بهترین سیتکام تاریخ | سریال جری ساینفلد seinfeld | چارخونه

مجله چارخونه » فیلم و سریال » سریال » بهترین سیتکام تاریخ | سریال جری ساینفلد seinfeld | چارخونه
بهترین سیتکام تاریخ | سریال جری ساینفلد seinfeld | چارخونه
سریال جری ساینفلد seinfeld | بهترین سیتکام تاریخ | چارخونه
فهرست محتوا

وقتی نام سریال‌های کمدی کوتاه یا سیتکام به گوش می‌رسد؛ بیشتر مردم نام سریال فرندز یا ملاقات با مادر را به یاد می‌آورند و فکر می‌کنند که این سریال‌ها بهترین سیتکام تاریخ هستند. اما نمی‌دانند که قبل از این دو، شخصی به نام جری ساینفلد خالق سبک مدرن سیتکام بود و سریال ساختی که به گفته خیلی‌ها لقب بهترین سیتکام تاریخ را برای از آن خود کرده است. حال ما قرار است تا مروری بر سریال Seinfeld داشته باشیم.

سیتکام چیست؛ جری وارد می‌شود

جری ساینفلد کمدین محبوب و معروف آمریکایی

سبک سیتکام(sitcom) یا کمدی موقعیت برای اولین بار در رادیوهای کشور انگلستان اجرا شد. این سبک بعد از محبوب شدن در بین مردم برای اولین با سریال pinwrights progress در دهه 50 میلادی وارد تلویزیون انگلستان شد. این سریال ساخته ویلیام آشر کارگردان و خالق سبک سنتی سیتکام‌ها در تلویزیون بود. آشر تا دهه 70 چندین مجموعه کمدی موقعیت ساخت که معروف‌ترین آن‌ها I love lucy نام داشت؛ اما انقلاب بزرگ در سبک سیتکام‌ها زمانی اتفاقا افتاد که شخصی به نام جری ساینفلد که کمدینی نچندان شناخته‌ای بود، در خواست ساخت سریالی به نام Seinfeld را به شبکه NBC داد. این سریال بر اساس زندگی شخصی خود ساینفلد و اطرافیانش بود.

 

موضوع آن هیچ است؛ انقلاب مدرن در sitcom

این جمله‌ای بود که وقتی مسئولان شبکه NBC از جری ساینفلد پرسیدن که قرار است در چه مورد سریال بسازی، شنیدند. درست است که در ابتدا مدیران شبکه ان بی سی بروی ساخت سریال Seinfeld شک داشتند اما بعد از پخش هر اپیزود مطمئن می‌شدند که در مسیر تاریخ سازی و ایجاد یک تحول قرار دارند. یکی از جالب‌ترین دلیل‌ها یا بهتر بگوییم وجه تمایز این سریال با دیگر سیتکام‌ها، واقعیت‌گرایی روند داستان ساینفلد است. شما در این سریال چند دوست را می‌بینید که اشتباه می‌کنند و درس نمی‌گیرند و یا بقیه را ناراحت می‌کنند و به هیچ عنوان معذرت خواهی نمی‌کنند. اساسا شما در این سریال چند بازیگر معمولی را می‌بینید که به خوبی نقش را زندگی می‌کنند.

 

جری ساینفلد از یک کمدین معمولی تا میلیارد شدن!

سریال Seinfeld از سال 1982 تا سال 1998 در 9 فصل و 180 ایپزود حدودا 20 دقیقه‌ای از شبکه NBC پخش شده است. شاید باورش برای خیلی‌ها سخت باشد اما جری ساینفلد به قدری از حق پخش این سریال سیتکام درآمد کسب کرد که به عنوان یکی از میلیون‌های حال حاضر بین بازیگران شناخته می‌شود. جالب‌تر اینکه او هنوز به خاطر فروش حق پخش مجموعه خود به کشور‌های جهان در حال کسب درآمد است. بازیگران مجموعه سیتکام نیز به قدری محبوب و مشهور شدند که هرکدام به اندازه خود از بازی در این سریال درآمد کسب کرده و میلیون شدند.

 

جری و دوستان فقط در ساینفلد

یکی از حقیقت‌ها در مورد Jerry Seinfeld و دیگران بازیگران است که آن‌ها به قدری مشهور شدند که دیگر تا مدت‌ها نتوانستند در سریال دیگری بازی کنند. دلیلش هم این بود که تمامی طرفداران این مجموعه بازیگران فقط در نقش‌های خود در Seinfeld می‌شناختند. (البته به جز لری دیوید) خود ساینفلد نیز بعد از این سیتکام در هیچ مجموعه یا سریال دیگر شرکت نکرد. البته اگر ما هم جای او بودیم اینکار را می‌کردیم.

 

رکورد پربیننده ترین سریال در شبکه های کابلی آمریکا

یکی از رکوردهای بهترین سیتکام تاریخ، رکورد پر بیننده ترین سریال در شبکه‌های کابلی آمریکا برای یک اپیزود است. اپیزود آخرین ساینفلد بیشتر از 76 میلیون بیننده داشت. نکته جالب این است که تنها 58 درصد از طرفدارانش در همان شب توانستند این سیتکام را ببینند. این رکورد سال‌هاست دست نخورده باقی ماند و بعید است به این زودی شکسته شود.

 

لری دیوید کارگردان محبوب یا دوست صمیمی

لری دیوید کارگردان محبوب و مشهور است که تا فصل هفتم سریال در کنار ساینفلد حضور داشت.

لری دیوید کارگردان محبوب و مشهور است که تا فصل هفتم سریال در کنار ساینفلد حضور داشت. او رابطه‌ی به شدت صمیمی با جری دارد و همین موضوع باعث شد تا زمان خیلی بیشتری در کنار یکدیگر برای خلق کارکترها و شیوه رفتاری آن‌ها بگذارند. او در سال 2000 برای اولین بار و به طور مستقل شروع به ساخت و بازی در سیتکام خود را کرد که بعد از 21 سال هنوز در حال پخش است. این سریال نیز به عنوان یکی از بهترین سیتکام های تاریخ شناخته می‌شود. این سریال زیاد ذوق زده نشو یا crub your enthusiasm نام دارد. لری در این مجموعه نقش یک کمدین معروف و شناخته شده را که خودش باشد بازی می‌کند که هر روز درگیر چالشی در زندگی‌اش است.

 

دانلود و تماشا بهترین سیتکام تاریخ در چارخونه

شما می‌توانید به راحتی وارد نرم‌افزار یا وب سایت چارخونه شوید و این سیتکام جذاب را دانلود کرده و یا به صورت آنلاین تماشا کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرام ما از جدیدترین اخبار و حواشی درباره سریال، فیلم و بازیگران مطلع شوید.

https://mag.charkhoneh.com/13785
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *