فیلم های انگیزشی – معرفی 5 فیلم برتر

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » فیلم های انگیزشی – معرفی 5 فیلم برتر
فیلم های انگیزشی – معرفی 5 فیلم برتر
فیلم انگیزشی
فهرست محتوا

بسیاری از افراد برای یافتن و ایجاد انگیزه کارهای زیادی انجام میدهند. مطالعه کتابهای انگیزشی، رفتن به سیمنارهای موفقیت و تماشای فیلم از جمله اقداماتی است که میتوان برای ایجاد انگیزه به کار گرفت. در این بین تماشای فیلم های انگیزشی بیشتر از هرچیز دیگری ممکن است تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد.چراکه بسیاری از ما با دیدن صحنه‌های این فیلم‌ها با هم‌ذات پنداری با شخصیت اصلی به خوبی می‌توان خود را در موقعیت موردنظر فرض کرد.

فیلم قدرت زیادی در القا انگیزه دارد به این دلیل که گاهی اوقات صحنه‌هایی از فیلم چنان تاثیرگذار است که تا مدت‌ها در ذهن باقی خواهد ماند. به همین دلیل تماشای فیلم های انگیزشی میتواند تاثیر بسیار مثبت و ویژه ای روی تفکر افراد افراد داشته باشد.

فیلم‌های انگیزشی باعث ایجاد تحولات مثبتی در روحیات افراد می‌شود. بهترین فیلم‌های انگیزشی جهان می‌توانند حس امید و انرژی را ایجاد کنند. فیلم های انگیزشی برتر دنیا به قدری الهام بخش هستند که می توانند اراده و انگیزه افراد را برای انجام تصمیمات افزایش دهند.

معرفی بهترین فیلمهای انگیزشی

فیلم رستگاری در شاوشنگ یا The Shawshank Redemption

این فیلم در سال 1994 ساخته شد و جزو قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های انگیزشی است و الهام بخش بسیاری از افراد در زمینه موفقیت بوده است. در این فیلم امید به خوبی به تصویر کشیده شده و اتفاقات سخت برای بازیگر اصلی فیلم (تیم رابینز) سرچشمه آغاز مراحلی است که او با امید و انگیزه به راه خود ادامه می‌دهد.

بسیاری از منتقدان باوردارند که این فیلم با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، بهترین فیلم تاریخ سینما چه از لحاظ هنری و چه از لحاظ مسائل روانشناسی است و دارای رتبه IMDB بالا است.

اتفاقات بسیار زیادی برای بازیگر نقش اول داستان در زندان و خارج از زندان اتفاق می‌افتد. اتفاقاتی سخت که هر فردی ممکن است در برابر آن عکس العمل‌های خاصی داشه باشد. اما تسلیم نشدن و انعطاف‌پذیری بسیار بالای افراد در برابر اتفاقات، نکته‌ای است که نمی‌توان به سادگی از آن‌ها گذشت. درس‌های بسیار زیادی می‌توان از این فیلم گرفت که این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین‌های انگیزشی و آثار سینمایی می‌کند.

 

فیلم انگیزشی رستگاری در شاوشنگ

 

فیلم در جستجوی خوشبختی

فیلم در جستجوی خوشبختی براساس یک داستان واقعی ساخته شده است و یک فیلم بی‌نظیر در زمینه انگیزش و امیدواری است. این فیلم بر اساس زندگینامه کریس گاردنر کارآفرین آمریکایی ساخته شده است و در هر لحظه فیلم تلاش‌های او را نشان میدهد که با چالش‌ و مشکلات زندگی خود در حال مبارزه است. او با توجه به مشکلات زیادی که سر راهش قرار می‌گیرد به هیچ عنوان تسلیم نمی‌شود مشکلاتی که بسیار زندگی را برای او سخت و دشوار کرده است. عدم توانایی پرداخت اجاره خانه‌، جدایی از همسر به دلیل بی پولی و عدم یافتن شغل مناسب هر انسانی را ممکن است به ورطه نابودی بکشاند. اما گاردنر به دنبال یک هدف بزرگ است که آن استخدام در یک شرکت معروف به عنوان بازاریاب است. فیلم در جستجوی خوشبختی نماد سختکوشی و تلاش در شرایط سخت است. بازی فوق‌العاده ویل اسمیت بر زیبایی های آن افزوده است. این فیلم برای صاحبین بسیاری از کسب و کارها نیز الهام بخش است و میآموزد که باید شروع کرد و در مسیر مشکلات را شناخت و برطرف کرد.

فیلم انگیزشی فارست گامپ

این فیلم در ابتدا طنز به نظر میآید اما با تماشای دقیق آن متوجه خواهید شد یکی از شاهکارهای فیلم انگیزشی است. فارست گامپ رتبه دوم از بین ۲۰ فیلم انگیزشی را به خود اختصاص داده است.

داستان فیلم درباره یک جوان است که در ایستگاه اتوبوس منتظر است و با فردی که کنار او می‌نشیند درباره زندگی خصوصی و شخصی خود به راحتی صحبت می‌کند. فارست زندگی سختی را پشت سر گذاشته زیرا از دوران کودکی، دارای بهره هوشی کمتری نسبت به هم سن و سال‌های خود بوده است. او به دلیل این مشکل همواره از دوران کودکی مورد تمسخر و اذیت دیگران قرار میگرفت اما با استفاده از یک فرمول خاص توانست به مشکلات خود غلبه کند. فرمول او

تلاش برای رسیدن به موفقیت بدون توجه به حرف دیگران است. پیروی از چنین طرز تفکری از او یک فرد موفق میسازد و میتواند به راحتی به تمام آرزوهای خود دست پیدا کند.

این فیلم با بازی توماس جفری هنکس جوایز بسیاری کسب کرد و امتیاز بالایی از منتقدین به دست آورد.

 

فیلم فارست گامپ

 

فیلم انگیزشی ذهن زیبا

فیلم ذهن زیبا در واقع برگرفته از کتاب ذهن زیبا بود که در سال 2001 ساخته شد. این کتاب را سیلویا ناسار نوشت و در زمان خود بسیار مورد استقبال خوانندگان واقع شد. این فیلم در واقع ماجرای زندگی یک ریاضی‌دان به نام جان نش است که در تحصیل و کار خود بسیار موفق است. او موفق می‌شود در سال 1994 جایزه نوبل را نیز دریافت کند و به اوج قدرت در زمینه ریاضیات برسد. نش با وجود اینکه به بیماری اسکیزوفرنی دچار است اما توانایی بی‌نظیری در کار کردن با اعداد دارد.

این فیلم نشان می‌دهد انسان با کمک نیروی اراده می‌تواند به موفقیت برسد. بدون شک فیلم ذهن زیبا یکی از کارهای خوب راسل کرو در نقش جان نش شمرده می‌شود.

فیلم نظریه همه چیز

فیلم نظریه همه چیز بر اساس زندگینامه پرفراز و نشیب استیون هاوکینگ ساخته شده، کسی که به همه دنیا ثابت کرد که هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی قدرت ذهن یک انسان را بگیرد.

استیون هاوکینگ به بیماری ALS مبتلا بود و در عمل فردی فلج بود که قادر به انجام هیچ‌یک از کارهای خود نبود. او از لحاظ جسمی بی حرکت بود اما مغز او می‌توانست با شگفتی هرچه تمام تر کارخود را انجام دهد.

او با وجود معلولیت تحقیقات مهمی را در زمینه کیهان شناسی انجام می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان در تاریخ فیزیک بود. نظریه بیگ بنگ یا مه‌بانگ یا پیدایش هستی توسط هاوکینگ بیان شد. او با وجود این بیماری لاعلاج با پشتکار توانست جایزه نوبل را در علم فیزیک دریافت کند.

 

فیلم نظریه همه چیز

 

سخن آخر

فیلم‌های انگیزشی برای بسیاری از افراد ابزار الهام بخشی هستند که می‌توانند در مسیر زندگی و کسب و کار خود از آنها الگو و الهام بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم‌ها را حتما تماشا کنید و برداشت خود را برای ما بنویسید.

https://mag.charkhoneh.com/12193
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *