سرگرمی هایی از جنس یلدا در چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » سرگرمی هایی از جنس یلدا در چارخونه
سرگرمی هایی از جنس یلدا در چارخونه
فیلم و سریال شب یلدا
فهرست محتوا

واژه یلدا یک واژه سریانی است که در قرن سوم میلادی وارد زبان فارسی شده است و پیروان میترا از آن به عنوان واژه‌ای که به تولد میترا اشاره دارد استفاده می‌کردند.

زایش‌ مهر که در زبان فارسی با نام شب یلدا و شب چله نیز شناخته می‌شود در تقویم ایرانی در شب قبل از اولین روز ماه دی یعنی اولین روز فصل زمستان جشن گرفته می‌شود.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین شب ها برای تمام ایرانیان شب یلدا است. مهمانی‌ها و دورهمی‌های شب یلدا از ماندگار ترین و شیرین‌ترین خاطرات برای همه ما به شمار می رود. اما با توجه به وجود بیماری کرونا همچنان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم رفت و آمد به خانه اقوام و دوستان خود هستیم.

امسال هم هرکدام از ما در خانه خود به برگزاری شب یلدا مشغول خواهیم شد و امیدمان این است که با از بین رفتن این بیماری هرچه زودتر بتوانیم عزیزانمان را در آغوش بکشیم و بازهم در کنار آنها قرار بگیریم.

با توجه به تمامی این مسائل اما همچنان میتوانیم با سرگرمی‌هایی، از راه دور هم در کنار یکدیگر طولانی‌ترین شب سال را به خوشی و سلامتی بگذرانیم. میتوانیم به زیبایی هرچه تمام‌تر یک شب یلدای زیبای مجازی در کنار دوستان و اعضای خانواده خود داشته باشیم.

 

سرگرمی های شب یلدا

 

حافظ خوانی شب یلدا

سنت های کهن ایرانیان همواره دلنشین و جالب و پر از فلسفه و حکمت های خاص است. اینکه در بلندترین شب سال در محفل گرم خانواده ها، افراد تفالی به لسان الغیب می زنند، جای تامل و تفکر دارد. شب یلدا شب شعر ناب ایرانی، شب حافظ و فردوسی است. یکی از سرگرمی های شب یلدا که اعضای خانواده کنار هم انجام میدهند حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ است.

به راحتی میتوانید با استفاده از اپلیکیشن‌های فال حافظ دوستان خود را به شکل مجازی سرگرم کنید یا با مشاعره، کمی معلومات ادبی‌تان را آزمایش کنید.

دریافت اپلیکیشن فال حافظ

قصه خوانی و مثل گویی در شب یلدا

علاوه بر شعر و شعرخوانی و فال حافظ، در شب یلدا خانواده ها دور هم جمع می شوند و به داستان گویی بزرگ ترها گوش فرا می دهند. قصه هایی زیبا و دلنشین از قهرمان هایی خیالی که شنیدشان برای همه ما لذت بخش خواهد بود. اما با توجه به شرایط موجود اگر نگران سلامتی  پدر بزرگ و مادربزرگ خود هستید به راحتی میتوانید به قصه‌های صوتی که توسط گویندگان مطرح و خوش صدا خوانده می‌شود، گوش بدهید.

منتخب کتابهای صوتی در چارخونه

بازی های گروهی در شب یلدا

بازی های گروهی در زمان قدیم از جمله سرگرمی های شب یلدا بود. اما حالا که نمیتوانیم به صورت فیزیکی در کنار هم حضور داشته باشیم با انجام بازی های گروهی فکری یا چالشی و سرعتی میتوانیم با هم در ارتباط باشیم.

بازی های فکری جز مهیج ترین بازی ها در هر گروه سنی است. بازی های فکری علاوه بر ایجاد شور و نشاط، مزیت های فراوانی نیز به دنبال دارد. از مزیت های مهم بازی های فکری می توان به تقویت حافظه، تمرکز، برنامه ریزی و سرعت در حل چالش‌ها نام برد.

خیلی مهم است که کودکان و نوجوانان بازی های فکری مربوط به سن خود را انجام دهند. شما می‌توانید بازی‌هایی را انتخاب کنید که محدودیت سنی نداشته باشند. به شما پیشنهاد می‌شود از این بازی‌ها برای سرگرمی‌های شب یلدا استفاده کنید.

بعضی از این بازی های گروهی را به شما معرفی میکنیم.

فوتبال PES 2021 در 2 نسخه (انگلیسی و فارسی)

نیدفور اسپید ماست وانتد 5

کانتر استریک سورس (آنلاین+آفلاین)

تماشای فیلم و سریال در شب یلدا

میرسیم به مهمترین سرگرمی شب یلدا و شب‌های دیگر که تماشای فیلم و سریال جدید با دوبله فارسی است. یلدای امسال را میتوانیم در کنار اعضای خانواده به دیدن فیلم و سریال بپردازیم. تماشای فیلم‌های جدید بهترین تجربه‌ی مشترکی است که می‌تواند در کنار خوردن میوه‌های رنگارنگ و آجیل‌های خوش طعم برای تمامی اعضای خانواده سرگرم‌کننده باشد. ژانرهای مختلف فیلم برای سلیقه های مختلف وجود دارد. سال 2021 یکی از مهیج‌ترین سالها از لحاظ ساخت فیلم بوده است. زیرا پس از یک دوره سکون در صنعت فیلمسازی، ناگهان با اکران تعداد زیادی فیلم‌های جدید روبرو شدیم.

دانلود فیلمهای جدید 2021

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *