فیلم‌های اکشن – بهترین های 2021

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم‌های اکشن – بهترین های 2021
فیلم‌های اکشن – بهترین های 2021
فیلم های اکشن 2021
فهرست محتوا

بیماری کرونا رخداد بزرگی بود طوریکه تمام ابعاد زندگی بشر از هنر تا صنعت را تحت تاثیر خود قرار داد. این رخداد باعث شد صنعت سینما به عنوان یک صنعت هنری و پرمخاطب دستخوش دگرگونی‌های بسیاری شود.

سال 2020 یکی از بدترین سالها برای صنعت سینما و اهالی آن بود و به شدت این صنعت بخصوص ژانر فیلم‌های اکشن را با رکود مواجه کرد. این رکود در ژانر اکشن بیشتر به چشم میخورد.

همزمان با شروع واکسیناسیون و فروکشی تقریبی بیماری کرونا در سال 2021 صنعت سینما جانی دوباره گرفت و فیلم‌های اکشن زیادی اکران شدند. در ژانر اکشن به‌خصوص میتوان تغییرات زیادی مشاهده کرد.

سهام شرکت نت‌فلیکس یکی از شرکت‌های تهیه، تولید و پخش کننده فیلم در دوره کرونا ۱۰ درصد رشد کرد و به تعداد کاربران آن ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر در سراسر جهان اضافه شد. شرکت نت‌فلیکس، از فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌نشینی افراد سود زیادی برد.

این کمپانی فیلم‌سازی از حضور مردم در خانه به سبب قرنطینه‌های اجباری در سراسر دنیا استفاده کرد و با تولید و پخش سریال‌ و نمایش اینترنتی توانست بیننده‌های فراوانی را جذب کند. شاید انتخاب چند فیلم از بین بهترین فیلم‌های اکشن سال 2021 کار ساده‌ای نباشد زیرا تعداد فیلم‌های اکران شده در ژانر اکشن در این سال بسیار زیاد بوده است.

 

مورتال کمبت (Mortal Kombat)

کارگردان: سایمون مک‌کوید

بازیگران: لوئیس تان، جو تسلیم، جسیکا مک‌نامی، جاش لاوسون، تادانابو آسانو و…

اکران: ۲۳ آوریل ۲۰۲۱

امتیاز متاکریتیک: ۴۴ از ۱۰۰

مورتال کمبت یک بازی ویدئویی محبوب که تبدیل به فیلم شد. حتی اگر شما اهل بازی‌های ویدیویی نباشید، قطعا اسم مورتال کمبت را بارها و بارها شنیده‌اید.

بازی مورتال کمبت با خشونت افسارگریخته‌ای همراه است که در خشم و انتقام غرق شده. محبوبیت این بازی باعث شد استودیو نیولاین سینما بعد از گذشت ۲۴ سال پای آن را به سینما باز کند. برای علاقه‌مندان به ژانر فیلم‌های اکشن و خشن ملاقات با نوستالژی‌ها در قالب آثار مدرن همیشه جذاب و دوست‌داشتنی‌ است.

داستان این فیلم درباره کول یانگ، یک مبارز در رشته هنرهای رزمی است. کول یانگ اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خود ندارد. ساب‌زیرو از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی مورتال کمبت و عضو یک گروه از آدم‌کش‌های حرفه‌ای است. ساب زیرو بدون اطلاع کول یانگ او را تحت تعقیب قرار می‌دهد و…

در این فیلم شاهد شخصیت‌های محبوبی مانند ریدن، سونیا بلید، کانو، ساب‌زیرو و اسکورپین هستیم که هرکدام از آن‌ها از محبوب‌ترین‌ کاراکترهای بازی مورتال کامبت هستند.

 

مورتال کمبت 2021

 

سریع و خشن ۹ (Fast & Furious 9)

کارگردان: جاستین لین

بازیگران: وین دیزل‌، جان سینا، شارلیز ترون، میشل رودریگز، جوردانا بروستر و…

تاریخ اکران: ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱

امتیاز متاکریتیک: ۵۶ از ۱۰۰

سریع و خشن 9 یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای ژانر اکشن در دهه اخیر محسوب می‌شود.

محبوبیت این فیلم به دلیل دارا بودن تیم بازیگری جذاب، سکانس‌های هیجان‌انگیز، تعقیب و گریزهای نفس‌گیر و شخصیت‌های معروف است. سریع و خشن 9 با استفاده از مثلث جذاب وین دیزل، جان سینا و شارلیز ترون و سکانس‌های جذاب اتومبیل‌رانی، بیننده را جذب و درگیر می‌کند.

تقابل جان سینا در نقش جیکوب برادر دام، داستان اصلی این فیلم را رقم میزند. این فیلم پیش از انتشار حواشی زیادی داشت و نتوانست فروش مناسبی را در گیشه داشته باشد. از نظر منتقدین صحنه‌های اکشن آن در خیلی سکانس‌ها مرز منطقی بودن فیلم‌های اکشن را رد کرده بود.

این فیلم به تهیه‌کنندگی وین دیزل و کریس مورگان با بودجه‌ حدود ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و اکران شد.

 

سریع و خشن 9

 

 

فیلم جوخه انتحار The Suicide Squad

نویسنده و کارگردان: جیمزگان

بازیگران: مارگو رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان

تاریخ اکران: ۶ اوت ۲۰۲۱

جوخه انتحار 2021 شاید یک فیلم جذاب در همه ژانرها به حساب می‌آید! این فیلم ترکیبی جذاب از سبک کمدی، اکشن و علمی تخیلی است که صحنه‌های خشونت‌آمیز هم دارد. محبوبیت شخصیت هارلی کویین شاید به نوعی باعث موفقیت چشمگیر این فیلم به حساب می‌آید. زیرا هرسال یک فیلم با محوریت این شخصیت روی پرده سینما می‌رود.

در قسمت جدید جوخه انتحار شخصیت‌های دَدشات با بازی ویل اسمیت و جوکر با بازی جرد لتو حضور نداشتند. اما کاراکترهای جدید به فیلم اضافه شدند مثل بلاداسپورت با بازی ادریس البا در نقش یک آدمکش که بی‌شباهت به کاراکتر ددشات در اولین نسخه فیلم جوخه انتحار نیست. همچنین صلح‌طلب با بازی جان سینا که توانایی‌های بلاداسپورت را دارد اما با خشونتی کمتر به ایفای نقش پرداخته است.

از نگاه منتقدان این فیلم به نقش آمریکا در امور بین‌المللی نگاهی انتقادآمیز دارد؛ تا جاییکه در فیلم می‌بینیم کاراکتر صلح‌طلب می‌خواهد به هر قیمتی که شده صلح برقرار کند.

جیمزگان با کارگردانی این فیلم، جذاب‌ترین فیلم دی‌سی چندین سال اخیر را ساخته که ترکیبی از شیطنت و سوررئالیسم را در کنار هم دارد.

 

فیلم‌های اکشن-جوخه انتحار

 

بیوه‌ی سیاه (Black Widow)

کارگردان: کیت شورتلند

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، فلورنس پیو، دیوید هاربر، ویلیام هرت، ریچل وایس و…

تاریخ اکران: ۹ ژوئیه ۲۰۲۱

کمپانی مارول و فیلم های ابرقهرمانی‌اش همیشه دارای هواداران خاص و زیادی بوده است. نخستین فیلم از فاز چهارم سینمایی مارول به ماجراهای قبل از انتقام‌جویان – جنگ ابدیت و گذشته‌ی ناتاشا رومانوف “بیوه‌ی سیاه” پرداخته است.

شخصیت رومانوف همیشه جزو کاراکترهای موردعلاقه‌ی طرفداران MCU است. فاز چهارم جهان سینمایی مارول در فیلم بیوه سیاه با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون یک فیلم اکشن و ابرقهرمانی جذاب و زیبا است که بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

 

فیلم های اکشن - بیوه سیاه

 

 

آشوب مدام (Chaos Walking)

کارگردان: داگ لیمان

بازیگران: دیزی ریدلی، تام هالند، مدس میکلسن، نیک جوناس، کرت ساتر و…

تاریخ اکران: ۵ مارس ۲۰۲۱

امتیاز متاکریتیک: ۳۸ از ۱۰۰

فیلم آشوب مدام به تهیه‌کنندگی داگ دیویسن، آلیسون وینتر، رابرت زمکیس و اروین استاف توسط استودیوهای لاینزگیت فیلمز و کوادرانت پیکچرز تولید و توسط لاینزگیت در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۱ در آمریکا منتشر شد.

این فیلم با اقتباس از رمان تحسین‌شده و پرفروش چاقوی ایستادگی نوشته پاتریک نس، اولین کتاب سه‌گانه Chaos Walking ساخته شد. داستان فیلم درباره آینده و در دنیایی تخیلی جریان دارد و علاقه‌مندان به ژانر اکشن و تخیلی را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

 

آشوب مدام

 

فیلم‌های اکشن در صف اکران

فیلمهایی مثل ماتریکس 4، شرلوک هولمز 3، فیلم مأموریت غیرممکن 7 و ونوم Venom: Let There Be Carnage از جمله جذاب‌ترین فیلم‌های اکشن هستند که علاقه‌مندان به این فیلم‌ها سخت چشم انتظار اکران آنها هستند. در این بین ماتریکس 4 شاید مهمترین فیلم در این ژانر باشد.

سری چهارم ماتریکس پس از ۱۸ سال انتظار بلاخره در سال ۲۰۲۱ و مهر 1400 اکران خواهد شد. این فیلم به‌قدری محبوب است که پس از گذشت تقریبا ۲ دهه از اکران آخرین قسمت، ذره‌ای از محبوبیت آن بین طرفداران و علاقه‌مندان ژانر فیلم‌های اکشن کم نشده است.

 

فیلمهای اکشن - ماتریکس 4

 

سخن آخر

در این بخش فیلم‌هایی که از نظر منتقدین و تماشاگران دارای امتیازات بالایی هستند را معرفی کردیم. جدیدترین و بهترین فیلم‌های روز دنیا در ژانر اکشن را در بخش فیلم چارخونه با دوبله و زیرنویس فارسی تماشا کنید.

https://mag.charkhoneh.com/11613
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *