نکات جذاب و جالب سریال این ما هستیم

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » نکات جذاب و جالب سریال این ما هستیم
نکات جذاب و جالب سریال این ما هستیم
سریال این ما هستیم
فهرست محتوا

سریال این ما هستیم یا (This is us) یک سریال تلویزیونی کمدی، درام و تراژیک آمریکایی است که توسط دن فوگلمن ساخته شد و برای اولین بار در سپتامبر 2016 از شبکه ان بی سی پخش شد. این سریال حول محور خانواده ای به نام پیرسون و اتفاقات بین اعضای خانواده میچرخد. ماجراهای سریال این ما هستیم را زندگی یک پدر و مادر و سه فرزند آنها تشکیل می‌دهد.

داستان زندگی این خانواده در دو بازه زمانی مختلف بازگو می شود. در یک بازه زمانی جک و ربکا را به عنوان والدینی جوان در دهه ۱۹۸۰ و دیگری زمان حال که فرزندان ۳۷ ساله خانواده یعنی کوین، کیت و رندل را می‌بینیم. در بخشی که به زمان گذشته تعلق دارد، تولد فرزندان خانواده در روز تولد جک اتفاق افتاده و او با چالش و سختی‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود و این آغاز ماجراهای خانواده پیرسون بوده و به خوبی تمامی چالش‌های خانواده را به نمایش می‌کشد.

یکی از ویژگی‌های این سریال این است که داستان این خانواده از کودکی تا بزرگ‌سالی بچه‌ها به‌صورت پیوسته نمایش داده نمی‌شود و مخاطب را خسته و دلزده نمی‌کند. در واقع مخاطب چهار دهه از زندگی آنها را به‌صورت فلش‌بک مشاهده کرده و این نوع روایت درک بهتری از تأثیر رویدادهای کودکی بر بزرگسالی به بیننده ارائه می‌دهد.

در این سریال کیت به چاقی مفرط دچار است، کوین درگیر سردرگمی دوران مجردی و همچنین با مشکلات کاری روبه‌رو است. رندال هم که به‌تازگی پدر واقعی خود را پیدا کرده از اضطراب شدید رنج می‌برد.

در هر بخش از سریال این ما هستیم، نکات تازه‌ای از جزئیات زندگی و شخصیت آنها با فلش‌بک به گذشته مشخص و ریشه مشکلات پیدا می‌شود. در بخش‌هایی از فیلم، که در آنها ریشه معضلات بررسی می‌شود، جنبه‌های آموزشی‌ خود را به خوبی نمایان می‌کند.

بررسی سریال پربازدید این ما هستیم

با توجه به محور اصلی این سریال نهاد خانواده ، مهم‌ترین نهاد اجتماعی است که در شکل‌گیری ویژگی‌های شخصیتی ما نقش اساسی دارد. شخصیت‌پردازی‌های این سریال بسیار درست و به جا هستند و مفاهیم ارائه شده در این فیلم نشان می‌دهد که یک تیم روانشناسی قوی در پشت آن حضور داشته ‌است.

چالش‌های چندفرزندی، فرزندخواندگی، انواع اعتیاد و آسیب‌های آن، اثرات مخرب جنگ، تعامل اجتماعی و ارتباط موثر و درست با خانواده و اطرافیان، سوگواری و کنار آمدن با غم و اندوه هنگام از دست‌دادن عزیزان، تمامی رفتارها و واکنش‌های شخصیت‌های فیلم به خوبی گویای این فرضیه است.

در این سریال خبری از صحنه‌های هیجانی و اکشن نیست و داستان روزمره و اتفاقات رایجی است که در زندگی همه ما رخ می‌دهد. اتفاقاتی که به نظر ساده می‌آیند، اما ریشه بسیاری از رفتارها و چالش‌های ما در آینده نه‌چندان دور هستند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سریال آمریکایی پرداختن به موضوع نژادپرستی است. در سکانس‌های مختلفی باورهای نادرست درباره نژادپرستی به چالش کشیده می‌شود. از این سریال می‌آموزیم تا انسان‌ها را با مرزهای نژادی و رنگ پوست و ظاهر قضاوت نکنیم.

 

دانلود سریال این ما هستیم

 

نویسندگی و کارگردانی

دن فوگلمن کارگردان آمریکایی این فیلم است که تاکنون به‌عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان در دنیای سینما فعالیت داشته است. فوگلمن نویسندگی انیمیشن‌های معروفی مانند «ماشین‌ها» و «گیسوکمند» را به عهده داشته است. او در سینما، فیلم‌های «دنی کالینز» و «خود زندگی» هم ازجمله آثاری‌اند که نویسندگی و کارگردانی آنها را انجام داده است. فوگلمن در سریال This is us نقش مدیسن، دوست صمیمی کیت را بازی می‌کند.

شاید جالب باشد که بدانید سریال این ما هستیم چهار نویسنده دارد. دن فوگلمن علاوه بر کارگردانی، نویسنده این سریال در کنار کی اویاگان، آورین سکوایر و دونالد تد است.

کی اویاگان تاکنون موفق به دریافت جایزه تصویری NAACP و نامزد دریافت جایزه بهترین نویسنده آمریکایی شده و نویسندگی هفت اثر موفق ازجمله Queen Sugar را در کارنامه خود دارد.

آورین سکوایر هم نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و گزارشگر آمریکایی است که معروف‌ترین اثرش سریال This is us است.

دونالد تد، نویسندگی بیش از سی اثر را بر عهده داشته و از جمله کارهای موفق او می‌توان به Life as We Know It ،For The People و I’m with Her اشاره کرد.

جمع بندی

این سریال نظر مخاطبان و منتقدین را به یک اندازه جلب کرده و با امتیاز ۸.۷ در سایت IMDB نامزد جوایز بسیاری از جمله نامزدی برای بهترین سریال درام در گولدن گلاب و کریتیک چویس اواردز شد. همچنین به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی توسط انجمن فیلم آمریکا نیز انتخاب شد.

استرلینگ کی براون برای بازی در سریال این ما هستیم برنده جوایز متعددی از جمله اِمی، گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران آمریکا، جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان و جایزه ایمیج نیز شد.

https://mag.charkhoneh.com/12133
1/5 - (1 امتیاز)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *