بتمن 2022 – شاهکاری دیگر از ریوز

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » بتمن 2022 – شاهکاری دیگر از ریوز
بتمن 2022 – شاهکاری دیگر از ریوز
فیلم بتمن 2022
فهرست محتوا

بتمن یکی از ابرقهرمانان داستان‌های کمیک آمریکا است که اولین بار در مجموعه کمیک‌های دی‌سی معرفی شد. بتمن درحقیقت نام مستعار «بروس وین» است که فردی ثروتمند و انسان‌دوست است و در شهر گاتهام زندگی می‌کند.

اولین فیلم بتمن در سال ۱۹۶۶ ساخته و منتشر شد که از سریالی به همین نام اقتباس شده بود. در اواخر دهه ۸۰ میلادی برادران وارنر تصمیم گرفتند شروع به ساخت نسخه جدید بتمن کنند. اولین ساخته‌ی آن‌ها در سال ۱۹۸۹ با کارگردانی «تیم برتون» و نقش آفرینی «مایکل کیتون» عرضه شد. کیتون و برتون بار دیگر در فیلم Batman Returns در سال ۱۹۹۲ با هم همکاری داشتند.

سرانجام در سال ۲۰۰۵ نولان با ساخت سه‌گانه‌ی شوالیه تاریکی توانست طرفداران این شخصیت ابرقهرمانی را به آینده حضور مکررش در سینما امیدوار کند. با توجه به فروش بسیار بالای این فیلم در گیشه‌های سینما، بتمن به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی دنیا تبدیل شد.

در فیلم Batman vs Superman بن افلک در نقش بتمن ظاهر شد. بن افلک را بار دیگر در نقش بتمن در مجموعه فیلم‌های Justice League نیز حضور پیدا کرد.

فیلم جدید بتمن 2022

در قسمت جدید بتمن دیگر بن افلک حضور ندارد چون او از دنیای سینمای دی سی خداحافظی کرد. بعد از آن برادران وارنر رابرت پتینسون را به عنوان بتمن جدید سینما به کارگردانی مت ریوز انتخاب کرد. بتمن 2022 روایتی جدید از شوالیه گاتهام است و شخصیت‌های جدیدی چون زن گربه ای، پنگوئن و ریدلر را به دنیا معرفی میکند.

بر اساس تریلر رسمی منتشر شده از این فیلم در بتمن 2022 با داستانی کاراگاهی روبرو هستیم که بروس وین جوان را به چالش میکشد.

با توجه به تصاویر تریلر می‌توان گفت این فیلم مت ریوز نسبت به آثار قبلی بتمن، از اکشن بیشتری برخوردار است. هرچند نمیتوان شاهکار نولان را در ساخت شوالیه تاریکی را نادید گرفت. نولان تحول بسیار شگفت‌انگیزی در ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی به وجود آورد. بهترین جوکر در این فیلم خلق شد و هیث لجر اجرایی ماندگار از جوکر را به نمایش گذاشت.

کارگردانی نولان و بازیگران این فیلم در کنار هم چنان اثرس ثبت کردند که با وجود گذشت یک دهه از تولید آن، هواداران با شنیدن نام این فیلم، حاضرند باز هم آن را تماشا کنند.

 

بتمن 2022

 

داستان فیلم بتمن

مت ریوز در این فیلم تاریکی و وحشت گاتهام را پیش از معرفی کاراکتر اصلی، به بیننده نشان میدهد. قاتل، دزد، خرابکار و حمله ای که در سطح شهر در جریان است و به یکباره از پس این ماجراها و اتفاقات، بتمن با بازی رابرت پتینسون ظهور میکند. بروس وین در لباس بتمن چندسال در خیابان‌های گاتهام حضور دارد. 20 سال از زمانی که پدر و مادرش به قتل رسیده اند می گذرد و او سخت در تلاش است تا از جنایتی دیگر مشابه آنچه که منجر به از دست دادن والدینش شده را بگیرد. در این فیلم به نوعی به بخش خاکستری شخصیت بتمن نیز پرداخته شده است.

زمان پخش فیلم بتمن 2022

تاریخ اکران عمومی فیلم برای ۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود اما با تاخیر اعلام شده به ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) منتقل شد. این نسخه طولانی‌ترین فیلم ازسری فیلم‌های بتمن محسوب است و نزدیک به سه ساعت زمان نمایش فیلم است.

واکنش های اولیه نشان میدهد که این فیلم، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب بوده و با اینکه در طی سال‌ها بازیگران مختلفی نقش بتمن را به تصویر کشیده‌اند اما رابرت پتینسون با وجود مخالفت‌هایی که در ابتدا با انتخاب او وجود داشت، توانسته به خوبی از پس نقش خود بربیاید.

 

batman 2022

 

نظرات و نقدهای اولیه به فیلم بتمن

MTV Movies، منتقد: هانا فلینت: کارگردان مت ریوز، یک داستان از به بلوغ رسیدن بتمن به تصویر کشیده که واقعا جذاب و سرگرم‌کننده است.

Unilad: فوق‌العاده رضایت‌بخش و هیجان‌انگیز.

Total Film: پُرشور و مهیج.

Empire: گیرا و جالب توجه.

Shortlist: یک فیلم خارق‌العاده.

Insider: رابرت پتینسون محبوب‌ترین بازیگر نقش بتمن برای ما خواهد شد.

سخن آخر

لینک دانلود فیلم جدید بتمن به کارگردانی ریوز به محض انتشار در چارخونه قرار خواهد گرفت. برای تماشا و دانلود جدیدترین فیلمهای 2022 به این لینک مراجعه کنید.

https://mag.charkhoneh.com/12187
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *