فیلم کوچه کابوس؛ جنجالی ترین فیلم سال 2021

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » فیلم کوچه کابوس؛ جنجالی ترین فیلم سال 2021
فیلم کوچه کابوس؛ جنجالی ترین فیلم سال 2021
فیلم کوچه کابوس
فهرست محتوا

تعداد فیلم‌هایی که در سال 2021 روی پرده رفتند نشان می‌دهند که امسال سال بسیار پر رونقی برای این هنر و صنعت بوده است. سال 2021 به سالی جذاب در این زمینه تبدیل شده است. هر بار با نمایش و تماشای فیلم های جدید به این نتیجه می‌رسیم که نویسندگان و کارگردانان پس از دوسال رکود در این صنعت هیچگاه تسلیم نشده و تمام توان خود را برای ارائه فیلم‌های فاخر به کار گرفته‌اند.

موتور اکثر کمپانی‌های فیلم‌سازی دیگر روشن شده و به خوبی در حال کار کردن است و هربار بینندگان را با معرفی و تماشای یک فیلم جدید شگفت زده میکنند.

کارگردانان معروف در ژانرهای مختلف هنر خود را آشکار کرده و آثار بسیار جذاب و شگفت انگیزی خلق کرده‌اند. از جمله آنها، گلیمور دل تورو کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی است که آثار بسیاری در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. از جمله آثار دل تورو میتوان به ستون فقرات شیطان (۲۰۰۱)، هزارتوی پن (۲۰۰۶)، و فیلم‌های اکشن آمریکایی از جمله تیغه ۲ (۲۰۰۲)، اثر ابرقهرمانی فراطبیعی پسر جهنمی (۲۰۰۴) و دنبالهٔ آن پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی (۲۰۰۸)، حاشیه اقیانوس آرام (۲۰۱۳) اشاره کرد. دل تورو جایزه اسکار فیلم شکل آب ساخته ۲۰۱۷ را از آن خود کرد. فیلم Nightmare Alley جدیدترین ساخته‌ی کارگردان مکزیکی، گیرمو دل تورو است که برای درجه سنی بزرگسال ساخته شده است. تورو درباره جدیدترین اثرش اعلام کرده که در این فیلم دیگر خبری از آن المان‌های فانتزی و ماوراءطبیعی‌ای که خودش با آنها شناخته شده است، نخواهد بود.

بازیگران اصلی فیلم کوچه کابوس

بردلی کوپر بازیگر و فیلمساز آمریکایی متولد 5 ژانویه 1975 برابر با 15 دی 1353 است. او تاکنون برای جوایز زیادی نامزد شده از جمله 8 جایزه اسکار و یک جایزه تونی. کوپر دو جایزه گرمی و یک جایزه بفتا در کارنامه‌اش نیز دارد. کوپر تا کنون 3 بار در فهرست 100 سلبریتی فوربز قرار گرفته و در سال 2015 نیز نامش در میان 100 فرد تاثیرگذار جهان به انتخاب مجله Time قرار گرفت. فیلم‌های کوپر تا کنون بیشتر از 11 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش داشته و هرساله در میان گران‌ترین بازیگران جهان قرار می‌گیرد.

کیت بلانشت بازیگر، تهیه کننده و کارگردان تئاتر استرالیایی متولد 14 می 1969 برابر با 24 اردیبهشت 1348 است. بلانشت یکی از بهترین بازیگران نسل خودش محسوب می‌شود و بیشتر او را به خاطر بازی در بلاکباسترها و فیلم‌های مستقل می‌شناسند. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی به دست آورده است؛ از جمله 2 جایزه اسکار، 3 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه بفتا و 3 جایزه انجمن بازیگران فیلم.

 

فیلم کوچه کابوس 2021

 

بازیگران مکمل فیلم کوچه کابوس

تونی کولت بازیگر، تهیه کننده، خواننده و ترانه سرای استرالیایی متولد 1 نوامبر 1972 برابر با 10 آبان 1351 است. این هنرپیشه بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های مستقل شناخته می‌شود و در طول دوره کاری‌اش، جوایز زیادی دریافت کرده است. از جمله یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی. همچنین او برای یک جایزه اسکار، یک جایزه تونی و دو جایزه بفتا نامزد شده است.

ویلم دفو بازیگر آمریکایی متولد 22 جولای 1955 برابر با 30 تیر 1334 است. این هنرپیشه تا کنون افتخارات زیادی کسب کرده است؛ از جمله نامزدی برای 4 جایزه اسکار و 3 جایزه گلدن گلوب. ویلم دفو مکررا با فیلمسازهایی چون پل شریدر (Paul Schrader)، آبل فرارا (Abel Ferrara)، لارس فون تریه (Lars von Trier)، جولیان اشنابل (Julian Schnabel) و وس اندرسن (Wes Anderson) همکاری کرده است.

ریچارد جنکینز (Richard Jenkins) بازیگر آمریکایی متولد 4 می 1947 برابر با 13 اردیبهشت 1326 است. این هنرپیشه حرفه‌اش را با تئاتر شروع کرد و در سال 1974 وارد سینما شد. او از دهه 80 میلادی در صنعت سینما و تلویزیون فعال بود و اغلب در نقش‌های مکمل بازی کرده است.

رونی مارا (Rooney Mara) بازیگر آمریکایی متولد 17 آوریل 1985 برابر با 28 فروردین 1364 است. این هنرپیشه بازیگری را از فیلم‌های مستقل و تلویزیون شروع کرد؛ مانند فیلم درام Tanner Hall محصول سال 2009. سپس با بازی در فیلم زندگینامه‌ای The Social Network محصول سال 2010 بیشتر شناخته شد.

 

فیلم روانشناسی کوچه کابوس

 

حواشی فیلم کوچه کابوس

در آوریل 2019 لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) وارد مذاکراتی برای بازی در فیلم کوچه کابوس شد. اما در ژوئن 2019 بردلی کوپر به عنوان جایگزین دی کاپریو قرار گرفت. دل تورو در این زمینه گفت که بعد از دیداری که با کوپر داشته و صحبتهایی که درباره فیلم بین آنها ردوبدل شده باعث شده که او تصمیم جایگزینی دی کاپریو و کوپر را بگیرد. دل تورو معتقد است که تجربه کوپر به عنوان کارگردان به قوت رابطه آنها کمک کرده است. از نظر دل تورو، کوپر یک کارگردان، یک بازیگر است و در واقع هیچ جدایی میان این دو مهارت وجود ندارد.

در آگوست 2019 نیز کیت بلانشت وارد مذاکرات برای بازی در این فیلم شد. ماه بعد تایید شد که کوپر و بلانشت در فیلم کوچه کابوس ۲۰۲۱ بازی خواهند کرد. در سپتامبر نیز بازیگران دیگر این پروژه انتخاب شدند.

گلیمور دل تورو نویسنده و کارگردان ۵۴ ساله به این موضوع اشاره کرد که این فیلم نه تنها یک اثر دلهره‌آور با درجه سنی بزرگسال است، بلکه می‌توان گفت که دو برابر این درجه سنی قابل تامل است. فیلم کوچه کابوس که فیلمنامه آن توسط دل تورو و کیم مورگان نوشته شده، براساس رمانی است که به قلم ویلیام لیندزی گرشام نوشته شده است. این رمان در گذشته هم مورد اقتباس قرار گرفته است و اولین فیلم توسط کمپانی فاکس و در سال ۱۹۴۷ اکران شد.

داستان رمان کوچه کابوس حول محور یک شخصیت مغرور و کلاهبردار به نام استانتون کارلایل می‌چرخد که ترفندهای مختلف تجارتی را یاد می‌گیرد. او از این ترفندها استفاده می‌کند و خودش را به عنوان یک معلم مذهبی و معنوی معرفی می‌کند. او قصد دارد که با این کار، افراد ثروتمند و ضعیف را طعمه خود قرار دهد.

این فیلم به زودی در چارخونه در دسترس قرار خواهد گرفت.

https://mag.charkhoneh.com/11993
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *