فیلم جیغ 5 – متا ورژن وحشت و دلهره

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » فیلم جیغ 5 – متا ورژن وحشت و دلهره
فیلم جیغ 5 – متا ورژن وحشت و دلهره
فیلم جیغ 5
فهرست محتوا

اسلشر متا ورژن آمریکایی به نام جیغ 5 به زدی نمایش داده خواهد شد. پنجمین قسمت این فیلم درحالی اکران میشود که کارگردانی آن را بتینلی اولپین و جیلت بر عهده داشته و توسط وندربیلت، چاد ویللا، پل نینستین و ویلیام شراک تولید می‌شود و فیلمنامه نویس اصلی کوین ویلیامسون به عنوان تهیه کننده اجرایی در این فیلم فعالیت می‌کند.

اولین قسمت این مجموعه سراسر دلهره و خونین محصول سال ۱۹۹۶، توسط وس کریون کارگردانی شد و کوین ویلیامسون نویسنده آن بود. در قسمت اول فیلم جیغ میبینیم که زن جوانی در شهری کوچک توسط یک قاتل با ماسک کشته می‌شود. این قاتل به دلیل فرم ماسکی که به صورت داشت بعدها با نام Ghost Face یا صورت روحی شناخته می‌شود. قسمت های بعدی فیلم جیغ، بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ و ۲۰۱۱ به سینما آمد و ستاره‌هایی مثل نو کمبل، کورتنی کاکس، دیوید آرکت و لیو شرایبر در آن‌ها بازی کردند.

از جمله کارهای کارگردانان این فیلم میتوان به فیلم «آماده باشی یا نه» اشاره کرد. این فیلم با بودجه‌ای ۶ میلیون دلاری ساخته شد اما در سرتاسر دنیا ۵۷.۶ میلیون دلار فروش داشت. سامارا ویوینگ، آدام برودی، اندی مک‌داول و هنری چرنی از بازیگران این فیلم بودند.

از نظر منتقدین فیلم جیغ با فیلم‌نامه هوشمندانه‌ حیاتی دوباره به ژانر وحشت داد. اما تنها دلیل محبوبیت این فیلم نه تنها فیلمنامه آن بلکه حضور بازیگرانی بود که به قوانین بازی در یک فیلم ترسناک کاملا مسلط بودند. هرچند اولین باری نبود که وس کیون همه‌ جوانب را در نظر می‌گرفت. پیش از آن نیز فیلم کابوس تازه (New Nightmare) را نیز او کارگردانی کرده است.

 

دانلود فیلم جیغ جدید

 

رونق بازار فیلم‌های ترسناک

با ساخت فیلم جیغ کارگردانان و شرکت‌های سازنده دیگر فیلم نیز به این فکر افتادند که فیلم‌های جدیدتری از  ژانر ترسناک را ساخته و به نمایش بگذارند. به این ترتیب فیلم‌نامه‌‌های زیادی به تقلید از فیلم جیغ نوشته شد. یکی از دلایل موفقیت فیلم جیغ یکی پس از دیگری، پیروی از یک فرمول ثابت است.

بجز جیغ 3 که نویسنده آن ایرن کروگر بود ویلیامسون نویسنده دیگر قسمت‌های مجموعه جیغ است پیشنهاد تغییر در فیلمنامه جیغ ۵ را داد و گفت «برعکس روشی که ما عمل کردیم عمل کنید. من نگرانم که جیغ ۵ داستانی تکراری داشته باشد. فیلم‌های زیادی مشابه جیغ ساخته شده‌اند و نگرانی من تکرار دوباره‌ این قصه و طی کردن همان مسیر است. چیزی که در جیغ دوست دارم رویکرد تازه‌ آن است. این فیلم، جدید و در عین‌حال نوستالژیک است و ترکیب بی‌نقصی را برای ساخت قسمت بعدی جیغ ارائه می‌دهد. این چیزی است که مرا بیش از هر چیزی هیجان‌زده می‌کند.

باید این موضوع را در نظر گرفت که اگر این فرمول کلی داستان فیلم جیغ تغییر کند، این فیلم، دیگر فیلم جیغ نخواهد بود. البته پیشنهاد ویلیامسون این نبود که این فرمول به کل کنار گذاشته شود بلکه پیشنهاد او به نویسندگان فیلم‌نامه، جیمز لاوسون و گای بوسیک پیدا کردن راه‌حل برای نوشتن فیلم‌نامه‌ای بوده که در عین نوستالژیک بودن، موضوع تازه‌ای را هم در برداشته باشد. نظر ویلیامسون این بود که از سادگی فیلمنامه جیغ ۵ کمی کاسته شود و داستان کمی پیچیده‌تر شود.

 

دانلود فیلم جیغ 5

 

ستاره های فیلم جیغ 5

فیلم جدید جیغ با بازی چهره‌هایی آشنا اکران خواهد شد و در آن دیوید آرکت و کورتنی کاکس هر دو حضور دارند.

ستاره‌ فیلم Scream 5، نو کمبل در برنامه‌ای گفت: بدون حضور وس انجام این پروژه واقعا ترسناک است. هرچند کمبل در آخر قرار داد همکاری را پس از دریافت نامه از طرف فیلم‌سازان و تماشای فیلم آماده‌ باشی یا نه (با عنوان اصلی Ready or Not) امضا کرد و گفت: امشب فیلم آماده‌ باشی یا نه را دیدم و به این نتیجه رسیدم که این دو کارگردان از پس ساخت فیلم جیغ برخواهند آمد.

جیغ ۵ بازیگران جدیدی مثل ملیسا باررا و جنا اورتگا را هم دارد. در خبری فاش شد که سامارا ویوینگ نیز قرار بوده جزو تیم بازیگران باشد. سامارا ویوینگ در فیلم قبلی کارگردانان فیلم ترسناک جیغ ۵ حضور داشت. مت بتینلی و تایلر گیلت سعی داشتند او را به فهرست بازیگران اضافه کنند اما او در مصاحبه با مجله کلایدر فاش کرد که به دلیل مشکلات برنامه‌ریزی زمانی نتوانسته است دعوتشان را بپذیرد.

فیلم جیغ ۵ در 14 ژانویه ۲۰۲۲ اکران شد و در چارخونه به زودی فیلم جیغ 5 دوبله فارسی و فیلم جدید جیغ با زیرنویس فارسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

برای دانلود فیلم جیغ 5 به این لینک مراجعه کنید.

 

https://mag.charkhoneh.com/12116
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *