نقد کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها | چارخونه

مجله چارخونه » کتاب صوتی و الکترونیک » معرفی کتاب » نقد کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها | چارخونه
نقد کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها | چارخونه
نقد کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها | چارخونه
فهرست محتوا

قرار است تا یکی از برترین کتاب‌ها در ضمینه رمز و رازها تبدیل شدن به یک مدیر موفق را به شما معرفی کنیم. در این کتاب برخلاف انتظارات از کتاب‌ها انگیزشی شما شاهد یکسری نکاتی خواهید بود که شاید کمی منفی نیز باشد. خواندن کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن‌ها برای تمامی مدیرانی که فکر می‌کنند با تکبر و فشار برای کارمندان شرکت خود را اداره می‌کنند، اجباری است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با موضوعات این کتاب آشنا کنیم.

کمی بیشتر با نویسنده کتاب آشنا شوید

دابلیو استیون بروان، نویسنده معروف و مدیر گروه فرچون بود و نوشتن این کتاب انقلاب بزرگی را در حرفه‌ مدیریت بوجود آورد. وی فعالیت حرفه‌ای خود را در سال 1970 میلادی شروع کرد. استیون بروان همیشه و همه جا اعلام کرده که هدفش کمک به پیشرفت مدیران در برخورد با کارمندان بوده است. او در طی سال‌های فعالیتش به عنوان مدیر گروه فرچون به کمپانی و شرکت‌های بزرگ در رابطه با نحوه فروش، مدیریت و برخورد با کارکنان آموزش می‌داد.

 

مدیران وقتی شکست می‌خورند که…

مدیر یک شرکت در حال تفهیم کردن کارمندان

مدیران وقتی شکست می‌خورند که سعی می‌کنند بر کارمندانشان حکومت کنند. این جمله یکی از طلایی‌ترین جملات استیون بروان در این کتاب است. همانطور که گفتیم او در کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران اشاره به این دارد که با کارمندان نباید مانند یک برده یا ربات برخورد کرد؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا در طولانی کارایی و خلاقیت در کارمندان از بین برود.

 

تکامل مهارت مدیریت و رهبری در کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن ها

این کتاب سعی کرده تا در راستای تکمیل مهارت‌های یک مدیر در رهبری یک مجموعه کمک کند. شما در این کتاب یاد می‌گیرید که چگونه با سخت‌ترین چالش‌ها رو به رو شوید. استیون در کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران قصد دارد تا با معرفی اشتباهات، باعث پیشگیری از تکرار این تجربیات برای مدیران شود.

 

چرا نام یک کتاب انگیزشی بار منفی دارد؟

دلیل انتخاب این جمله برای کتاب از طرف بروان این بود که تا اشتباه رخ ندهد و سرنوشتش مشخص نشود کسی چیزی یاد نخواهد گرفت. وی عنوان کرده که برای مثال شما اگر بخواهید از تجربیات خود با شخصی حرف بزنید، از چالش‌هایی سخن می‌گویید که راحت از آن‌ها گذر کردید یا مسیرهای پر پیچ و خمی که حتی شما را تا مرز نابودی هم برده‌اند؟ پس همیشه نیمه خالی لیوان جنبه بدی ندارد.

 

چرا فقط 13 اشتباه مهلک؟

دابلیو استیون بروان W.Steven brown به نظر خودش، اشتباهات زیادی است که باعث می‌شود که یک مدیر نتواند بهترین بهره‌گیری را از کارمندان خود نداشته باشد؛ اما این 13 اشتباه رایج و مهلک‌ترین کارهایست که اگر از آن‌ها جلوگیری نکنید شرکت یا کمپانی شما تا مرز نابودی خواهد رفت. سعی کنید تا می‌توانید از پیشنهادات این نویسنده برجسته درباره چگونگی شناسایی مشکلات قبل از وقوع بهره ببرید.

 

کتاب 13 اشتباه مهلک مدیران و طریقه اجتناب از آن‌ ها چند فصل دارد؟

مدیر موفق باید این 13 اشتباه را تکرار نکند

این کتاب بر اساس تعداد خطاهای شناسایی شده در 13 فصل تقسیم شده است. خطای مهلک شماره یک امتناع از پذیرش مسئولیت پذیری شخصیست. به گفته براون در اینجا، پنج شرط برای موفقیت در کسب و کار و ارتقای کیفیت محصول منحصر به فرد می‌باشد. زمان بندی مناسب؛ سرمایه کافی؛ منابع مردمی؛ و مدیریت موثر.

او توضیح می دهد که اگر عنصر پنجم یعنی مدیریت موثر را نداشته باشید، چهار مورد اول را نخواهید داشت. براون تاکید می کند که این به این دلیل است که در تجارت، همه چیز با مدیریت شروع و به پایان می رسد، و می افزاید که برای کارکرد موثر، مدیریت باید پاسخگو باشد.

 

در ادامه در این کتاب خواهید خواند...

او توضیح می دهد که اگر عنصر پنجم یعنی مدیریت موثر را نداشته باشید، چهار مورد اول را نخواهید داشت. براون تاکید می کند که این به این دلیل است که در تجارت، همه چیز با مدیریت شروع و به پایان می رسد، و می افزاید که برای کارکرد موثر، مدیریت باید پاسخگو باشد.

 

آیا می خواهید با اجتناب از اشتباهات مهلک مدیران تبدیل به یک مدیر عالی شوید؟ اگر پاسخ مثبت می دهید، پس این کتاب مفهومی روشنگر و روشنگر به شدت به شما توصیه می شود. شما باید آن را بخوانید و مجموعه ای از استراتژی های ارائه شده را اتخاذ کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *