فیلم شانگ‌چی و رقابت برای صدرنشینی پرفروش‌ترین فیلم در پاندمی کرونا

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم شانگ‌چی و رقابت برای صدرنشینی پرفروش‌ترین فیلم در پاندمی کرونا
فیلم شانگ‌چی و رقابت برای صدرنشینی پرفروش‌ترین فیلم در پاندمی کرونا
فیلم شانگ چی
فهرست محتوا

فیلم شانگ چی یکی دیگر از پرفروش‌ترین فیلم های ابرقهرمانی سال 2021 است که توانسته در آمریکا ۱۸۳.۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم با ۲۰۰ هزار دلار دیگر می‌تواند جایگاه فیلم Black Widow به عنوان پرفروش‌ترین فیلم دوران پاندمی ویروس کرونا را بگیرد و همچنین ممکن است بتواند پس از Bad Boys for Life، به اولین فیلمی تبدیل شود که از مرز فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در آمریکا عبور می‌کند.

طی سالهای اخیر فیلم‌های ابرقهرمانی با منشا داستانی شخصیت و قهرمان اصلی بسیار کلیشه ای و با تکرار ایده مواجه شده بودند. در بیشتر این فیلم های ابر قهرمانی بیشتر شخصیت‌ها تا حد زیادی شبیه به هم هستند و این طور به نظر میرسد که این شخصیت‌ها از چند الگوی مشخص پیروی می‌کنند.

حتی دیدن ریشه های داستانی شخصیت هایی مثل بتمن و مردعنکبوتی هم در فیلم های مستقل دیگر بیننده را جذب نمیکند. به همین دلیل مارول تصمیم گرفت به شخصیت های ابرقهرمان خود تنوع بدهد. هر چند این کمپانی در فیلم بلک پانتر توانست یک فضای ابرقهرمانی در جمعه سیاه پوستان به وجود بیاورد اما تصمیم گرفت در گروه رنگین پوستان نیز یک ستاره به ابرقهرمان‌ها اضافه کند.

شانگ چی توانست به سینماها جان دوباره‌ای بدهد و یکی از بهترین شخصیت‌های شرور و صحنه‌ پردازی اکشن MCU است. فیلم شانگ چی و افسانه ده‌حلقه توانست برای چهار هفته متوالی صدرنشین باکس آفیس باشد. این فیلم در 21 آبان ۱۴۰۰ به سرویس دیزنی پلاس اضافه شد.

 

شانگ چی

 

داستان فیلم شانگ چی

کارگردانی این شاهکار ابرقهرمانی به عهده دستین دنیل کرتون و نویسندگی آن بر عهده دیوید کالاهام است. تیم بازیگری این فیلم شامل سیمو لیو در نقش شانگ-چی، آکوافینا (The Farewell) در نقش کیتی، میشل یئو (Crouching Tiger ،Crazy Rich Asians) در نقش جیانگ نان، فالا چن (The Undoing) در نقش جیانگ لی، منگ‌اِر جانگ در نقش شیالینگ و فلوریان مونتنو (Creed II) می‌شود.

سیمو لیو در نقش شانگ چی، ابرقهرمان جدید مارول ایفای نقش کرده و به عنوان اولین بازیگر نقش اصلی آسیایی استودیوی مارول محسوب می‌شود. انتخاب لیو به عنوان ابرقهرمان نظرات مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان به همراه داشته است.

داستان از این قرار است که شانگ‌چی، مردی به ظاهر معمولی بوده و در سانفرانسیسکو زندگی می‌کند. با این وجود او گذشته خانوادگی تاریکی داشته است. پدر شانگ چی ون‌وو نام دارد که یک شخصیت منفی، شرور، مرموز و قدرتمند محسوب می‌شود. ون‌وو قصد داشت پسرش را نیز به کارهای جنایتکارانه بکشد. شانگ چی به او جواب منفی میدهد و داستان از این جا آغاز می‌شود.

 

نقد و بررسی شانگ چی

 

نقد و بررسی کوتاه شانگ چی

اینطور میتوان گفت مارول با تولید فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، قالب خود را در چندین جبهه شکست. بیست و پنجمین فیلم مارول یک درام خانوادگی تأثیرگذار بر پایه یک داستان ابرقهرمانی آمریکایی آسیایی است. این فیلم یک تراژدی تاریک و غافلگیر کننده را با جلوه‌های یک حماسه هنرهای رزمی شرقی ترکیب می‌کند و داستانی افسانه‌ای و فانتزی را روایت می‌کند.

در این اثر سه عنصر مهم وجود دارد که بسیار خوب در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. غافلگیری، صحنه‌های مبارزه و درام آشنا. اجرا و چینش صحیح این عناصر به فیلمی ختم می‌شود که بسیار سرگرم‌کننده است. درباره شانگ چی نکته ای که وجود دارد این است که با سبک دیگر فیلم های ابرقهرمانی مارول ساخته نشده و با هنجارهای دنیای مارول غریبه است. شاید این دلیلی است که تا این حد محبوب و پرفروش رقم خورده است.

اثر حماسی این فیلم مستقیماً از اساطیر باستانی گرفته شده و اولین قدم مارول به گنجینه‌ای از داستان‌های فولکلور چینی است. در «شانگ چی و افسانه ده حلقه» مبارزات و دوئل‌هایی را در مناظر جنگلی تماشا می‌کنیم، که در آن سبک‌های مختلف مبارزه شرقی شامل ووشیا و کونگ‌فو، دیده می‌شود.

«شانگ-چی» دومین فیلم لایو اکشن استودیوی والت دیزنی است که با محوریت بازیگران آسیایی در دوران کرونا به نمایش گذاشته شده است. اولین فیلم لایو اکشن دیزنی «مولان» بود که در تاریخ ۴ سپتامبر سال ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم دیزنی پلاس به اشتراک گذاشته شد.

https://mag.charkhoneh.com/11961
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *