بررسی فیلم آمبولانس؛ تقاطع خطر و هیجان

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » بررسی فیلم آمبولانس؛ تقاطع خطر و هیجان
بررسی فیلم آمبولانس؛ تقاطع خطر و هیجان
بررسی فیلم آمولانس
فهرست محتوا

آمبولانس یک فیلم اکشن و مهیج محصول سال ۲۰۲۲ آمریکا به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مایکل بی است. مایکل بی که کارگردان مجموعه فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان»نیز هستُ بدون تردید استاد ساختن فیلم‌های اکشن بوده و فیلم «آمبولانس» تاییدی بر این ادعاست. توانایی‌های تحسین‌برانگیز او در این ژانر بسیار ستودنی است.

در این فیلم جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم و ایزا گونزالس به عنوان دو برادر خوانده با هم بازی می‌کنند. آمبولانس در واقع برگرفته از فیلم دانمارکی به همین نام است که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد.

ویل با بازی یحیی عبدالمتین ‌سربازی قدیمی در جنگ‌های افغانستان است که برای عمل جراحی همسرش به پول نیاز دارد. به همین دلیل با پیشنهاد برادرش برای سرقت از بانک موافقت می‌کند.

در حین سرقت به دلیل ورود غیر قابل انتظار یک مامور پلیس، تمامی برنامه‌های سرقت بهم ریخته و یک فاجعه اتفاق می‌افتد.

آن‌ها مجبور می‌شوند یک آمبولانس را بدزدند و مامور زخمی پلیس و پیراپزشکی را که در آمبولانس هستند به گروگان بگیرند. در این فیلم شاهد تعقیب و گریزی سریع و پرهیجان در خیابان‌های لس‌آنجلس هستیم.

در فیلم تقریبا کل پلیس‌های شهر در تعقیب این ماشین آمبولانس هستند. تعقیب و گریز با این خودرو به اصلی‌ترین موضوع فیلم تبدیل می‌شود.

ماجرا در یک ۲۴ ساعت اتفاق می‌افتد و هر صحنه اکشنی را می‌توان به راحتی در این فیلم شاهد بود.

.

فیلمبرداری فیلم آمبولانس

فیلم‌برداری در بحبوحه همه‌گیر شدن کووید در لس‌آنجلس با بودجه 40 میلیون دلاری انجام شد پس از تولید تدوین توسط پیترو اسکالیا تکمیل شد و موسیقی توسط لورن بالف ساخته شد.

این فیلم در 20 مارس 2022 در پاریس اکران شد و در 8 آوریل توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.

در فیلم آمبولانس، صحنه های تازه‌ای وجود دارد و حرکت‌های سریع و هیجان انگیز دوربین حال و هوای اکشن فیلم را بیشتر کرده است. در بعضی صحنه‌ها دوربین از وسط کوهی از فلز و انفجار به این زیبایی عبور می‌کند.

تقریبا می‌توان گفت ریتم فیلم کاملا سریع و بی‌وقفه است و از مایکل بی این کارگردان شصت ساله شگفت آور است که چطور می‌تواند با چنین انرژی فیلم را بسازد.

.

نقدهای فیلم آمبولانس

هر فیلمی به همان اندازه که نقاط مثبت دارد ممکن است نقدهایی نیز به آن صورت بگیرد. آمبولانس هم از این قاعده جدا نیست.

به گفته بسیاری از منتقدان فرار از محل ارتکاب جرم نباید انقدر طول می‌کشید. پلیس 6 ساعت به دنبال این دوبرادر بود و هرچند رانندگی ویل بسیار حرفه ای بود اما این تعقیب و گریز نباید به این اندازه طولانی میشد.

به گفته بسیاری از منتقدان با شعور مخاطب در این فیلم بازی شده بود. به طور مثال پلیس آمریکا و اف بی آی حتی به ذهنشان خطور نمی‌کرد تلفن دنی را شنود کنند. یا چرا حتی تلفن پلیس مجروح درون آمبولانس را ردیابی نمی‌کنند؟

در بعضی صحنه ها نیز تدوین فیلم بیش از حد آشفته به نظر می‌رسد و به سختی می‌شود فهمید که الان دقیقا چه اتفاقی دارد می‌افتد. صداگذاری فیلم هم شبیه بعضی فیلم‌های کریستوفر نولان است که در آن‌ها شنیدن سر و صدای محیط بر شنیدن دیالوگ‌ها تقدم دارد.

با همه این‌ها بازی‌های درخشان عبدالمتین و جیلنهال، در کنار هنر کم‌نظیر مایکل بی در ایجاد صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز، فیلم «آمبولانس» را به اثری دیدنی تبدیل کرده که علاقه‌مندان به ژانر اکشن به هیچ وجه از آن ناراضی نخواهند بود.

به گفته یکی از منتقدان فیلم های هالیوود، اگر می‌خواهید فیلمی از مایکل بی را تماشا کنید، باید از قبل بدانید که او هنوز به تکنیک‌های فیلمسازی‌اش پایبندی دارد.

سبک بصری پرهیجان و شلوغ او در آخرین اثرش که یک تریلر اکشن به نام «آمبولانس» است، به بالاترین حد خود می‌رسد. این فیلم ترکیبی از سرعت و آتش است که می‌تواند مخاطبان ژانر اکشن و تریلر را سرگرم کند اما فاقد اصول اولیه یک فیلم استاندارد است.

.

سخن پایانی

تماشای صحنه های اکشن و هیجان انگیز و انفجار و صدا در این فیلم پایانی ندارد. اگر به فیلم های اکشن علاقه دارید حتما این فیلم به کارگردانی مایکل بی میتواند به خوبی شما را سرگو و راضی کند.

با تماشای حدود 90 دقیقه یا بیشتر از فیلم «آمبولانس»، ممکن است احساس گناه کنید، اما این فیلم آنقدر مملو از مؤلفه‌های سینمایی هیجان‌انگیز است که دوست ندارید به پایان فیلم نزدیک شوید.

https://mag.charkhoneh.com/12344
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *