. با اینکه رایا و آخرین اژدها در زمان حال نیستند اما به راحتی می توانید با کارکتر ها ارتباط نزدیک برقرار کنید.

 

رایا و آخرین اژدها

 

 

قصه رایا و آخرین اژدها

 

قصه از جایی آغاز می شود که تاریکی دنیا را فراگرفته و انسان های بد به سنگ تبدیل می شوند. برطبق افسانه ها نیم قرن پیش اژدها ها با انسان ها زندگی می کرده اند. اما به بنا به دلایلی این موضوع به سرانجام نرسیده است. اکنون بعد از 500 سال وظیفه ای به رایا، کارکتر اصلی قصه محول شده است. او باید به همراه آخرین اژدها همه چیز را به حالت عادی برگرداند. در ادامه رایا و آخرین اژدها ماجراجویی های بسیاری را پشت سر می گذارند و برخی مسائل برایشان روشن می شود.

 

قصه رایا و آخرین اژدها

 

 

صداپیشه رایا و کارگردان

 

صداپیشه کارکتر رایا، کلی ماریه تن 32 ساله است. از آثار شاخص این بازیگر می توان به کارکتر رز تیکو در چندین قسمت از جنگ ستارگان اشاره کرد. صدا پیشه اصلی رایا و آخرین اژها پیش از این نیز تجربه دوبلوری داشته است. ماریه تن در انیمیشن های جنگ ستارگان و قسمت دوم غارنشینان گوینده بوده است. یکی از اعضای تیم کاگردانی دان هال است. اگر نگاهی به وبسایت IMDB بیندازید متوجه کارنامه پر بار او می شوید. دان هال در انیمیشن ها 6 ابر قهرمان، موانا و … در مقام کاگردان ظاهر شده است.

 

صداپیشه رایا و کارگردان

 

 

جمع بندی

 

به جرات می توان گفت این انیمیشن یکی از بهترین انیمیشن های کمپانی والت دیزنی است. اثری که زودگذر نبوده و تاثیر عمیقی بر ذهن مخاطب خواهد گذاشت. مطمئنا پس از تماشای این انیمیشن چندین حس را با هم تجربه خواهید کرد. ترکیبی از سرخوشی ناشی از سرگرم شدن و یک جور حس انگیزه و تغییر دادن. شما می توانید این انیمیشن جذاب را از طریق چارخونه تماشا کنید.

 

تماشای فیلم گناه کیهانی

 

https://mag.charkhoneh.com/10193
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *