نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی 3 – Spider Man: No Way Home

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی 3 – Spider Man: No Way Home
نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی 3 – Spider Man: No Way Home
اسپایدر من 3 - مردعنکبوتی 2021
فهرست محتوا

جدیدترین نسخه فیلم اسپایدرمن با نام Spider Man No Way Home به نوعی نقطه عطف تمام فیلم‌های اسپایدرمن است. اسپایدرمن 2021  پس از مدت‌ها انتظار به اکران عمومی درآمد. جدیدترین نسخه مرد عنکبوتی بیست و هفتمین فیلم از فیلم‌های کمپانی مارول است. همچنین این فیلم سومین فیلم از مجموعه فیلم‌های مردعنکبوتی است که به صورت مشترک توسط سونی، دیزنی و مارول ساخته می‌شود و در دنیای سینمایی مارول جریان دارد.

فیلم مرد عنکبوتی 2021 از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی مارول هم محسوب می‌شود. این فیلم به ‌دست کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده با استعداد، جان واتس ساخته شده است. جان واتس فیلم های Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه)، فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)، فیلم Cop Car (ماشین پلیس) و فیلم Clown (دلقک) را نیز کارگردانی کرده است. در این فیلم بازیگران هنرمندی مثل تام هالند در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن، زندیا در نقش ام جی، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، جیکوب باتالون (ند لیدز)، ماریسا تومی (می پارکر)، مارتین استار (راجر هرینگتون) به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شایعات بسیار زیادی درباره فیلم مردعنکبوتی وجود داشت. در تریلر فیلم، گرین گابلین، دکتر اختاپوس، مرد شنی، لیزارد(مارمولک) و الکترو بودیم. تمامی این شخصیت‌ها در واقع ابرشرورهای فیلم‌های قدیمی مردعنکبوتی بودند که در سه‌گانه‌ای که توبی مگوایر نقش مرد عنکبوتی را ایفا می‌کرد و یا دو فیلم مرد عنکبوتی که اندرو گارفیلد نقش مرد عنکبوتی را ایفا می‌کرد، حضور داشتند.

این فیلم تا این لحظه امتیاز ۷۱ را از بین ۳۲ بررسی در سایت متاکریتیک به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده کریس مک‌کنا و اریک سامرز بوده است.

این هنرمندان فیلمنامه خود را براساس شخصیت‌هایی که استن لی و استیو دیتکو در دنیای کمیک بوکی مرد عنکبوتی خلق کرد بودند، نوشتند. کوین فایگی و ایمی پاسکال نقش تهیه‌کنندگان این اثر را داشتند.

 

دانلود فیلم مرد عنکبوتی 3

 

معرفی فیلم مرد عنکبوتی 2021

برای اولین‌بار در تاریخ سینمایی مرد عنکبوتی،  قهرمان دوست‌داشتنی ما دیگر هویت مخفی‌ ندارد و دیگر نمی‌تواند زندگی طبیعی خود را از خطرات بزرگ دور کند، خطراتی که بخاطر ابرقهرمان بودن، در زندگی‌اش به وجود می‌آید. زمانی‌که او از دکتر استرنج کمک می‌خواهد، خطرات و ریسک‌ها چندین برابر می‌شود. همین اتفاق، او را مجبور می‌کند تا به این پی ببرد که اسپایدرمن بودن، واقعا چه معنا و مفهومی دارد.

در اسپایدرمن شاهد هیجان و سورپرایزهای بسیاری هستیم که موجب می‌شود مخاطب تا لحظه آخر جذب فیلم بماند. نکته دیگری که درباره این فیلم وجود دارد، این است که باید در تمام بخش‌های فیلم به آن توجه کامل داشت. حتی در مواقعی که تیتراژ هم در حال پخش است، برخی از سکانس‌های مهم در آن مشاهده می‌شود که به موضوع داستان مرتبط است.

در این فیلم به طرز عجیبی متوجه شخصیت واقعی مرد عنکبوتی می‌شویم. روال عادی و طبیعی زندگی پیتر پارکر (اسپایدرمن) به‌کلی مختل شده و حتی جان افراد نزدیک به او هم در خطر باشد. پارکر برای نجات از این وضعیت، به سراغ دکتر استرنج رفته و از درخواست دارد تا به او برای بازگشت به زندگی عادی کمک کند.

او به دنبال طلسمی است که بتواند کاری کند که همه مردم سراسر جهان، هویت واقعی وی را از یاد ببرند. البته پارکر بیشتر قصد دارد هویت واقعی خود را از نامزد خود ام‌جی (زندایا)، بهترین دوست خود (جیکوب باتالون) و حتی عمه می (ماریسا تومی) برای همیشه پنهان کند.

این وقایع به شکل هیجان انگیزی ما را به قضاوت درباره اسپایدرمن می‌کشاند.

 

مرد عنکبوتی 3

 

نظر منتقدان درباره فیلم مرد عنکبوتی 2021

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که اسپایدرمن 3 یکی از بهترین فیلم‌های شرکت مارول است. اسپایدرمن 3 توانسته مخاطب را از همه لحاظ کاملاً راضی کند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها نظرات بسیار مثبتی نسبت به آن داشتند.

منتقدان این اثر اکشن و ماجراجویی، بیشتر از هر چیزی به تحسین بازیگران برای هنرنمایی فوق‌العاده‌شان، عمق احساسی، فیلم‌برداری، صحنه‌های اکشن، جلوه‌های بصری، کارگردانی، شرورها، فیلمنامه، موسیقی متن و برآورده کردن انتظارات طرفداران پرداختند.

بسیاری از طرفداران باور دارند که ویلم دفو که نقش گرین گابلین را بازی می‌کند، در این فیلم بیشتر از سری فیلم‌های قبلی درخشید.

از طرف دیگر هم ۱۰۸ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

اکثر منتقدان اذعان داشتند که این فیلم از نسخه های قبلی خود بسیار بهتر عمل کرده و می‌توان آن را نقطه عطفی برای مجموعه فیلم‌های اسپایدرمن دانست.

این فیلم به زودی در چارخونه در دسترس قرار خواهد گرفت.

https://mag.charkhoneh.com/12008
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *