مینی سریال چی ببینیم؟ معرفی 4 سریال کوتاه و دیدنی

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » مینی سریال چی ببینیم؟ معرفی 4 سریال کوتاه و دیدنی
مینی سریال چی ببینیم؟ معرفی 4 سریال کوتاه و دیدنی
مینی سریال
فهرست محتوا

دیگر بر کسی پوشیده نیست که بحث فیلم‌سازی و سریال‌سازی در آمریکا یک صنعت بزرگ و تاثیرگذار است. این موضوع سبب می‌شود که سالانه هزاران محتوای سینمایی و تلوزیونی به بازار عرضه شود. حال باوجود این حجم از فیلم و سریال انتخاب موارد گزیده کاری سخت است. از طرفی با هیچ منطقی نمی‌توان تمامی محصولات مدیا را دنبال کرد. از این رو قصد داریم چند محتوای گلچین را به شما معرفی کنیم. اگر پیرو صنعت تلوزیون آمریکا باشید متوجه می‌شوید که مینی سریال یکی از بخش‌های پرطرفدار است. در این مطلب از مجله چارخونه نیز 4 مینی سریال معروف و البته باکیفیت را به شما معرفی می‌کنیم.

 

مینی سریال The new pope

 

مورد اول از لیست مینی سریال یکی از آن دسته سریال‌های خوش ساخت با موضوعی جنجالی است. پیش از معرفی سریال لازم است بگوییم که the new pope فصل دوم مینی سریال Young pope محسوب می‌شود. سریالی با محوریت جود لا که در نقش لنی بلاردو بازی می‌کرد. در فصل دوم اما کارکتر جود لا دچار سکته‌ی قلبی شده و در بستر بیماری است. اگر ادامه دهیم این سریال جذاب برایتان اسپویل خواهد شد. همین کافیست که بگوییم این دو فصل جایگاه کلیسا در دنیای مدرن و تاثیر آن بر مسائل اجتماعی، سیاسی و … را روایت می‌کنند. مینی سریالی با محتوای بی‌رده و صریح که قطعا مجذوبش می‌شوید. در بخش بازیگران این مینی سریال دو نام جود لا و جان مالکوویچ کافی است تا مهر کیفیت مطلوب را بر آن بکوبد.

 

مینی سریال The new pope

 

مینی سریال Normal people

 

یک مینی سریال 6 ساعته عاشقانه که اقتباس موفقی از رمان سالی رونی است. سریال Normal people محصول مشترک دو شبکه BBC و Hulu بوده که داستان عاشقانه‌ی دو جوان را روایت می‌کند. داستانی که در بازه‌ی چند ساله می‌گذرد. شش قسمت این مینی سریال توسط لنی آبراهامسون و شش قسمت دیگر توسط هتی مک‌دونالد کارگردانی شده است. از جمله آثار شاخص آبراهامسون می‌توان به دو فیلم Room و Frank اشاره کرد.

 

این سریال تا حدودی در فضای آثار تینیجری چون 13 Reasons why می‌گذرد با این تفاوت که نگاهی عمیق‌تر و پیچیده‌تر دارد. منظور از نگاه عمیق‌تر تا حدودی کند و کاو درست‌تر و واقع‌گرایانه‌تر در زندگی نوجوانان است. از حق نگذریم دو بازیگر اصلی سریال به خوبی از پس وظایف خود برآمده‌اند. دیسی ادگار و پاول مسکال رابطه‌ی بسیار خوبی با یکدیگر ایجاد کرده‌اند که نتیجه‌ی آن بسیار دیدنی است. لازم به ذکر است که پاول مسکال برای ایفای این نقش جایزه‌ی بفتا را دریافت کرده است.

 

مینی سریال Normal people

 

چرنوبیل | محصول HBO

 

یکی از مینی سریال‌های قدرتمند و باکیفیت سالهای اخیر بی‌شک مینی سریال چرنوبیل است. این سریال محصول سال 2019 باوجود تمام کمی و کاستی‌ها توانست خیلی زود خود را میان بینندگان مطرح کند. در حال حاضر امتیاز چرنوبیل در سایت IMDB 9.4 است. این سریال کوتاه در 5 قسمت حادثه‌ی هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل اکراین را روایت می‌کند. حادثه‌ای که هنوز هم بحث‌های زیادی درباره‌ی دلیل اصلی وقوع آن وجود دارد. از جمله نکات مثبت سریال می‌توان به فضاسازی بسیار خوب، طراحی صحنه و دکور بسیار نزدیک، موزیک متن حرفه‌ای، فیلمبرداری دلهره‌آور و … اشاره کرد. جالب است بدانید بعد از پخش سریال بسیاری از سخنگوهای روس، قصه را تحریف شده و مغرضانه خواندند و وعده‌ی ساخت سریالی با داستان اصلی را دادند.

 

چرنوبیل | محصول HBO

 

مدیر شب | تیم بازیگری جذاب

 

مورد آخر از لیست مینی سریال‌ها یک پکیج 6 قسمته‌ی جاسوسی است. سریالی با تیم بازیگران جذاب که نمی‌گذارد حوصله‌ی مخاطب سر برود. اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، سریال مدیر شب حرف چندانی در بحث قصه ندارد. این به معنای بد بودن سریال نیست، بلکه منظورمان ایده‌ی نه‌چندان جدید سریال است که با برخی گره‌ها و ترفندها به محصولی قابل قبول، جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل شده است.

 

این 6 قسمت یک ساعته داستان جاسوسی را روایت می‌کند که قصد دارد یکی از بزرگترین تاجران اسلحه را رسوا کند. اگر بخواهیم سری به لیست بازیگران سریال بزنیم با موارد جذابی روبه‌رو می‌شویم. تام هیدلستون بازیگر مشهور لوکی در سری فیلم‌های تور به عنوان بازیگر اصلی مجموعه، هیو لوری بازیگر سریال خانه و الیویا کولمن بازیگر برنده‌ی اسکار در مدیر شب نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

مدیر شب | تیم بازیگری جذاب

 

جمع‌بندی

 

همانطور که پیش‌تر گفتیم لیست مینی سریال‌های جذاب و خوش کیفیت کم نیست. موارد این لیست تنها گلچینی از این دریای محتوا محسوب می‌شوند. نظرات خود را با ما در میان بگذارید و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.ثآ

 

https://mag.charkhoneh.com/11324
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *