ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ

مجله چارخونه » بازی » اکشن » ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ
ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ
گوشی های ارزان قیمت گیمینگ
فهرست محتوا

بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند علاقه دارند که از گوشی خود به عنوان یک ابزار بازی هم استفاده کنند. بسیاری از تولیدکنندگان و برندهای مطرح تلفن همراه با توجه به این موضوع گوشی‌های مخصوص گیمرها را طراحی کرده اند که به طور معمول دارای عملکردی قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ ویژه و امکانات سخت‌افزاری خاصی هستند. دارا بودن این امکانات باعث افزایش قیمت این گوشی ها شده و بسیاری از کاربران امکان خرید آنها را ندارند.

همانطور که در کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها کارت گرافیک عامل اصلی تصمیم‌گیری برای اجرای بازی‌ محسوب می‌شود، در گوشی‌های هوشمند، این تراشه است که برای اجرای بازی‌های موبایل نقش اساسی دارد. امکانات دیگری مثل نوع و نرخ نوسازی نمایشگر و بلندگوهای استریو نیز در گیمینگ بودن یک گوشی موثر است.

یک گوشی گیمینگ باید برای اجرای هر چه بهتر بازی از نظر برخی ویژگی‌های اصلی نظیر کیفیت نمایشگر، ماندگاری باتری، حافظه داخلی، رام، سیستم عامل و تراشه مورد بررس قرار بگیرد.

بازی‌هایی مانندFortnite  PUBG Mobile  و Call Of Duty Mobiles بازی‌های محبوبی هستند که بسیاری افراد علاقه دارند در گوشی همراه خود این بازی هارا نصب کنند.

تا حدودی میتوان گفت برای اجرای عالی آنها از گوشی‌های گیمینگ با رده اختصاصی بالا استفاده می‌شود، اما بسیاری از تراشه‌های اقتصادی نظیر، اسنپدارگون، مدیاتک، کایرین و اگزینوس توانایی مدیریت روان بازی‌ها را در گوشی موبایل دارند. به همین دلیل میتوان گوشی‌هایی با همین مشخصات و با قیمت ارزان‌تر نیز تهیه کرد که بازی ها را در حد مقبول بتواند اجرا کند.

طبق آماری که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، کل صنعت بازی‌های ویدئویی ۱۶۵ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۵۰ درصد از آن، یعنی ۸۵ میلیارد دلار، به بازی‌های موبایل و فقط ۳۳ میلیارد دلار به کنسول‌های بازی اختصاص داشت. بازی‌های موبایل رشد باورنکردنی و سریعی تجربه می‌کنند.

برند شیائومی و ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ

این برند که از فعال‌ترین تولیدکنندگان گوشی همراه محسوب می‌شود، دارای گوشی‌های گیمینگی است که از لحاظ قیمت بسیار به صرفه هستند. خط تولید اختصاصی گیمینگ این برند برای گیمرهای حرفه‌ای، بلک شارک‌ نام دارد. اما در کنار آن گوشی هایی با قیمت پایین تر و با کاربری گیم نیز وجود دارد.

یکی از این گوشی ها  RedmiNote10Sاست که ویژگی‌های برجسته‌ای دارد. از امکانات منحصر‌به‌فرد آن می‌توان به قدرت پیشتاز جفت شدن تراشه مدیاتک Helio G95 با حداکثر 8 گیگابایت رم اشاره کرد که عملکرد بسیار خوبی برای اجرای بازی‌های پایه با امتیاز آنتوتو 324498 دارد. نمایشگر آمولد 6.43 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و بلندگوهای استریو هم لذت بازی را دو چندان می‌کند.

گوشی بعدی از این برند PocoM3Pro5G است که از چیپست مدیاتک Dimensity 700 5G بهره می‌برد و در نسخه‌های 4/64 و 6/128 گیگابایتی راهی بازار شده است. این تراشه عملکرد روان و مطلوبی را برای اجرای بازی با برخورداری از امتیاز آنتوتو 324283 رقم می‌زند.

نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD آن از رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز و باتری 5000 میلی‌آمپری برخوردار است.

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت برند شیائومی RedmiNote8Pro است که عملکرد گیمینگ خوبی برای این بازه‌ی قیمتی دارد. این گوشی تراشه مدیاتک هلیو G90T را در قلب خود جا داده و بدون شک برای یک گوشی اقتصادی برای گیمینگ به حساب می آید. چیپست آن با امتیاز آنتوتو 282443 بازی‌ها را بدون هیچ تأخیر، افت فریم و لگ اجرا می‌کند و به لطف نمایشگر 6.53 اینچی با رزولوشن FHD و پشتیبانی از  HDR محتوای پویا و زنده به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

گوشی گیمینگ

 

سامسونگ همیشه در صحنه

این برند خوشنام و قدیمی همیشه سعی داشته از بهترین امکانات نظیر پردازنده قوی، نمایشگر باکیفیت و بزرگ، حافظه و رم زیاد استفاده کند تا محبوبیت و صدرنشینی خود را حفظ کند. در بحث گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت نیز این برند همیشه حرفی برای گفتن داشته است.

گوشی GalaxyA31 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ است و از گزینه‌های پرفروش به شمار می‌رود. نمایشگر سوپر آمولد 6.4 اینچی آن به همان اندازه که انتظار می‌رود خوبست. این گوشی از تراشه مدیاتک هلیو P65 و حداکثر 8 گیگابایت رم بهره می‌برد و موفق شده امتیاز آنتوتو 151815 را کسب کند. اساساً بازی‌های ساده بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند، اما برای اجرای بازی‌های سنگین باید از تنظیمات گرافیکی پایین تر استفاده شود.

سری گلکسی و گوشی GalaxyA22 را می‌توان یکی از گوشی‌های ارزان گیمینگ دانست که به لطف تراشه مدیاتک مدل دایمنسیتی 700 می‌تواند بازی‌های معروف و مطرح بازار را با میزان گرافیک متوسط و فریم ریت بالا اجرا کند، علاوه‌بر این نرخ نوسازی 90 هرتزی در کنار باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری تمام چیزی است که می‌تواند رضایت یک گیمر را جلب کند. شایان ذکر است که این مدل 5G بوده و با نیم نگاهی به آینده و  احتمال برخورداری از اینترنت پرسرعت، اجرای بازی‌های آنلاین با آن نیز بدون چالش خواهد بود.

گوشی GalaxyA21s هم یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ این برند است. این گوشی یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع PLS IPS دارد. محتوا در این نمایشگر روشن و پویا به خوبی نشان داده می‌شوند که برای یک گوشی در چنین بازه‌ی قیمتی، منطقی به نظر می‌رسد. این گوشی تراشه‌ی اگزینوس 850 را در بطن خود جای داده که امتیاز آنتوتو 117341 را کسب کرده است. این گوشی برای انجام کاربری روزمره نظیر وب‌گردی، تماشای فیلم و شبکه‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارد و برای اجرای بازی‌های سبک عملکرد مطلوبی دارد و شاهد عملکرد متوسطی در اجرای بازی‌های سنگین هستیم.

 

 

دانلود بازی پابجی و کال آف دیوتی

بسیاری از گیمرها گوشی را بر اساس بازی مورد علاقه شان انتخاب میکنند. اگر به بازی پابجی یا کال آف دیوتی علاقه دارید بهترین گوشی های هوآوی برای این بازی ها مدل های nova7i و y9s و y8p هستند که لقب بهترین و ارزان‌ترین گوشی‌های گیمینگ را به خود اختصاص داده‌اند.

nova7i با بهره گیری از تراشه‌ی HiSilicon Kirin 810 امکان اجرای بازی‌های سبک و سنگین را به بهترین شکل فراهم کرده است. این گوشی در تست آنتوتو امتیاز 293715 را کسب کرده است. همچنین گوشی‌های y9s و y8p با کسب امتیاز آنتوتو به ترتیب 187103 و 168373 هم جزء گوشی مخصوص گیم ارزان هستند که عملکرد رضایت‌بخشی در اجرای بازی دارند. گوشی y9s از تراشه کایرین 710F، نمایشگر 6.59 اینچی IPS LCD بارزولوشن 1080×2340 پیکسل و باتری 4000 میلی آمپری بهره می‌برد. این گوشی تجربه‌ی رضایت بخشی از اجرای بازی‌ها برای کاربران فراهم می‌کند.

y8p نیز از چیپست کایرین 710F، نمایشگر اولد 6.3 اینچی با رزولوشن FHD و باتری 4000 میلی‌آمپری برخوردارست که بازی‌های محبوب را با با فریم ریت و گرافیک متوسط اجرا می‌کند. برخورداری از چنین قابلیتی برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی کاملاً منطقیست و آن را درخور دریافت لقب بهترین گوشی ارزان برای بازی می‌کند.

بنچمارک آنتوتو یک معیار معتبر برای سنجش قدرت سخت‌افزاری گوشی است. بهترین امتیاز برای گوشی‌های گیمینگ ارزان قیمت، محدوده‌ی 200 هزار است. یعنی گوشی توانایی اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دنیا را با بهترین فریم ریت دارد. گوشی‌های سامسونگ معرفی شده و برخی گوشی‌های هواوی امتیازی تقریبا 200 هزار داشتند. با توجه به قیمت و سازگاری نرم افزار و سخت افزار و تست انجام شده این گوشی‌ها ممکن است برای اجرای بازی‌های سنگین، مجبور به استفاده از فریم ریت پایین‌تری بشوید.

اگر شما هم گوشی ارزان قیمت دیگری برای گیمینگ میشناسید آن را معرفی کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *