بزرگترین نویسنده های تاریخ

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » بزرگترین نویسنده های تاریخ
بزرگترین نویسنده های تاریخ
بزرگترین نویسندگان تاریخ
فهرست محتوا

برای بسیاری از افرادی که به مطالعه علاقه دارند معیاره انتخاب کتاب خوب و مفید نویسنده آن است. شاید بسیاری از اوقات که در انتخاب کتاب برای مطالعه دچار سردرگمی می‌شویم با جستجویی ساده از بین بزرگترین نویسنده های تاریخ میتوانیم کتاب موردنظر خود را پیدا کنیم. هر فرد ممکن است به موضوعی خاص و یا نویسنده‌ای خاص برای مطالعه کتاب علاقه‌مند باشد. کتاب‌ها بر اساس موضوع، سن و یا نویسنده قابل انتخاب هستند. خواندن یا  کتاب صوتی رایگان مانند لالایی دوران کودکی برای بسیاری از ما لذت بخش است زیرا کتاب حس آرامش وصف نشدنی دارد.

دلیل شهرت بسیاری از نویسندگان، افکاری است که در نوشته‌هایشان جان گرفته و توجه ما به این افکار جلب شده است. بسیاری از آثار نویسندگان معروف گاهی برای همیشه دید مارا نسبت موضوعات تغییر داده است. نویسندگی برای بسیاری از نویسنده‌های معروف وسیله‌ای برای بیان افکار و احساساتشان بوده و این طرز فکر یا نظریه یا پژوهش دلیل نوشتن آن کتاب معروف شده است.

نویسندگان تاثیرگذار قدرت زبان و ادبیات را بکار میگیرند تا خواننده را به دنیایی که خلق میکنند ببرند. در دنیای آنها شخصیت‌ها و مکان‌ها واقعی هستند. آنها رنج می‌کشند، عشق می‌ورزند، می‌میرند و زنده می‌شوند.

بزرگترین نویسنده های تاریخ ما را دعوت می‌کنند تا به دنیای کتاب‌هایشان قدم بگذاریم و همراه آنها رهسپار جهان زیبایی که در جمله‌جمله کتاب تجسم کرده‌اند شویم.

اگر معیار شما برای انتخاب کتاب بر اساس نویسندگان مطرح است شاید برایتان جالب باشد که مختصری درباره زندگینامه این نویسندگان مشهور و کتاب‌های معروفشان بدانید. در این مقاله قصد داریم درباره نویسندگان مطرحی صحبت کنیم که آثارشان در جهان ماندگار شد.

زندگینامه بزرگترین نویسنده های تاریخ – شکسپیر

اگر بخواهیم یک جدول از بهترین نویسندگان جهان در نظر بگیریم، بدون شک ویلیام شکسپیر صدرنشین این جدول خواهد بود. شکسپیر جزو یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نویسندگان جهان است و در گروه نویسندگان ادبیات داستانی قرار دارد.

شکسپیر قطعات منظومی سرود که باعث کسب شهرت او شد. در سال ۱۵۹۴ در نمایشنامه ای کمدی در حضور ملکه الیزابت اول در قصر گرینیچ بازی کرد و در سال ۱۵۹۷ اولین کمدی خود را به نام «تلاش بیهوده عشق» در حضور ملکه نمایش داد. به همین دلیل از طرف خاندان سلطنتی مورد حمایت قرار گرفت و آثارش روز به روز معروف تر شد.

شکسپیر در طی ۲۴ سالی که به نویسندگی و کارگردانی اشتغال داشت (یعنی از ۱۵۸۸ تا ۱۶۱۱ ) حدودا ۲۷ اثر معروف و مشهور اون تا ابد ماندگار شد. آثاری مثل رومئو و ژولیت، هاملت، قیصر و اتللو جزو برترین نمایشنامه های او محسوب میشود.

ولفگانگ گوته – پیشتاز ادبیات مدرن در آلمان

یکی دیگر از نویسندگان معروف یوهان ولفگانگ گوته، در سال ۱۷۴۹ در فرانکفورت به دنیا آمد و در نقاشی، رمان نویسی، درام نویسی، شعر، فلسفه، دانش و حتی امور سیاسی فعالیت و مهارت داشت.

او یک شاعر و نویسنده‌ی بااستعداد و همچنین اولین روشن‌فکر شناخته‌شده آلمان نیز به حساب می‌آمد. گوته به دلیل تلاش هایی که برای ارتقای ادبیات آلمان انجام داد یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ اروپا باقی ماند. «فائوست» یکی از موفق‌ترین آثار بود که در آن شخصیت اصلی‌، روح خود را در ازای موفقیت و شهرت به شیطان می‌فروشد. این اثر به نوعی تبدیل به بیانیه‌ای علیه کلیسا و مذهب اعلام شد. اولین رمان گوته، رنج‌های ورتر جوان بود که در اروپا به شهرت زیادی دست یافت.

گوته همواره در پی یادگیری بود و در ایتالیا رشته‌های هنر و مجسمه‌سازی را دنبال کرد. او تحت تأثیر آثار افرادی چون «میکل‌آنژ»، نقاش، پیکرتراش، معمار و شاعر ایتالیایی و «رافائل سانتسیو»، نقاش و معمار ایتالیایی قرار گرفت.

اواخر عمرش را در وایمار گذراند و شاهد جنگ‌های ناپلئونی بین فرانسه و روم بود. او در طی این سال‌ها به زبان‌های فارسی و عربی علاقه‌مند شد و شدیداً تحت تأثیر حافظ، شاعر بلندآوازه‌ی فارسی‌زبان قرار گرفت. آثار گوته پس از حدود صد و پنجاه سال همچنان زنده است و منابع ادبی باارزشی به‌حساب می‌آیند. آثار به‌جامانده از او مجموعه‌ای ارزشمند از ادبیات کلاسیک آلمان است. شاید بتوان گفت ادبیات مدرن آلمان با گوته آغاز شد و او یکی از مهم‌ترین نام‌های سرشناس ادبیات اروپا به‌شمار می‌رود.

داستایوفسکی – فیلسوف و نویسنده روسی

فیودور داستایوفسکی یکی از بزرگترین نویسنده های تاریخ و فیلسوف معروف روسی در سال 1821 متولد شد. داستایوفسکی 11 رمان بلند و 3 رمان کوتاه و 17 داستان کوتاه دارد که در کنار آثار دیگر، او را به نویسنده ای مشهور و متفکر تبدیل کرد. داستایوفسکی در آثار خود، ابعاد مختلف روان و روحیات بشر را در بستر سیاسی، اجتماعی و مذهبی قرن نوزدهم در روسیه را به دقت مورد مطالعه قرار داد. در آثار مختلف او فلسفه و مذهب بسیار به چشم میخورد.

بسیاری از منتقدان او را یکی از بهترین نویسندگان روانشناسی ادبیات جهان می‌دانند. داستایوفسکی کتابی به نام یادداشت های زیرزمینی دارد که به عنوان یکی از اولین آثار اگزیستانسیالیستی به حساب می آید. در حال حاضر کتاب‌های فیودور داستایوفسکی به 170 زبان زنده جهان ترجمه شده اند و در اختیار علاقه مندان قرار دارد. از دیگر آثار مشهور او می توان به جنایت و مکافات، قمارباز، ابله، جن زدگان، جوان خام، برادران کارامازوف،‌ خانم صاحبخانه، خاطرات خانه اموات، همیشه شوهر و آزردگان اشاره کرد.

 

معروفترین رمان ها

 

نویسنده های معروف رمان

چارلز دیکنز برجسته‌ترین رمان نویس و نویسنده انگلیسی، مارک تواین نویسنده و طنزپرداز آمریکایی و … نیز جزو نویسندگان مطرحی بودند که در گذشته برای پایه‌گذاری ادبیات و شعر تلاشهای بسیاری کرده اند و آثار تلاششان تا به امروز قابل مشاهده است. ادبیات جهان همیشه در حال دگرگونی است و تلاش می‌کند تصاویر زیبایی برای نسل‌های قبل و بعد خود به جای بگذارد. بسیاری از نویسندگان حال حاضر جهان که بسیار مشهور و به نام هستند نیز با الگو گرفتن از نویسندگان نسل قبل خود نوشته‌هایی را ثبت کرده‌اند که در آینده به کلاسیک‌هایی جاودانی تبدیل خواهند شد.

بسیاری از کتاب‌های نگارش شده توسط آنها تبدیل به فیلم‌های پرفروشی در تاریخ سینما شده‌ و برخی هم کلاسیک‌های ادبی دنیای مدرن محسوب می‌شوند که باید آن‌ها را خواند. آثار این نویسندگان بسیار قابل تحسین بوده و کتابهایشان توسط نسل‌های بعدی به یاد آورده خواهند شد.

نویسندگانی مثل استیون کینگ خالق داستان های راز ، درخشان، دل‌ها در آتلانتیس، طلسم، منطقه مرده ، رویا‌های سپید، رویای بی‌انت‌ها، شکارچی رویا، هفت‌تیرکش، خواهران کوچک ایلوریا …

هاروکی موراکامی خالق چهارده رمان و بیش از ۵۰ داستان کوتاه و چندین مقاله‌ی غیرداستانی است. از جمله مهمترین آثار موراکامی می‌توان به کافکا در ساحل،شهر گربه‌ها، پین بال، نفرهفتم، سامسای عاشق، شکار گوسفند وحشی، به آواز باد گوش بسپار، جنگل نروژی و بعد زلزله اشاره کرد.

جی کی رولینگ هم که نویسنده‌ی انگلیسی و خالق مجموعه رمان‌های محبوب و مشهور هری پاتر است. با توجه به فروش ۵۰۰ میلیون نسخه‌ای این مجموعه، او هم‌اکنون یکی از پرفروش‌ترین و ثروتمندترین نویسندگان حال حاضر دنیا است. هری پاتر پرفروش‌ترین مجموعه کتاب تاریخ ادبیات محسوب می‌شود. ایده‌ی داستان هری پاتر در سال ۱۹۹۰ به ذهن رولینگ رسید. او هفت سال بعدی عمرش را بی‌وقفه صرف نوشتن جلد اول این رمان کرد.

 

نویسندگان معروف ایرانی

 

بزرگترین نویسنده های تاریخ ایران

از معروفترین نویسندگان ایرانی معاصر نیز عباس معروفی نویسندۀ سمفونی مردگان، جمالزاده، صادق هدايت، بزرگ علوي که از نبزرگترین نویسنده های تاریخ ایران هستند. همچنین محمود دولت آبادی نویسنده ایرانی معروف و نویسنده کتاب پرفروش کلیدَر، زویا پیرزاد خالق رمان چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم و … را تمامی اهالی ادب به خوبی میشناسند.

کتاب‌ها به راحتی در قلب جای باز می‌کنند و خواندن و شنیدن آنها ما را در دنیای زیبایی از رویا غرق میکند. اگر وقت خواندن کتاب و مطالعه ندارید به راحتی میتوانید از امکانات کتاب صوتی رایگان که در چارخونه وجود دارد استفاده کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *