نقد فیلم آنچارتد – Uncharted 2022

مجله چارخونه » فیلم و سریال » فیلم » نقد فیلم آنچارتد – Uncharted 2022
نقد فیلم آنچارتد – Uncharted 2022
فیلم آنچارتد
فهرست محتوا

آنچارتد یکی از بهترین‌ بازی‌های ویدئویی پلی‌استیشن است که تبدیل به یک اثر سینمایی شد و روی پرده سینما رفت. فیلم آنچارتد 2022 با بازی تام هالند بازیگر جوان و محبوب هالیوود و مارک والبرگ در نقش شکارچیان گنج به نام نیتن دریک و سالی ساخته شده است. با روی پرده رفتن این فیلم نقدها و نظرات فرائانی برای آن به ثبت رسید.

حضور دو بازیگر برجسته هالیوود باعث جذب مخاطبان زیادی به سمت سینماها شد. نیتن دریک در بازی آنچارتد دهه سوم زندگی خود را میگذراند و انتخاب تام هالند 23 ساله در این نقش هم به همین دلیل صورت گرفته است.

با تماشای فیلم آنچارتد می‌توان به راحتی فهمید که مبنای اتفاقات در این فیلم برگرفته از Uncharted 3: Drake’s Deception است که در آن نیتن دریک جوان برای اولین‌بار با ویکتور سالیوان ملاقات می‌کند و وقایع کل بازی‌های مجموعه شکل می‌گیرد.

پیش‌نویس‌های زیادی از این فیلم توسط نویسندگان مطرح به نگارش درآمده بود اما آخرین پیشنویس توسط ریف جودکینز، آرت مارکوم و مت هالووی نگارش شد.

کارگردان فیلم آنچارتد 2022

روبن فلیشر، کارگردان فیلم‌های Zombieland (سرزمین‌ زامبی‌ها)، Venom (ونوم)، Gangster Squad (جوخه گانگستر) و Thirty Minutes or Less (سی دقیقه یا کمتر) هدایت فیلم آنچارتد را به عهده گرفت. دو کمپانی Arad Entertainment و Atlas Entertainment تولید و چارلز روون، آوی آراد و الکس گارتنر تهیه‌کنندگان آن هستند. این فیلم همچنین اولین اثر سینمایی تولید‌شده توسط پلی‌استیشن پروداکشنز خواهد بود.

داستان نیتن دریک، یکی از نوادگان سیاح و دزد دریایی مشهوری با نام فرانسیس دریک را روایت می‌کند که برای یافتن گنج ال‌دورادو راهی جنگل‌های آمازون و به‌دنبال آن جزیره‌ی ناشناخته‌ای در آمریکای جنوبی می‌شود. جستجوی نیتن زمانی‌که پای یابنده‌ی گنج دیگری به ماجرا باز می‌شود، حالت رقابتی به خود می‌گیرد و داستانهای فیلم شکل می‌گیرند.

آنچارتد با تاخیر بسیار زیادی به نمایش درآمد و نقدهای زیادی نیز به آن تعلق گرفت.  چیزی نزدیک به ۱۳۳ نقد برای فیلم «آنچارتد» در وب سایت راتن تومیتوز منتشر شد که امتیاز ۴۰ درصد را برای این فیلم به همراه داشت. در وب سایت متاکریتیک نیز از ۳۹ نقد به ثبت رسیده برای این فیلم، امتیاز ۴۷ از صد برای آن بدست آمد. نظر برخی از منتقدان در مورد این فیلم در زیر قرار گرفته است.

 

دانلود فیلم آنچارتد

 

امتیاز و نظر منتقدان فیلم آنچارتد

70/100 IGN – جفری وگا

به هنگام انتخاب تام هالند برای نقش نیتن دریک در فیلم آنچارتد، بسیاری از طرفداران نگران بودند. با این حال، باید گفت که او به خوبی توانسته تا از عهده به تصویر کشیدن یک نسخه جوان‌تر از شخصیت نیتن دریک بر بیاید. او واقعا جذاب و تماشایی است و موفق شده تا این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

70/100 TheWrap – تاد گیلکریست

روبن فلیشر از زمان کارگردانی فیلم سرزمین زامبی‌ها (Zombieland)، توانسته تا یک رویکرد شادی‌آور و لذت‌بخشی برای سبک فیلم‌سازی خود اتخاذ کند و این روند را در این فیلم نیز ادامه داده است.

60/100 Variety – اوون گیلبرمن

فیلم آنچارتد، اثری سرزنده و پر از جنب و جوش است اما فیلم‌نامه آن، چیز خاصی برای ارائه ندارد. در کل، این بازیگران برجسته این فیلم هستند که آن را به حرکت وا می‌دارند؛ فیلم‌نامه فیلم نتوانسته تا داستان و دیالوگ‌های خوبی ارائه کند تا از این بازیگران بااستعداد به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

50/100 RogerEbert – برایان تالریکو

به نظر می‌رسد که فیلم آنچارتد بیشتر سعی دارد تا ماجراجویی‌های خوب و جالب‌توجه نیتن دریک در درون بازی‌های ویدیویی را دوباره به نمایش بگذارد و اصلا سعی نمی‌کند تا ماجراجویی‌های جدیدی را خلق نماید. این فیلم، هیچ گونه ریسکی نمی‌کند و از نظر داستان‌سرایی نیز هیچ گونه تلاشی انجام نمی‌دهد.

50/100 The Hollywood Reporter – فرانک شک

نکته جالب توجه در مورد فیلم آنچارتد این است که شخصیت‌های زن آن، نسبت به دیگر کاراکترها بهتر هستند. شخصیت کلویی فریز با بازی سوفیا علی (Sophie Ali) و برادوک با بازی تاتی گابریل (Tati Gabrielle) واقعا تماشایی و جذاب هستند. علاوه بر این، فیلم آنچارتد مکان‌های واقعی و بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد و سکانس‌های اکشن و تماشایی زیادی دارد.

امتیازات پایین‌تر به فیلم آنچارتد 2022

40/100 The Guardian – پیتر بردشاو

فیلم آنچارتد، یک هولوگرام کارامد و بی‌روح از یک فیلم محسوب می‌شود اما تام هالند تمام تلاش خود را به کار برده است. این فیلم به اندازه کافی روان است و دارای صحنه‌های تماشایی خوبی است.

40/100 The Independent – کلیریس لافری

در فیلم آنچارتد، نقش‌آفرینی تام هالند واقعا برجسته بوده است. این اثر، سرشار از صحنه‌های اکشن و شلوغ است و واقعا دیدن جنب و جوش تام هالند در مکان‌های مختلف جالب و تماشایی است. هر چند، این فیلم بی‌جان و عاری از احساسات است. باید گفت که با شکست سازندگان در اقتباس این بازی‌ها، دیگر امیدی به فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی نیست.

40/100 Empire -نیک دی سلمین

بیست دقیقه پایانی فیلم آنچارتد 2022 که شامل صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و برجسته‌ای است، موفق شده تا سکانس‌های خلاقانه و عالی بازی‌ها را بازآفرینی کند. هر چند، به طور کلی می‌توان گفت که این فیلم بیش از حد آشنا و تکراری است.

لینک دانلود فیلم آنچارتد به زودی در چارخونه پلاس قرار خواهد گرفت.

https://mag.charkhoneh.com/12183
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *