فیلم ماتریکس 4 – مهیج ترین نبرد توهم و واقعیت

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم ماتریکس 4 – مهیج ترین نبرد توهم و واقعیت
فیلم ماتریکس 4 – مهیج ترین نبرد توهم و واقعیت
فیلم ماتریکس 4
فهرست محتوا

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در انتظار فیلم جدید ماتریکس بودید، خبر خوش این که ماتریکس 4 بالاخره روی پرده میرود. فیلم ماتریکس 4 یکی از نمادین‌ترین دنیاهای تاریخ سینما و یک فیلم انقلابی در تلفیق ژانرهای گوناگون محسوب می‌شود.

در ماتریکس 4 تک‌تکِ دیالوگ‌ها، تصاویر، ایده‌ها و جزییات تشکیل‌دهنده‌ به‌شکلی خاص در ذهن همگی ما نفوذ می‌کند.

این فیلم به نوعی ماهیت حضور وجود ما را در این دنیا به تصویر می‌کشد و تصوری خاص از حقیقت دنیای پیرامون را در ذهن تداعی می‌کند چیزی مانند بیگ بنگ.

ماتریکس ابتدای داستان رو با زندگی ساده ای شروع میکند که در حقیقت آنچنان هم ساده نیست. در واقع تمامی مردم اسیر سلطه ماشینی شده و خوشان هم از این واقعه مطلع نیستند. این سیستم به محض تشخیص افراد مطلع سریعا آنها را حذف کرده و از بین میبرد.

یکی از ویژگی های محیط ماتریکس این است که کسی توان حمله یا مقاومت در برابر ایجنت ها یا ماموران ویژه ماتریکس را ندارد. تنها گروهی توانسته اند خود را مخفی کنند و سالها منتظر منجی خود بمانند.

نئو که از زندگی عادی خسته شده است به این دنیا مشکوک شده است و توسط ترینیتی به مورفیوس معرفی میشود تا دنیای بشریت رو نجات بدهند.

شاید اولین افرادی که در سال ۱۹۹۹ برای دیدن ماتریکس به سینما رفتند نمی‌دانستند که با چه پدیده ای روبرو هستند. بسیاری در ذهنشان تصوری شبیه به فیلم جنگ ستارگان را تداعی می‌کردند.

اما با دیدن آن و شنیدن اصطلاحات ماترکس متوجه شدند وارد دنیایی دیگر از حقیقت شده‌اند که شاید ترس از وجود حقیقی آن تا حدی ذهنشان را درگیر کرده باشد.

ماتریکس 4 و اتفاقات سه دوره ماتریکس

در آخرین قسمت یعنی بخش سوم ماتریکس، نئو برای از بین بردن مامور اسمیت خود را قربانی کرد و بشریت را از دست هوش مصنوعی نجات داد. در این قسمت احتمال اینکه نئو توسط هوش مصنوعی بازسازی بشود وجود دارد و افشای هویت اصلی نئو اصلی‌ترین سوال است. به طور یقین در این قسمت پرده از راز حفره خرگوش یا همان ماتریکس هم برداشته می‌شود.

 

ماتریکس 4 رستاخیز ها

 

نبرد با خود در ماتریکس 4

نبردها و قیامهای ماتریکسی قرار است بعد جدیدی را در جهان به ارمغان بیاورد که توسط نسخه اصلی 1999 برنامه ریزی شده و بازگشت نئو را نشان می‌دهد. نئو با بازی کیانو ریوز در داستان با چهره های آشنا روبرو می‌شود، نسخه‌های کمی تغییر یافته رویدادهای گذشته را تجربه می‌کند.

اما او سرانجام به موقعیت خود می‌رسد و سرنوشت خود را در یک ماتریس جدید می‌پذیرد. با این حال، برای انجام این کار باید از نیروی اسرارآمیزی جان سالم به در ببرد که به نظر می‌رسد قصد سرکوب خود واقعی نئو را دارد.

در تریلر فیلم ماتریکس 4 به نظر می‌رسد درمانگر ناشناس هریس یک شرور اصلی خواهد بود، یا حتی ممکن است او در واقع نسخه جدیدی از معمار باشد. نقش معمار در ارزش‌ گذاری‌های ماتریکس بسیار عمیق است. علی رغم محدود بودن زمان نمایش در قسمت‌های دوم و سوم، نمی‌توان اهمیت شخصیت را در تاریخ و مکانیک دنیای مجازی بیش از حد ارزیابی کرد.

 

دانلود فیلم ماتریکس 4

 

معمار ماتریکس 4 کیست؟

در واقع در ماتریکس معمار برنامه ای است که مسئول ایجاد ماتریکس و بطوری ناخواسته مسئول وجود نئو است. در طول تاریخ جنگ با ماشین ها، معمار به عنوان طراح شش نسخه متمایز از ماتریکس عمل کرده است. هر کدام یک خلاقیت ریاضی تقریباً کامل است، به جز یک نقص، یک فرد غیر عادی که همیشه برای مبارزه برای بشریت قیام می‌کند.

با توجه به ارتباط عمیقی که او با ذات خود ماتریکس دارد، حضور معمار در رستاخیزهای ماتریکسی اصلاً تعجب‌آور نخواهد بود. همچنین مشخص است که معمار شیفته نئو بوده است.

معمار که ابتدا با عکسبرداری مختصری از مانیتورهای تلویزیونی که در حال تماشای Neo زندانی در اصل The Matrix بودند، مورد تمسخر قرار گرفت. او اولین حضور رسمی خود را در 2003 The Matrix Reloaded طی صحنه ای انجام داد. در آن او عملکرد خود و تاریخچه ماتریکس را برای Neo توضیح می‌دهد.

اگر هریس قرار است نقش معمار را بازی ‌کند، وقتی به‌عنوان درمانگر خود ظاهر می‌شود منطقی به نظر می‌رسد. زیرا به معمار این امکان را می‌دهد که نئو را مطالعه کند، وارد سرش شود و شاید بهتر بتواند قدرت های او را درک کند.

او با تجویز قرص‌های آبی معمار همچنین می‌تواند نئو را زیر نظر داشته باشد و او را از درک مجدد پتانسیل کامل خود منع کند. در انقلاب ها، دیده می‌شود که اوراکل پس از نابودی پوسته بیرونی خود تغییر شکل می‌دهد و مورفیوس در قسمت چهار ماتریکس نیز دچار تغییر ظاهر شده است.

تیم چارخونه برای جلب رضایت شما مخاطبین عزیز تلاش دارد تا جدیدترین فیلمهای سال 2021 و فیلمهای 2022 را در سریعترین زمان ممکن با دوبله فاسی و یازیرنویس فارسی منتشر و در دسترس قرار دهد.

https://mag.charkhoneh.com/11999
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *