آیفون 14 رونمایی شد | نقد و بررسی کامل iphone 14 | چارخونه

مجله چارخونه » خبر » دنیای گوشی » آیفون 14 رونمایی شد | نقد و بررسی کامل iphone 14 | چارخونه
آیفون 14 رونمایی شد | نقد و بررسی کامل iphone 14 | چارخونه
آیفون 14 رونمایی شد | نقد و بررسی کامل iphone 14 | چارخونه
فهرست محتوا

آیفون 14 رسما در تاریخ 16 شهریور رونمایی و معرفی شد. همه منتظر یک تغییر بزرگ و جذاب در طراحی بودند؛ اما این مهم اتفاق افتاد؟ مانند چند سال اخیر طراحی آیفون دقیقا به همان شکل گذشته بود اما این بار با کمی تفاوت در آیفون 14 پرو و ظهور مدلی به نام پلاس؛ اما آیا باز تمام این‌ها کافی است؟ برای پیدا کردن این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی آیفون 14 به پردازیم.

تفاوت های جدید آیفون در نسل 14

از جالب‌ترین تغییراتی که در نسل جدید آیفون رخ داده می‌توان به بهبودهای عمده در دوربین برای عکاسی در نور کم، پردازنده گرافیکی سریعتر، اتصال تماس ماهواره‌ای، تشخیص تصادف و آنچه اپل ادعا می کند شارژ دهی و عمر بهتر باتری در آیفون 14 پلاس است.

 

خداحافظ آیفون مینی؛ سلام بر سری پلاس

امسال اپل مدل جدیدی به نام iphone 14 plus را معرفی کرد

امسال اپل مدل جدیدی به نام iphone 14 plus را معرفی کرد و خبری از سری مینی نبود. این یعنی پایان راه برای Mini آیفون که تنها برای دو نسل دوام آورد. اپل اما بار دیگر با معرفی مدل پلاس در نسل جدیدش، ما را با دیگر به یاد سال‌ها قبل انداخت؛ زمانی که اول نسل پلاس خود را با iphone 6 plus معرفی کرد. آیفون 6 اولین آیفونی بود که دارای گزینه‌ای با اندازه استاندارد و پلاس بود. یک آیفون 6.7 اینچی مجهز به OLED در دسترس شما خواهد بود. این موضوع می‌تواند برای کسانی که علاقه به دیدن فیلم یا بازی با گوشی دارند جذاب باشد.

 

تاریخ جهانی انتشار جهانی آیفون 14

نقد و بررسی آیفون 14 اختصاصی از چارخونه

آیفون 14 در 16 سپتامبر برای مدل استاندارد 6.1 اینچی 14 عرضه می شود و 14 پلاس کمی دیرتر در 7 اکتبر عرضه می شود. این اولین باری نیست که آیفون برای مدل‌های مختلف با اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. زیرا آیفون 12 و 12 پرو قبل از 12 مینی و 12 پرو مکس در سال 2020 عرضه شدند. شایعات منتشر شده در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که 14 پلاس ممکن است با اندکی تاخیر راه اندازی شود. این می تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله کمبود قطعات باشد تا اپل خط تولید خود را به طور همزمان در هند و در کنار پایگاه تولید معمول خود در چین منتقل کند. پیش‌سفارش‌ها تنها در چند روز کوتاه از 9 سپتامبر آغاز می‌شود.

 

نقد و بررسی آیفون 14؛ پردازنده تکراری برای iphone 14

آیفون 14 با استفاده مجدد از پردازنده A15 Bionic سال گذشته که در نسل سوم آیفون 13 و آیفون SE یافت شد، چرخه ای را برای اپل شکسته است. این دستگاه همچنان یک دستگاه قدرتمند باقی مانده است و اپل توانسته است 15 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی A15 را کاهش دهد.

 

پلاس قرار است در ظرفیت باتری سنت شکنی کند؟

باتری در آیفون 14 افزایش می یابد، به خصوص در مدل بزرگتر پلاس، زیرا شاسی بزرگتر برابر با باتری بزرگتر است. اپل این را بهترین عمر باتری آیفون می‌نامد، زیرا باتری بزرگ‌تر زمانی برای مدل Pro Max در نظر گرفته شده بود. اکنون می‌توان آن را با صفحه نمایش و مشخصات کمتر مدل استاندارد آیفون جفت کرد که منجر به مصرف انرژی بسیار بیشتر می‌شود. گوشی کارآمد اپل هنوز آمار خاصی از ظرفیت باتری را منتشر نکرده است، اما خبر بهبود عمر باتری امیدوارکننده است.

 

یک دنده مثل اپل؛ خبری از درگاه تایپ c نیست

متأسفانه پورت شارژ لایتنینگ که شایعه شده بود سرانجام امسال جای خود را به USB-C خواهد داد، هنوز باقی مانده است. اگرچه شارژ بی‌سیم Magsafe و Qi به عنوان جایگزین باقی مانده است؛ اما پس از حکم اتحادیه اروپا در مورد استانداردهای شارژ جهانی، به نظر می‌رسد که شرکت apple این کار را انجام خواهیم داد. پس برای از بین رفتن پورت لایتنینگ منتظر آیفون 15 باشید.

 

ظرفیت حافظه داخلی و امکانات جذاب در آیفون 14

ظرفیت حافظه داخلی و امکانات جذاب در آیفون 14

گزینه های ذخیره سازی در آیفون 14 نیز مانند سال گذشته باقی مانده است. با شروع از 128 گیگابایت، آیفون را می توان با حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی کرد، بدون اینکه گزینه ای برای گسترش کارت SD در جاده ها وجود داشته باشد. آیفون 14 همچنین دارای یک ارتقاء عمده در اتصال است، با اتصال ماهواره ای برای تماس های SOS در محیط های راه دور.

 

دوربین Iphone 14؛ عملکرد فوق العاده به دور از اعداد پیکسل

دوربین Iphone 14؛ عملکرد فوق العاده به دور از اعداد پیکسل

عملکرد دوربین جایی است که آیفون 14 نیز شاهد ارتقاء قابل توجهی است – با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی که دارای دیافراگم بزرگتر و سریعتر است. اپل ادعا می کند که این کار عملکرد نور کم را تا 49 درصد بهبود می بخشد و زمان نوردهی در حالت شب را به نصف کاهش می دهد. دوربین فوق عریض نیز در کنار دوربین جلو TrueDepth که اکنون 38 درصد در شرایط کم نور بهتر است و فوکوس خودکار دارد، بازگشته است.

 

قابلیت جدید در نسل جدید؛ دوربین، صدا و اکشن

قابلیت‌های ویدیویی در 14 نیز مانند همیشه سینمایی به نظر می‌رسد، با «حالت اکشن» جدید که دارای تثبیت‌کننده بهبودیافته است که اپل ادعا می‌کند ویدیوی روان‌تری را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید در آیفون 14 به صورت Dolby Vision و HDR فیلم‌برداری کنید و این یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز برای فیلمبرداران و کارگردان‌های تازه‌ای است که می‌خواهند یک دستگاه فیلم‌سازی قابل حمل داشته باشند.

 

خب ممنون که تا انتهای مقاله نقد و بررسی آیفون 14 ما را همراهی کردید. اپل مثل همیشه از ریسک کمتری در طراحی مدل های جدید گوشی خود استفاده کرده اما با این حال از پیش ثبت نام‌ها برای خرید مدل‌های جدید می‌توان فهمید که به شدت مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. حال باید دید که آیا iphone 14 می‌توانند مانند مدل‌هایی همچون 5s یا آیفون 13 پر فروش باشد؟ شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی بیشتر ما در صفحه اینستاگرام دنبال کنید.

https://mag.charkhoneh.com/13705
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *