بهترین کتابهای روانشناسی

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » بهترین کتابهای روانشناسی
بهترین کتابهای روانشناسی
معرفی بهترین کتابهای روانشناسی
فهرست محتوا

سلامت ذهنی و روان به شدت بر جنبه های مختلف زندگی تاثیرگذار است. سلامت ذهن کمک میکند تا از لحاظ جسمی نیز فرد در آرامش و آسایش باشد.

هر شخص ممکن است در زندگی خود با چالش های مختلفی رو به رو شود که این چالش ها می‌تواند سلامت روانی و ذهنی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. بسیاری از چالش ها ممکن است واکنش های احساسی شدید و ناسالمی را به وجود آورد در این زمان است که باید بتوانیم با روشهایی خاص فشارهای روانی ناشی از این چالش ها را از بین ببریم.

سازمان بهداشت جهانی سلامت روانی را اینگونه تعریف کرده است: «کیفیت زندگی یک فرد که می تواند توانایی های خود را شناسایی کند و با استرس های روزمره به راحتی کنار بیاید. یک فرد سالم از لحاظ روانی باید بتواند به راحتی کار کند و با جامعه در مشارکت باشد».

ایجاد فضای آرام و عبور از مراحل سخت و احساسات منفی مانند غم، اضطراب، ترس و حتی افسردگی نیاز به مهارتهای خاصی دارد که میتوان این مهارتها را از طریق مطالعه کتابهای روانشناسی، شنیدن کتابهای صوتی، مراجعه به مشاوره و … کسب کرد.

کتابهای زیادی در زمینه روانشناسی وجود دارد که به افراد همچون پزشک و مشاوری حاذق کمک میکند در شرایط سخت و بحرانی بهترین تصمیم را بگیرند.

کتابهای روانشناسی مخصوص والدین

ارتباط موثر با فرزندان به خصوص در دوره نوجوانی همیشه یکی از دغدغه های مهم خانواده ها و والدین بوده است. ایجاد رابطه‌ای مناسب بین اعضا و ایجاد فضای خانوادگی سالم کاملا ضروری است. پدر و مادر همیشه به عنوان الگوهای رفتاری برای فرزندان محسوب میشوند و انتخاب شیوه‌های تربیتی، برخوردها و رفتارهای مناسب می‌تواند اختلاف بین والدین، تعارض در شیوه تربیتی و مشکلات دیگر را از بین ببرد. جامعه امروز دیگر شبیه جامعه سنتی گذشته نیست و والدین نیاز دارند تا با مطالعه و پیدا کردن شناخت، همانند یک دوست صمیمی در کنار کودک و نوجوان خود قرار بگیرند.

کتابهایی که می‌تواند به والدین در زمینه ارتباط موثر با کودکان کمک کند:

روانشناسی برای والدین: شواهد روان‌شناسانه را درباره موضوعات فرزندپروری از تولد تا نوجوانی به شکلی قابل فهم عرضه می‌کند. با این هدف که پلی میان کتاب‌های روانشناسی کودک و کتب سنتی فرزندپروری باشد.

آیا تاکنون این سوالات را از خود پرسیده‌اید: آیا بهتر است در برخورد با فرزندانم سخت‌گیر باشم یا آسان‌گیر؟ اگر فرزندم قربانی قلدری شود، چه اقدامی باید انجام دهم؟ چگونه نوجوان خود را به گفتگو با خودم تشویق کنم؟ اگر فرزندم دچار خوانش‌پریشی شود چه اقدامی باید انجام دهم؟ کتاب روانشناسی برای والدین: از تولد تا نوجوانی  پاسخ این پرسش‌ها را بر پایه تحقیقات روانشناختی ارائه می‌کند.

والدین اندیشمند، کودکان متفکر: میرنا بی. شور به شما نشان می‌دهد که چگونه والدین و کودکان از سنین پیش‌دبستانی تا سال‌های نوجوانی از شیوه‌ی «من می‌توانم مشکل را حل کنم» استفاده می‌کنند.

کتاب والدین اندیشمند، کودکان متفکر به شما می‌آموزد که پیش از واکنش نشان دادن به کودکتان، مسائل را بسنجید. همین مسئله به به آنان الهام می‌بخشد تا پیش از انجام هر کاری به آن فکر کرده و جوانب را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

این راهنمای مرجع جامع، موضوعات متنوعی را نظیر هوش، شخصیت، نیازهای ویژه و سلامت روان را دربرمی‌گیرد و هنگامی که موضوعات مختلفی در زندگی کودکان پیش می‌آید، والدین به این کتاب رجوع خواهند کرد.

راهنمای سلامت روان کودکان-شرم: در این راهنمای ساده ولی در عین حال جامع، بتسی دو تیری توصیفی دقیق برای درک بهتر احساس شرم در کودکان و نحوه ی پاسخ دهی به آن برایمان فراهم می کند. بررسی تجربه ی شرم موضوع مهمی است، چرا که بسیاری از ما این احساس را با احساس گناه، اضطراب، پشیمانی، خجالت‌زدگی یا تنفر اشتباه می‌گیریم.

 

کتابهای صوتی روانشناسی

 

بهترین کتابهای روانشناسی موفقیت

اولین گام در این مسیر موفقیت، خودآگاهی، خودشناسی، شناخت نقاط قوت، تحلیل توانایی‌ها و کشف استعدادهای خود است. با کسب آگاهی از نقاط ضعف و مدیریت بر خود، احساسات، افکار، گفتار و رفتارمان میتوانیم به خوبی در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

خودشناسی، انگیزه را در مسیر رسیدن به اهداف افزایش می‌دهد. هدف هر چه باشد با آگاهی نسبت به خود، بهتر و عاقلانه تر میتوان در مسیر اهداف مهم و با ارزش قدم برداشت.

برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید انگیزه لازم ایجاد کرد. هیچ کس به اندازه خود فرد قادر به تغییر تفکر درونی نیست.

با مطالعه کتاب‌های روانشناسی و یا گوش دادن به کتاب های صوتی، میتوان تغییرات بسیار موثر و محسوسی در راستای رسیدن به اهداف و تفکر مثبت ایجاد کرد.

بهترین کتابهای روانشناسی شخصیت

باشگاه پنج صبحی‌ها: کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها اثر شگفت‌انگیز رابین شارما، یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در زمینۀ موفقیت و روانشناسی خودسازی است که تاکنون به چندین زبان در کشورهای مختلف ترجمه شده است. خواندن این اثر تحولی شگرف در مدیریت فردی ایجاد می‌کند.

اثر مرکب: کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی کتابی قدرتمند و عملی است که راه‌های ایجاد تحولی شگفت‌انگیز در زندگی، درآمد و موفقیت افراد را بیان می‌کند. دارن هاردی کارشناس و مشاور کارآفرینی و سردبیر مجله موفقیت آمریکا کتاب اثر مرکب را تالیف کرده است. موضوع کتاب روش‌های دستیابی به موفقیتی فراتر از حد تصورتان است. در این کتاب هیچ حیله و اغراقی در کار نیست. این کتاب تنها حاوی حقایق است و این‌که چگونه موفقیت را کسب کنید.

نسخه بهتر خودت: جول اوستین، یکی از بهترین روان‌شناسان انگیزشی و کشیش کلیسای بزرگ لیکوود در کتاب نسخه بهتر خودت شما را عازم یک سفر درونی می‌کند. سفری که شما را با بخش‌هایی از وجودتان آشنا می‌کند که ممکن است تا پیش از این به ندرت به آنها توجه کرده باشید.

جول اوستین در این کتاب هفت نکته کلیدی ارائه می‌کند تا با اجرای آنها به نسخه بهتری از خود برسید. یعنی خودتان را از هر نظر ارتقا دهید. تأثیرگذارتر عمل کنید. خدا را بهتر بشناسید، همسر، پدر، مادر، مشوق، مربی، کارمند، کارفرما و مدیری بهتر باشید.

 

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *