فیلم گناهکار 2021 – نقد و بررسی نسخه جدید

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » فیلم گناهکار 2021 – نقد و بررسی نسخه جدید
فیلم گناهکار 2021 – نقد و بررسی نسخه جدید
نقد فیلم گناهکار
فهرست محتوا

فیلم گناهکار 2021 یک فیلم دراماتیک و هیجان‌انگیز به کارگردانی آنتونی فوکوا که در واقع بازسازی شده نسخه دانمارکی 2018 آن است. نسخه 2018 فیلم سینمایی گناهکار روایت یک قصه کلاسیک با قهرمان خاکستری است. این فیلم در سه پرده و محدود به یک لوکیشن بوده و صرفا با صدا گذاری داستان را پیش میبرد. این فیلم با بازی جیکوب سدرگرن در نقش آسکر هولم مامور پلیس پاسخگو به تماس‌های اضطراری ساخته شده است. در این فیلم هربار تماسی تلفنی از شخصی را که نیاز به کمک دارد می‌شنویم و منتظر قضاوت و تصمیم این مامور پلیس برای کمک به شخص مورد نظر هستیم. هر صدایی که در این فیلم می‌شنویم، تخیل و قضاوت مخاطب را به همراه خواهد داشت.

بیننده بعد از تماشای این فیلم گویا در ذهنش هر پرده را یک فیلم مجزا دیده است. در گناهکار 2018  اگر تصویر را حذف شود و صدا باقی بماند، همان حس خواندن یک رمان به شما دست می‌دهد و به نوعی تجربه و تخیل را به چالش می‌کشد.

 

گناهکار 2018

 

نسخه جدید 2021 فیلم سینمایی گناهکار توسط کمپانی نتفلیکس عرضه شد و در آن جیک جیلنهال یکی از بهترین بازیگران نسل خود به ایفای نقش پرداخته است. نقش‌آفرینی او در این فیلم بار دیگر قدرت بازیگری اش را به نمایش گذاشته است.

جیک جیلنهال (جو) نقش یک افسر پلیس شهر لس‌آنجلس را بازی می‌کند. جو وظیفه پاسخگویی به تماس‌های اضطراری مرکز پلیس را به عهده دارد. او در طول روز تماس های غیر ضروری و گاهی مسخره دریافت می‌کند که باعث بی‌حوصلگی و بی انگیزگی میشود. میلر احساس می کند پلیس بی مصرفی است و از او برای کارهای بی‌ارزش استفاده می‌شود. اما یک تماس اضطراری با این مرکز پلیس داستان را تغییر میدهد.

ماجرای فیلم سینمایی گناهکار 2021

اتفاقات این فیلم سینمایی خارجی حول محور تماسی است که او در آخرین لحظات بعدازظهر کاری‌اش با مرکز تماس اضطراری دریافت میکند. در این تماس زنی پریشان به نام امیلی که ربوده شده با 911 تماس می‌گیرد و از جو درخواست کمک میکند.

جو در دوران روحی خوبی به سر نمی‌برد و به دلیل یک خطای شغلی به صورت موقت در مرکز پاسخگویی پلیس مشغول به کار است.

این تماس از طرف یک زن مضطرب و پریشان به نام امیلی است. امیلی توسط فردی ربوده شده و جو تلاش میکند با دریافت اطلاعات با شیوه ای خاص در حین تماس، امیلی را نجات دهد.

نجات امیلی تبدیل به چالشی برای جو شده و سعی می‌کند بیش از حد برای تامین امنیت و نجات امیلی تلاش کند اما متوجه می‌شود ماجرا آنطوری که فکر می‌کرد نیست.

 

The Guilty 2021

 

تحلیل تکنیکی فیلم گناهکار 2021

نقش  در این فیلم بسیار عالی و برجسته است. بازیگران هالیوودی کمی هستند که 90 دقیقه در یک لوکیشن با اتم تیره شما را سرجای خود میخکوب کنند. تک تک کلکمات و حرکات چشم در این فیلم از ده صحنه اکشن فیلم های دیگر هیجان انگیزتر است.

طراحی صدا در نشان دادن حالات هیجانی جو و نحوه تعامل او با افراد پشت تلفن و استفاده بهینه از آن بسیار شگفت‌انگیز اجرا می‌شود. جو به عنوان یک افسر پلیس از مهارت های کارآگاهی خود برای نجات تماس گیرنده استفاده میکند.

یکی از جذابیت های فیلم گناهکار این است که جو مجبور است بدون حرکت از پشت میزش و از فاصله دور و با استفاده از تلفن مسئولیت خود را انجام دهد. دوربین حرکتی ندارد و مکان را ترک نمی‌کند.

شخصیت‌های دیگر فیلم وارد فضای لوکیشن نمی‌شوند و تنها شخصیت اصلی است که میزانسن اثر را پر می‌کند و از پشت تلفن با دیگر شخصیت‌های فیلم به گفتگو می‌نشیند. میز کار جو در واقع چیزی شبیه به اتاق بازجویی نمایش داده شده و شاید استعاره دارد به اشتباهی که جو به دلیل ارتکاب آن به مرکز تماس اضطراری فرستاده شده است. اتاقی که قرار است وجدان جو مورد بازجویی قرار بگیرد. بازپرس این بازجویی نیز خودش است و باید در انتها به گناه خود اعتراف کند.

The Guilty 2021 حس قضاوت را در مخاطب به چالش میکشد، هنگامی‌که در نیمه پایانی فیلم دو راز بسیار مهم فاش می‌شود. فاش شدن دلیل چهره غم‌زده و افسرده جو می‌تواند گره‌های زیادی را باز کند.

 

دانلود فیلم گناهکار

 

جمع بندی نهایی

گناهکار فیلمی است که به نوعی صحنه‌های اکشن ذهنی را در مخاطب به وجود می‌آورد. هرکلمه‌ای که از پشت تلفن گفته می‌شود مخاطب را وادار می‌کند که صحنه در ذهنش بازسازی و اجرا شود بدون اینکه دوربین از میز جو به سویی حرکت کند.

کارگردان فیلم آنتوان فوکوا به همراه اجرای فوق‌العاده بازیگر محبوب سینمای هالیوود “جیک جیلنهال” در انتقال ترکیب دو احساس گناه و شفقت در کنار یکدیگر، تجربه‌ای متفاوت را به بیننده القا می‌کند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *