ناتینگ فون 1 عرضه جهانی شد | نقد و بررسی Nothing phone 1 | چارخونه

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » ناتینگ فون 1 عرضه جهانی شد | نقد و بررسی Nothing phone 1 | چارخونه
ناتینگ فون 1 عرضه جهانی شد | نقد و بررسی Nothing phone 1 | چارخونه
ناتینگ فون 1 عرضه جهانی شد | نقد و بررسی Nothing phone 1 | چارخونه
فهرست محتوا

در زمانه‌ای که شرکت‌هایی مانند آیفون و سامسونگ در حال جنگ برای تصاحب بازار جهانی باهم هستند؛ اگر قصد رقابت با آن‌ها را دارید باید حرف خاصی برای گفتن داشته باشید تا دیده شوید. برندهایی مانند شیامی و وان پلاس سعی در انجام این کار را داشتند و تا حدی هم توانستند اما اگر راستش را بخواهید هنوز هم که هنوز این دو شماره یک و دو جهان هستند. حال چندی پیش خالق برند وان پلاس برند جدیدی را به نام ناتینگ فون معرفی کرد. این گوشی با نام ناتینگ فون 1 به تعداد محدود به بازار عرضه شد. ما در این مقاله سعی داریم تا ارزش خرید این گوشی را با شما بررسی کنیم.

مشخصات کلی در یک نگاه؛ ناتینگ، ناتینگ ندارد!؟

گوشی ناتینگ فون 1 در دو رنگ مشکی و سفید به تعداد محدود در آگوست 2022 عرضه جهانی شده است. از نکات منفی این گوشی نداشتن کارت حافظه داخلی بوده، البته این گوشی در دو نسخه 128 و 256 عرضه شده اما ممکن است در استفاده طولانی مدت این مقدار حافظه کم باشد. ناتینگ فون قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت 5G را دارد. ابعاد این گوشی چیزی حدود 6.3 اینچ بوده و وزن آن 193 گرم است.

 

خلاقیت یا ایده دزدی؛ کدامیک درباره ناتینگ فون 1 صدق می‌کند؟

طراحی خلاقانه nothing phone 1

در نگاه اول شما با گوشی رو به رو می‌شود که به دلیل استفاده LED در طراحی قسمت پشتی، بسیار خاص و شاید عجیب به نظر بیایید. اما اگر کمی موشکافانه به این طراحی نگاه کنید، شباهت بیش از حدی بین ناتینگ فون 1 و آیفون 12 پیدا خواهید کرد. از جای دوربین عقب تا قاب دور آن، حس در دست گرفتن آیفون 12 را می‌دهد. البته که این گوشی به دلیل استفاده از همان ال ای دی‌ها در طراحی یک نکته منحصر به فرد در طراحی را با خود دارد؛ اما اگر راستش را بخواهید وقتی گوشی در دستتان است بیشتر حس دست گرفتن آیفون 12 دارید تا یک گوشی خاص و عجیب.

 

کیفیت ساخت مطلوب یکی از نکات مثبت

یکی از نکات مثبتی که می‌توان از این گوشی به آن اشاره کرد، کیفیت ساخت مطلوب آن است. جنس قطعات به کار برده شده در آن از کیفیت بالایی برخورد دار بوده و می‌توان روی این گوشی برای استفاده چند ساله حساب باز کرد.

 

مهم ترین مزیت رقابتی ناتینگ فون 1

یکی از مهم ترین مزیت رقابتی‌های ناتینگ فون 1، رابط کاربری بسیار جذاب آن است. این رابط با نام انحصاری Nothing OS شناخته می‌شود و ترکیب بسیار جذابی را سخت افزار این گوشی تشکیل می‌دهد. در نگاه خیلی‌ها Nothing phone 1 یک گوشی کاملا معمولی و میان رده است اما زمانی که کمی با آن کار می‌کنید؛ متوجه می‌شوند که رابط کاربری بسیار روانی را در محیط اندروید 12 دارد.

 

امکانات که ممکن است شما را مجذوب کند

قابلیت شارژ ریورس در ناتینگ فون 1

همانطور که بالاتر گفتیم طراحی قسمت پشتی این گوشی خلاقانه است. پشت این گوشی به طور کامل شیشه‌ای بوده و حدود 900 ال ای دی پشت آن قرار دارد. کاربرد این LEDها هنگام زنگ خوردن گوشی مشخص می‌شود. وقتی شما یک رینگتون برای گوشی خود انتخاب می‌کنید، این ال ای دی‌ها بر طبق ریتم رینگتون شما خاموش و روشن می‌شوند. یکی دیگر از امکانات جالب این گوشی قابلیت شارژ وایرلس است. شما می‌توانید هم برای گوشی شارژ وایرلس انجام دهید و هم هندزفری یا ایرپاد خود را بر روی نقطه دایره پشت گوشی بگذارید و آن را شارژ کنید. به این قابلیت شارژ دهی reverse گفته می‌شود.

 

شات بگیرید اما معمولی

چیز دیگری که شاید نظر شما را نسبت به این گوشی کم منفی کند؛ کیفیت عکس‌ها در ناتینگ فون 1 است. شاید همه انتظار یک دوربین خارق العاده را از این گوشی داشته باشند. اما در حقیقیت این گوشی دارای دو لنز بوده، که یکی لنز اصلی و دیگر لنز اولترا واید است. هر دو دوربین 50 مگاپیکسلی هستند و در شرایطی با نور کافی عکس‌های خوبی را ثبت می‌کنند. دوربین جلوی این گوشی نیز دارای سنسور 16 مگاپیکسلی بوده و آن هم مانند دوربین پشتی در شرایط مناسب عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند اما نه در حد انتظار…

 

جعبه گوشی ناتینگ فون 1 پوچ است!

کمپانی ناتینگ هم در مسیر شرکت‌های دیگر قرار گرفته و درون جعبه خود به جز یک سیم شارژ و یک سوزن تعویض سیمکارت چیز دیگری درون جعبه گوشی قرار نداده است. این موضوع با انتقاد بعضی از کاربران رو به رو شده و حسابی در فضای مجازی جنجال به پا کرده است.

 

جمع بندی ناتینگ فون 1؛ بخریم یا نه!؟

رابط کاربری nothing os بروی اندروید 12

اگر اهل رسیک کردن هستید و می‌خواهید حس جدیدی را تجربه کنید؛ ناتینگ فون 1 می‌تواند تا حد زیادی نیازهای شما را برطرف کند. قیمت نسخه 12 گیگ رام با حافظه 256 این گوشی 499 پوند ولی به دلیل عرضه محدود این گوشی در مرحله اول، قیمت آن در بازار سیاه بسیار بالاتر از این حرفا بوده؛ پس بهتر است فعلا دست از خرید این گوشی بکشید تا به یک قیمت ثابت برسد.

 

ممنون که ما را تا اینجای کار همراهی کردید. ما در این مقاله به بهانه‌ی عرضه جهانی ناتینگ فون 1، سعی به نقد و بررسی این برند تازه تاسیس کردیم. همراهان همیشگی، همچنین به یاد داشته باشید که می‌توانید برای با خبر بود از جدیدترین اخبار فیلم، سریال و تکنولوژی می‌توانید ما در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13586
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *