بررسی فیلم دکتر استرنج 2

مجله چارخونه » اسلایدر اصلی » بررسی فیلم دکتر استرنج 2
بررسی فیلم دکتر استرنج 2
فیلم دکتر استرنج 2
فهرست محتوا

فیلم دکتر استرنج 1 در واقع محصول سال 2016 است که در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده و چهاردهمین فیلم در دنیای مارول بود. هفته پیش تریلر دکتر استرنج 2 منتشر و پیش فروش بلیط‌های فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness از روز چهارشنبه ۶ آوریل یعنی۱۷ فروردین آغاز شد. اریک دیویس از فندنگو مدت زمان فیلم دکتر استرنج 2 را در حدود ۲ ساعت و ۶ دقیقه یا به عبارتی ۱۲۶ دقیقه اعلام کرد. شخصیت او اولین بار در دهه ی 60 میلادی در کتاب‌های مصور مارول متولد شد و بعدها تبدیل به یک شخصیت محبوب شد.

 

در این قسمت از دکتر استرنج بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، بندیکت وانگ، چیویتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز، سوچیل گومز، پاتریک استوارت و مایکل استولبارگ، از جمله بازیگران حاضر در این فیلم هستند. سم ریمی، کارگردان سه‌گانه فیلم Spider-Man و سه‌گانه فیلم Evil Dead، وظیفه کارگردانی و مایکل والدرون، سازنده سریال Loki به‌همراه جید برتلت وظیفه نوشتن فیلم‌نامه فیلم Doctor Strange 2 را بر عهده داشته‌اند.

فیلم دکتر استرنج و جهان‌های موازی جنون برای اکران در تاریخ ۶ می (۱۶ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

 

فیلم دکتر استرنج جدید

 

تحلیل فیلم دکتر استرنج 2

به عقیده بسیاری، دکتر استرنج شخصیتی فرا ابرقهرمانی دارد و آن هم به واسطه منش‌های اخلاقی‌ای است که او به جای جنگ‌آوری در داستان‌هایش به نمایش می‌کشد.

دکتر استرنج دارای منش انسانی‌تر و اخلاقی‌تری است، به این خاطر که که انسانی مغرور و متکبر را نشان می‌دهد که به دنبال رسیدن به جایگاه قبلی خود در مقام پزشک به مسیری والاتر و بهتر راه پیدا می‌کند. مفاهیمی عرفانی و فلسفی که در کمتر داستانی از شخصیت‌های کمپانی مارول دیده می‌شود، اما در دکتر استرنج کاملا برعکس است.

دکتر استرنج پس از تصادفی وحشتناک، قدرت دستان خود را برای انجام عمل جراحی از دست داده، برای درمان درمان و ممتر از آن برای اینکه بتواند جایگاه خود را مانند قبل در جامعه بالا نگاه دارد قدم به مسیری سخت میگذارد که در جریان آن به شناخت مفاهیم عرفانی و حقیقت ایمان پی میبرد.

استاد عرفانی که در مسیر انتخاب او قرار میگیرد، چشم بصیرت و روح استرنج را باز می‌کند و ابعاد مختلف دنیا را به او نشان می‌دهد. استرنج قانع می‌شود که فنون جادوگری را برای محافظت افراد بیاموزد.

در اکثر داستان‌های ابرقهرمانی، شخصیت‌ها به دنبال نابودی شر هستند اما داستان دکتر استرنج از این جهت قابل تامل است که ابهاد انسانی و روحی را مرود تاکید قرار می‌دهد. برای او دیگر مراتب اجتماعی اهمیت ندارد بلکه او به درکی از جهان و هستی رسیده که سعادت را در نجات دادن چند انسان با حرفه‌ی سابق خود نمی‌بیند.

دکتر استرنج بیش از اینکه با نیروهای خارجی در جنگ باشد باید با نفس خود بجنگد و بدی را در نفس خود کنترل کند. این فیلم مجموعه‌ای است کامل از منظر داستانی، شخصیت پردازی و جلوه‌های ویژه‌ی آن نیز به طور حتم کم‌نظیر بوده و استرنج می‌تواند به رهبر انتقام‌جویان و قوی‌ترین قهرمان مارول تبدیل شود.

 

دکتر استرنج 2022

 

جلوه‌های ویژه در فیلم دکتر استرنج 2

ما درهم‌تنیدگی جهان‌های موازی را در مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست، می‌بینیم. جایی که دکتر استرنج با اجرای طلسمی مبنی بر فراموشی پیتر پاکر توسط تمامی افراد دنیا، جلوی اتفاقات بسیار بدی را می‌گیرد. اما در این قسمت از دکتر استرنج متوجه می‌شویم که هر اتفاقی که بر سر جهان‌های موازی افتاده بود، سرجای خود باقی مانده و چیزی درست نشده است.

اکثر فیلم‌های بلک‌باستری متکی به جلوه‌های ویژه بسیار حرفه ای هستند ولی این مساله در فیلم دکتر استرنج در چنان سطح بالایی ساخته و پرداخته شده که به راحتی می‌توان به عنوان هنر از آن یاد کرد. سکانس از هم گسستگی شهر و وارونه شدن ساختمان‌ها کار بسیار شگفت انگیزی است.

جلوه های بصری شگفت انگیز دیگر مانند انحراف زمان، کنترل عناصر، چگونگی آگاهی کیهانی، کنترل زمان، ایجاد موج انرژی و تسلط بر دنیای آینه‌ها و بسیاری موارد دیگر که تصویر کردنشان بر پرده‌ی سینما چنان بیننده را در خود غرق میکند که نمیتوان حدومرزی برای خلاقیت در نظر گرفت.

سخن آخر

این فیلم به دلیل داشتن محتوای جذاب عارفانه و فلسفی بسیار مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار گرفته است. حتی افرادی که طرفدار آثار کمپانی مارول نیستند را هم راضی خواهد کرد. برای دانلود و تماشای آنلاین فیلم های مارول به اینجا مراجعه کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *