نقد و بررسی سونیک خارپشت 2

مجله چارخونه » فیلم و سریال » دنیای فیلم و سینما » نقد و بررسی سونیک خارپشت 2
نقد و بررسی سونیک خارپشت 2
سونیک 2
فهرست محتوا

پس از موفقیت اولین فیلم سینمایی سونیک خارپشت، قسمت دوم آن به نام Sonic the Hedgehog 2 در تاریخ 30 مارس 2022 در چندین کشور منتشر شد. این انیمیشن سینمایی جذاب که بر اساس بازی آن ساخته شده است توسط Paramount Pictures و Sega Sammy Group در ایالات متحده منتشر شد.


سونیک در واقع 2 فیلم کمدی اکشن ماجراجویی است که به کارگردانی جف فاولر و نوشته پت کیسی، جاش میلر و جان ویتینگتون تولید و منتشر شد.

با ادامه کار فاولر به عنوان کارگردان، در حالی که کیسی و جاش میلر به عنوان نویسندگان اثر حضور داشتند و شوارتز، کِری و بقیه بازیگران نقش خود را از فیلم قبلی ادامه می‌دهند. برد نیل اچ. موریتز، توبی آشر، تورو ناکاهارا، هیتوشی اوکونو و تایسن هسی نقش تهیه‌کننده این اثر را داشتند. این فیلم هم درست همانند قسمت اول به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط قرار دارند. فیلم‌برداری از مارس تا ژوئن 2021 در ونکوور و هاوایی انجام شد.

منتقدین بسیاری نمره مثبت به این اثر داده و اجرای و طنز فیلم را ستودند. این فیلم تا کنون بیش از 325 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته و تبدیل به محبوب‌ترین فیلم بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده و ششمین فیلم برتر سال 2022 شده است.

.

سونیک خارپشت 2

تحلیل سونیک خارپشت 2

حضورجیم کری به طور کلی جذابیت خاصی به سونیک بخشیده است زیرا او بازیگری توانمند با میمیک‌های قدرتمند و بی‌همتا است.

او خلاقیت بالایی در خلق هر کاراکتری دارد. در کنار حضور او باید به ترکیب‌بندی مناسب در رنگ و کنتراست خوب فیلم اشاره کرد. صحنه‌های اکشن خوب از آب درآمده و باورپذیر هستند.

جلوه‌های ویژه نیز بسیارخوب اتفاق افتاده است و کنتراست بین انیمیشن و واقعیت تماما باور پذیر به نظر می‌رسد.

.

داستان سونیک خارپشت 2

در قسمت اول این فیلم انیمیشن، هنگامی که سونیک متوجه می‌شود دکتر رباتنیک در تعقیب او است، با کمک پلیس شهری به نام تام واچوفسکی به مبارزه با او میپردازند.

اگمن موفق میشود به کمک ناکلز از سیاره قارچ ها فرار کند و به همراه او برای انتقام به جستجوی سونیک میرود. سونیک پس از درگیری با ناکلز موفق میشود به کمک تیلز فرار کند و پس از ماجراهایی به هفت الماس دست پیدا کند.

سونیک به کمک ناکلز و تیلز باید به مبارزه با اگمن رفته که به واسطه الماس به نیرویی ماورایی دست پیدا کرده است.

.

نمرات ونظرات منتقدین به فیلم سونیک 2022

The Guardian که امتیاز متوسط ۶۰ را به فیلم داده در نقد خود می‌نویسد:‌ «همه چیز در نهایت منطقی به نظر می‌رسد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که تمام اتفاقات آن دو ساعت طول بکشد.»

The Hollywood Reporter نیز درباره سونیک 2 گفته: Sonic the Hedgehog 2 که با سکانس‌های اکشن دیوانه‌کننده زیاد و تفسیر عاقلانه سونیک ساخته شده است، برای تماشای خانواده‌ها در تعطیلات جذاب خواهد بود، حتی اگر زمینه داستانی جدیدی در آن برای توضیح شخصیت‌ها و خطوط داستانی این فرنچایز وجود نداشته باشد.

شان کین از سی نت امتیاز ۸۰ از ۱۰۰را داده و نوشته: سونیک خارپشت 2 دقیقا همان دنباله مطمئن و محکمی است که با تماشای قسمت اول، انتظارش را داشتم؛ اثری با فیلمنامه واضح‌تر و جوک‌هایی که باعث خنده شما می‌شود.

این فیلم همچنان آن فضای خانوادگی و دوست‌داشتنی نسخه اصلی را حفظ می‌کند و وارد دنیای بازی‌های کلاسیک می‌شود تا یک دنیای سینمایی برای این نماد محبوب سگا ایجاد کند.

امی نیکلسون از نیویورک تایمز نقد مثبتی به فیلم داد و گفت: “نقش دوباره جیم کری به عنوان یک غریبه شرور به این دنباله فیلم ویدیویی سریع و خانواده‌پسند کمک می‌کند تا جذابیتش را حفظ کند.” Minow از Rogerebert.com به فیلم دو ستاره از چهار ستاره داد و نوشت: “بله، ما می‌دانیم که جزئیات فیلم‌ها مهم است.

این فیلم بیش از حد طرح‌ریزی شده است، با سه خط داستانی مختلف که کمدی و ماجراجویی را در هم می‌آمیزند.”

.

قسمت سوم سونیک

با توجه به محبوبیت بازی و همچنین فیلم قسمت سوم برای این مجموعه و همچنین اسپین‌آفی هم در دست ساخت قرار گرفته است.

یک اسپین‌آف سریالی که قرار است حول محور شخصیت ناکلز بچرخد و در سرویس استریم پارامونت پلاس پخش شود.

.

سخن پایانی

با توجه به نمرات رو به بالای منتقدین این اثر میتوان گفت فیلم سونیک 2 اثری نسبتا سرگرم کننده و جذاب است که می‌تواند علاقه‌مندان به این ژانر را راضی نگه دارد.

برای دانلود جدیدترین فیلم ها به این لینک مراجعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *