فیلم منک | آخرین اثر فینچر که با “شهروند کین” مشهور گره خورده است

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم منک | آخرین اثر فینچر که با “شهروند کین” مشهور گره خورده است
فیلم منک | آخرین اثر فینچر که با “شهروند کین” مشهور گره خورده است
فیلم منک
فهرست محتوا

امکان ندارد فیلم باز باشید و با دیوید فینچر و آثار او آشنا نباشید. کارگردانی که آثارش ماندگار شده اند و توانسته اند مخاطب را تا آخرین لحظه کنار خود نگه دارند. در سال 2020 و تقریبا بعد از شش سال دیوید فینچر تصمیم گرفت بار دیگر توانایی های خود را به رخ بکشد. پیش از این Gone Girl با آن داستان و فضای رازآلودش تا مدت ها در ذهن بسیاری نقش بسته بود. با مجله چارخونه همراه باشید تا “فیلم منک” آخرین ساخته دیوید فینچر را معرفی کنیم.

 

دیوید فینچر و گری اولدمن

 

 

معرفی فیلم منک

 

فیلم منک را شاید نتوان خیلی با دیگر فیلم های قبلی فینچر مقایسه کرد. تنها وجه تشابه را می توان با Social Network که قصه مارک زاکربرگ بنیان گذار فیس بوک بود پیدا کرد. ابتدا باید بگوییم که فیلم منک سراسر سیاه و سفید است. تکنیکی که شاید برای فیلم منک ریسک بود اما به پرداخت آن به خوبی صورت گرفت. فیلمنامه و قصه اصلی برای پدر فقید و روزنامه نگار دیوید فینچر است. به طور کلی فیلم منک اثری جذاب و موفق است که به مسائل نسبتا مهمی در سینمای هالیوود می پردازد.

 

پشت صحنه فیلم منک

 

 

قصه فیلم منک

 

فیلم منک قصه پشت پرده فیلم “شهروند کین” است. یکی از موفق ترین فیلم های دهه 40 هالیوود به کارگردانی اورسن ولز که حواشی بسیاری داشت. فیلم به زمانی می پردازد که رکود اقتصادی همه جای آمریکا را فراگرفته بود و سینما به چندین کمپانی بزرگ پولدار محدود می شد. در آن زمان دو یا سه ژانر مانند وسترن و کمدی طرفدار نداشت و ساخت فیلمی ساختار شکنانه ریسک بزرگی محسوب می شد.

در طول روند فیلم منک متوجه می شویم که همه چیز کار کمپانی و اورسن ولز نبوده و حق بسیاری خورده شده است. منک که فیلمنامه نویس Citizen Kane بود زحمت بسیاری برای اثر کشیده بود که هیچگاه دیده نشد. شاید فینچر قصد داشته با این فیلم ادای دینی به فیلمنامه نویس ها نیز داشته باشد. تنها نکته خاصی که می توان بدون لو دادن بیش از حد داستان گفت این است که برای درک درست فیلم منک باید “شهروند کین” را تماشا و حواشی آن زمان را مطالعه کنید.

 

آماندا سیفیرید

 

 

بازیگران آخرین فیلم دیوید فینچر

 

کارکتر اصلی فیلم، منکیویکز توسط گری اولدمن بازی می شود. گری اولدمن 63 ساله سالهای سال است که خود را به عنوان بازیگری توانا و کاربلد ثابت کرده است. در سال 2017 موفق شد برای ایفای نقش چرچیل برنده اسکار بهترین بازیگر مرد بشود. از حق نگذریم جذابیت بصری فیلم منک تا حد زیادی با بازی او گره خورده است. بازیگر بعدی فیلم آماندا سیفیرید 35 ساله است که از کار های فاخر او می توان به “بینوایان” و ” پدران و دختران” اشاره کرد. از دیگر جذابیت های فیلم لیلی کالینز جوان است که چند سالی است به بازی در فیلم های بزرگ تر روی آورده است.

 

جمع بندی

 

در کل فیلم Mank یکی از فیلم های خوش ساخت و موفق سال 2020 محسوب می شود. اما نباید از این نکته گذشت که کارگردان مبنا را بر این گذاشته که کلیه بینندگان با همشهری کین و حواشی آن آشنایی دارند. این موضوع سبب می شود که فیلم برای بسیاری گنگ و حتی خسته کننده به نظر برسد. شما می توانید آخرین ساخته دیوید فینچر را از وبسایت چارخونه تماشا کنید.

 

تماشای فیلم منک

 

 

https://mag.charkhoneh.com/10201
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *