رمز ارز چیست ؟ | دنیای جذاب و ترسناک کریپتو | چارخونه

مجله چارخونه » فناوری » رمز ارز چیست ؟ | دنیای جذاب و ترسناک کریپتو | چارخونه
رمز ارز چیست ؟ | دنیای جذاب و ترسناک کریپتو | چارخونه
رمز ارز چیست ؟ | دنیای جذاب و ترسناک کریپتو | چارخونه
فهرست محتوا

ارز دیجیتال که گاهی اوقات رمز ارز یا کریپتو نامیده می شود، به هر نوع ارزی گفته می‌شود که به صورت دیجیتال یا مجازی وجود داشته باشد و از رمزنگاری برای ایمن سازی تراکنش‌‌‌ها استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتال مرجع صادرکننده یا تنظیم کننده مرکزی ندارند، در عوض از یک سیستم غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش ها و صدور واحدهای جدید استفاده می کنند. با همراه باشید تا معنی رمز ارز چیست ؟ را به صورت ساده به شما توضیح دهیم.

رمز ارز چیست؟ ساده ترین تعریف از دنیای پیچیده

ارز دیجیتال چیست؟

کریپتوکارنسی یک سیستم پرداخت دیجیتالی است که برای تایید تراکنش‌ها به بانک‌ها متکی نیست. این یک سیستم به نوعی کار می‌کند که  هر کسی در هر جایی قادر به ارسال، دریافت و پرداخت است. پرداخت‌های رمزنگاری صرفاً به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی به یک پایگاه داده آنلاین وجود دارد که تراکنش‌های خاص را توصیف می‌کند. هنگامی که وجوه ارز دیجیتال را انتقال می‌دهید، تراکنش ها در یک دفتر کل ثبت می شوند. ارزهای دیجیتال در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می شوند.

 

نحوه کار ارز دیجیتال

رمزارزها بر روی یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین اجرا می شوند که رکوردی از تمام تراکنش های به روز شده و نگهداری شده توسط دارندگان ارز است. واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد می‌شوند که شامل استفاده از نیروی کامپیوتر برای حل مسائل پیچیده ریاضی است که سکه تولید می‌کند. کاربران همچنین می توانند ارزها را از کارگزاران خریداری کنند. سپس آنها را با استفاده از کیف پول های رمزنگاری ذخیره و خرج کنند.

 

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک پایگاه داده یا دفتر کل توزیع شده است که بین گره های یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته شده است. به عنوان یک پایگاه داده، یک بلاک چین اطلاعات را به صورت الکترونیکی در قالب دیجیتال ذخیره می کند. بلاک چین ها بیشتر به خاطر نقش حیاتی خود در سیستم های ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین، برای حفظ رکورد ایمن و غیرمتمرکز تراکنش ها شناخته می شوند. نوآوری در بلاک چین این است که وفاداری و امنیت رکورد داده ها را تضمین می کند و بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد اعتماد ایجاد می کند.

 

آینده بلاک چین

اگرچه بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است، ارزهای رمزنگاری شده و کاربردهای فناوری بلاک چین هنوز از نظر مالی در حال ظهور هستند و انتظار می رود در آینده کاربردهای بیشتری داشته باشند. معاملات از جمله اوراق قرضه، سهام و سایر دارایی های مالی را می توان در نهایت با استفاده از این فناوری معامله کرد.

 

معروف ترین ازرهای دیجیتال در بازار

تا دلتان بخواهد ارز دیجیتال در بازار وجود دارد اما تعدادی از آن‌ها هستند که بسیار معروف بوده و به طوری سرآمد رمز ارزها محسوب می‌شوند.

 

بیت کوین؛ غولی که برای 10 سال اول است

نماد بیت کوین

بیت کوین که در سال 2009 تأسیس شد، اولین ارز رمزنگاری شده بود و هنوز هم رایج ترین ارز دیجیتالی است. این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو توسعه داده شد. به طور گسترده اعتقاد بر این است که نام مستعار یک فرد یا گروهی از افراد است که هویت دقیق آنها ناشناخته باقی مانده است.

 

اتریوم یکی از محبوب ترین ها

اتریوم که در سال 2015 توسعه یافت، یک پلتفرم بلاک چین با ارز دیجیتال خاص خود به نام اتر (ETH) یا اتریوم است. پس از بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال است.

 

نحوه ذخیره ارز دیجیتال؛ ارز خود را هولد کنید.

هنگامی که ارز دیجیتال را خریداری کردید، باید آن را با خیال راحت ذخیره کنید تا از هک یا سرقت محافظت کنید. معمولاً ارزهای رمزنگاری شده در کیف پول‌های رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند که دستگاه‌های فیزیکی یا نرم‌افزار آنلاینی هستند که برای ذخیره کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال شما به صورت امن استفاده می‌شوند. برخی از صرافی‌ها خدمات کیف پول ارائه می‌کنند و ذخیره‌سازی مستقیم از طریق پلتفرم را برای شما آسان می‌کنند. با این حال، همه صرافی ها یا کارگزاران به طور خودکار خدمات کیف پول را برای شما ارائه نمی دهند.

تبدیل ارز واقعی به دیجیتال

با ارز دیجیتال چه چیزی می توانید بخرید؟

زمانی که بیت کوین برای اولین بار راه اندازی شد، در نظر گرفته شده بود که رسانه ای برای تراکنش های روزانه باشد و خرید همه چیز از یک فنجان قهوه گرفته تا کامپیوتر یا حتی اقلام بزرگ مانند املاک و مستغلات را ممکن می سازد. این کاملا محقق نشده است و در حالی که تعداد مؤسسات پذیرنده ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، تراکنش های بزرگ مربوط به آن نادر است. با این وجود، خرید انواع محصولات متنوع از وب سایت های تجارت الکترونیک با استفاده از رمزنگاری امکان پذیر است. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

 

خب ممنون که تا اینجای کار ما را همراهی کردید. ما در این مقاله ساده ترین تعریف رمز ارز چیست ؟ را به شما بیان کردیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخبار بروز تکنولوژی، فیلم و سریال به مجله چارخونه یا صفحه اینستاگرام چارخونه مراجعه کنید.

 

https://mag.charkhoneh.com/13566
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *