خاندان گوچی – داستانی غم‌انگیز از زندگی پر زرق و برق

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » خاندان گوچی – داستانی غم‌انگیز از زندگی پر زرق و برق
خاندان گوچی – داستانی غم‌انگیز از زندگی پر زرق و برق
فهرست محتوا

گوچی یک برند لوکس و یکی از موفق ترین برندهای تجاری در جهان است که از ابتدای به وجود آمدنش همواره با حاشیه هایی همراه بوده است. بیشتر حواشی این برند از اختلافات خانوادگی سرچشمه گرفته و مسائل حقوقی زیادی را پشت سر گذاشته است. اما یک اتفاق تراژدی باعث شد تسلط این خاندان بر مدیریت برند با تزلزل مواجه شود. این اتفاق به نحوی آغازگر دوره جدید اوج گیری گوچی نیز بود و توانست دوباره جایگاه خود را در بازار مد تثبیت شد.

با نگاهی گذرا به اتفاقات پیش آمده برای این برند میتوان به راحتی فهمید که قدرت همیشه آتش اختلاف را در بین اعضای این خاندان روشن کرده است که در نهایت به جنایتی هولناک منجر می‌شود. داستان فیلم خاندان گوچی (خانه گوچی) درباره زندگی پاتریسیا رجیانی و مائوریتزیو گوچی را روایت می‌کند که بخاطر خیانت مائوریتزیو منجر به اختلاف و درگیری برای تحت سلطه درآوردن برند گوچی می‌شود.

ماجرا از این قرار است که مائوریتزیو گوچی در یک مهمانی با دختری به نام پاتریتسیا آشنا می‌شود و با او قرار ازدواج میگذارد. این تصمیم با مخالفت پدر مائوریتزیو روبرو می‌شود تا حدی که او را از ارث محروم می‌کند و آنها تصمیم می‌گیرند زندگی متفاوتی را شروع کنند.

فیلم خاندان گوچی بر اساس کتابی با همین نام، داستانی غم انگیز از قتل، دیوانگی، فریبندگی و طمع، نوشته‌ی سارا گی فوردن، سرگذشت تلخ خانواده‌ی گوچی، این نام بزرگ دنیای مد را بیان می‌کند که جز دنبال‌کنندگان جدی صنعت مد و زیبایی شاید کسی از آن باخبر نباشد. در این کتاب درباره اینکه چطور امروز حتی یک نفر از اعضای خانواده‌ای که این برند تجاری ایتالیایی را ساختند صاحبش نیستند؛ و چه می‌شود که یک خانواده وحدت و وفاداری و در نتیجه تجارت موروثی‌اش را از دست می‌دهد نکات زیادی را افشا کرده است.

 

دانلود خانه گوچی

 

کارگردان فیلم خاندان گوچی

کارگردانی این فیلم را ریدلی اسکات به عهده داشت که دومین فیلم کارگردانی شده توسط او از سال گذشته تاکنون است. نکته جالب اینکه فیلم دوم ریدلی اسکات یعنی آخرین دوئل هم بر اساس اتفاق واقعی به گره‌گشایی از معمایی می‌پردازد که منجر به یک قتل شد.

انگیزه های جاه طلبانه برای رسیدن به قدرت و رقم خوردن فاجعه قتل در هر دو فیلم به خوبی نمایان است. از نگاه کارگردان، مجموعه از عوامل باعث ایجاد انگیزه چنین قتل ها و فجایع به وجود آمده است.

اسکات در خاندان گوچی تلاش کرده تا تمامی ماجرا و ابعاد را مورد بررسی قرار دهد و تک تک صحنه ها را به نمایش بگذارد. جزییات در این فیلم به خوبی نمایش داده شده اند. کارگردان به خوبی ابعاد شخصیت پاتریتسیا را به همراه رفتار خانواده گوچی با او نشان داده است و قدم به قدم با او تا رسیدن به تراژدی قتل پیش رفته است. نیمه اول فیلم بسیار عالی تمامی وقایع را به تصویر کشیده و به خوبی شخصیت اصلی را معرفی کرده است.

پاتریتسیا زنی جاه‌طلب است که از کوچک‌ترین فرصت برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کند. او اگرچه از خاندان گوچی نیست اما به قول خودش «از همه گوچی‌ها، گوچی تر است!». پاتریسیا غرور و قدرت طلبی را از گوچی ها یادگرفته و به خوبی با تمامی رفتارها و تعصبات آنها آشنا است.

 

دانلود فیلم خانواده گوچی

 

نظر منتقدین فیلم خانه گوچی (خاندان گوچی)

House of Gucci یکی از فیلم های بحث‌برانگیز بین علاقه‌مند این سبک و ژانر بود و نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

بازیگران و ستارگان بسیاری در این فیلم هیجان‌انگیز ایفای نقش کرده‌اند که موجب دیده شدن بیشتر آن شد.

نکته جالب‌توجه درباره این فیلم این است که برخلاف بسیاری از فیلم‌های جدید که به‌صورت آنلاین نمایش داده می‌شدند، فیلم خانه گوچی به‌صورت واقعی روی پرده‌های سینما رفت و با مخاطبان بسیاری نیز روبرو شد.

این فیلم در سایتهای نقد امتیازهای مختلفی را کسب کرده است. Rotten Tomatoes که وب‌سایت حرفه‌ای نقد است 63٪ از 333 رای مثبت هستند، میانگین امتیاز آن 6.2/10 است. اجماع انتقادی این وب‌سایت می‌گوید: “House of Gucci درامی بی‌نظیر است که اغلب در نوسان است و نمی‌تواند باند فرودگاهی مطمئن را به نمایش بگذارد، اما اجرای بی‌نقص لیدی گا-گا سبکی جاودانه دارد.”

در سایت Metacritic  امتیاز 59 از 100 را بر اساس 57 منتقد به فیلم اختصاص داده شد که نشان دهنده “بررسی‌های مختلط یا متوسط” است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی CinemaScore به فیلم نمره متوسط ​​”B+” را در مقیاس A+ تا F دادند.

مجله آنلاین ددلاین هالیوود درباره خاندان گوچی اینگونه بیان داشته که شکاف شدیدی بین منتقدان و تماشاگران وجود دارد و گفت: “به نظر می‌رسد تماشاگران سینما غلبه دارند”. آنها آخرین فیلم جرد لتو را تحسین کردند.

 

خاندان گوچی

 

باز هم حواشی خانواده گوچی

خانواده پرحاشیه گوچی رضایتی نسبت به این فیلم نداشتند. از نظر آنها هالیوود برای کسب درآمد و سودهای کلان، قصد دزدیدن هویت خانواده گوچی را دارد. این خانواده اظهار داشت که انتخاب برخی از بازیگران اصلاً مناسب افراد خانواده آنها نبوده است. آنها به ظاهر بعضی بازیگرها هم انتقاد داشتند.

به طور مثال یکی از انتقاد ها به شخصیت بازیگر نقش آلدو گوچی بود که مؤسس اصلی برند گوچی است. آنها میگویند آلود فردی قدبلند بود که چشمان آبی و نافذ داشت. اما آل‌پاچینو نقش پدربزرگ آنها را بازی کرده است و شباهتی به آلدو ندارد.

نکته جالب دیگر درباره خانه گوچی این است که قبل از شروع فیلم‌برداری، قرار بود آنجلینا جولی و لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش‌های پاتریتسیا و مائوریتزیو انتخاب شوند. اما درنهایت این نقش‌ها به لیدی گا.گا و آدام داریو رسید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *