تمشک طلایی | بازیگرانی که تمشک طلایی و اسکار را یکجا دارند

مجله چارخونه » فیلم و سریال » تمشک طلایی | بازیگرانی که تمشک طلایی و اسکار را یکجا دارند
تمشک طلایی | بازیگرانی که تمشک طلایی و اسکار را یکجا دارند
تمشک طلایی
فهرست محتوا

از کودکی به ما گفته اند هر کار خوبی جایزه و هر کار بدی تنبیهی دارد. این جمله همراه اکثر ما بود تا بزرگ شدیم و دیدیم این موضوع تقریبا در مورد همه چیز صدق می کند. از محل کار بگیرید تا اتفاقات اجتماعی و … . این جمله در سینمای هالیوود نیز رسوخ کرده و صنعتی تشکیل داده است. هنرمندان سینما برای آثار خوبشان نامزد جوایزی مانند اسکار، بفتا و گلدن گلوب می شوند و آثار بدشان زیر سایه تمشک طلایی بی آبرو تر می شود. بله درست حدس زدید، در این مقاله از مجله چارخونه قصد داریم چند تن از بازیگرانی را معرفی کنیم که هم نامزد دریافت جوایز اسکار و هم تمشک طلایی شده اند.

 

روبرتو بنینی | تمشک طلایی آویزان بر دماغ پینوکیو

 

روبرتو بنینی از جمله هنرمندان سرشناس ایتالیا است. او در سال 1997 فیلم بسیار موفق “زندگی زیباست” را به سینما هدیه کرد. فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری خودش که در بخش های متعددی نامزد دریافت جایزه اسکار شد. در نهایت این جایزه به خودش به عنوان بازیگر و به فیلم به عنوان بهترین اثر خارجی رسید. سال 2002 بنینی پیشنهاد بازی در فیلم پینوکیو را پذیرفت. اما متاسفانه بخت با او یار نبود و فیلم خوش ساختی از آب در نیامد. همین موضوع باعث شد تمشک طلایی را با خود به خانه ببرد.

 

روبرتو بنینی | پینوکیو

 

 

مل گیبسون | تمشک طلایی در دستان مسیح

 

اگر اشتباه نکنیم هر یک از ما با دوره ای از بازیگری مل گیبسون خاطره داریم. برخی با فیلم های اکشن، برخی با شجاع دل، مصائب مسیح و بعضی با کمدی و اکشن های تازه اش. مل گیبسون برای فیلم های شجاع دل و Hacksaw Ridge نامزد و برنده جایزه اسکار شده است. اما روزی بخت بد برای هر شخصی فرا می رسد. چند سالی است که مل گیبسون انتخاب ضعیف تری در سینما دارد. متاسفانه “خانه بابا 2” نیز ضعیف بود و جایزه تمشک طلایی را به گیبسون هدیه داد.

 

مل گیبسون | خانه بابا

 

 

مایکل کورلئونه !!!!!

 

مگر می شود تمام دنیا تو را ستایش کنند، آثارت را آرشیو کنند و تو باز هم یک جایزه تمشک طلایی بالای یخچال خانه ات داشته باشی. بله آل پاچینو از غافله عقب نمانده و در سال 2011 خود را به این جایزه رساند. پاچینو برای بازی در فیلم جک و جیل محصول 2011 به عنوان بدترین بازیگر مکمل نامزد جایزه شد. فیلم کمدی جک و جیل با بازی آدام سندلر و کیتی هولمز ( همسر سابق تام کروز ) موفق شد در چندین بخش دیگر خود را به عنوان یکی از فیلم های سوپر بد ثابت کند و امتیاز 10/3 را از IMDB بگیرد.

 

آل پاچینو

 

 

ساندرا بولاک

 

فرقی نمی کند، زیبا هم که باشی باز هم می توانی جایزه تمشک طلایی را با خود به خانه ببری. ساندرا بولاک در سال 2009 برای فیلم همه چیز در مورد استیو این جایزه را برد. ساندرا بولاک با بردلی کوپر و توماس هیدن چرچ در این فیلم همبازی بود. جالب است بدانید که ساندرا بولاک در آن زمان تصمیم گرفت خودش جایزه را دریافت کند. جالب تر آنکه همان سال برای فیلم The blind side برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد.

 

ساندرا بولاک

 

 

هلی بری

 

چند سالی است هلی بری آن فعالیت سابق را ندارد. بازیگری توانا و با استعداد که اخیرا درام ورزشی Bruised را ساخته است. سال 2001 موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای فیلم مهمانی هیولا دریافت کند. فیلمی درام به کارگردانی مارک فاستر، سازنده آثاری چون World War Z که سال 2013 اکران شد. داستان اصلی را فراموش نکنید. در یک برهه زمانی هالیوود تصمیم گرفته بود فیلم های کامیک بوکی خود را به بدترین شکل ممکن بسازد. متاسفانه زن گربه ای با بازی هلی بری نیز جان سالم به در نبرد و تمشک طلایی را برای “بری” به ارمغان آورد.

 

هلی بری

 

 

حتی خدای بازیگری

 

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، جایزه تمشک طلایی به هیچ عنوان جایزه با ارزشی در سینما نیست. یعنی چندان کسی توجهی به آن نمی کند و صرفا جنبه سرگرمی دارد. با این همه بد نیست گاهی نگاهی به برندگانش انداخت. قصه جایی سخت می شود که نام مارلون براندو برای فیلم دکتر مورو به چشم می خورد. بازیگری از گذشته تا به امروز ستایشش می کنند و معتقدند هنوز بازیگر دیگری نتوانسته جایش را آنطور که باید و شاید پر کند.

 

مارلون براندو

 

 

و در آخر …

 

زمانیکه لیست سال های قبل این جایزه را مرور می کنید بار ها نام های آشنایی به چشمتان می خورد. نام هایی که هیچگاه فکرش را هم نمی کردید در این لیست باشند. برای مثال می توان به متیو مک کاناهی، سیلوستر استالون، رابرت دوونی جونیور، جانی دپ، بروس ویلیس و … اشاره کرد. ولی خوب چه میشه کرد، سینما است دیگر.

https://mag.charkhoneh.com/10889
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *